Kauhava keskustelu - kennot ja niiden oikein näyttö

Täällä pohditaan miten ne pelit kulkee...
Ja jos ei, niin miksi ei...
Heksa
Viestit: 1190
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 19:51

Viesti Kirjoittaja Heksa »

Avataas vähä tätäkin:

Kauhavalla ei ollu järjestäjällä mitään käsitystä koko nopeusmittauksesta.
Ensin ne ajo testejä 405 pösöllä ja päätteli et hyvä tuli

Sit ruvettiin ajaan... tulokset oli aivan päin p...tä
jakekin tuli ekan vedon ja kuulutus 333 kmh (putkivirillä)
marjut himmaillen 331kmh (keskeytetty veto)
gigseritkin meni 330 ja kaikki noin 10-20kmh liikaa
kaverin vette meni 266 ja sit pyhänä 255
en muista mitä tenhultiolle huudettiin mutta joku raju tulos ja
laitettiin mun vbox kiinni sit pyörään
Saattohan se kuuluttajakin olla pihalla ja huuti mitä sattu :p

No: minä ja titaani sinne häsyyhin ja tutka takakontista joukkoon.
Saatiin myös poliisi houkuteltua meille kaveriksi.
Ekat vedot kennot näytti noin 10 kmh liikaa (meidän ja poliisin ero oli 2-4 kmh)
Korjaus ja vähä lähempänä... taas korjattiin ja
kennot oli lopussa noin sama / 2kmh alle

jakelle tuli sit myöhemmin tekstiviesti jossa oli noin 322kmh
En tiä korjasivatko vanhojakin tuloksia vai mitä tapahtu

summa sum maarum : en kauheesti antaisi noille kauhavan kenttä kennojen tuloksille painoarvoa
Ainakan niille päivän ekoille vedoille jotka ajettu ennen klo 13.30

Mitäs muut mieltä ?

Keli oli hyvä ja kunnon takatuuli 6ms
SMR
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

Olikohan se vbox mulla kahdessa lähdössä. Ekassa boksin lukema mailin kohdalla 319.40km/h ja järkkärin lapussa/tekstarissa 319 (olikohan tutkalukema kun ei desimaaleja?). Toisessa boksilla 321.25km/h ja tekstarissa 321.278411864 (no nyt piisaa desimaaleja). Laput oli aika pian kisatoimiston laatikossa, eli niitä ei oltu korjattu kovin paljoa jälkeenpäin.

Eli mulla ei oo nokan koputtamista tuloksista. Kuuluttaja tosiaan oli tuossa 319 vedossa puhunut jostain 335 tms nopeudesta.

Pikkasen jäi uupumaan 200mph@1mile :1087

Oli kuitenki 323.40@1802m, ihan hyvä se on seki tonniselle putkivirille :tapu:
Avatar
bussijuntti
Viestit: 150
Liittynyt: 02 Maalis 2010, 14:33
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja bussijuntti »

mulla kans lukemat linjassaan qstartsin ja kennojen välillä paras vetoki klo14:50jotaki qstartti338.85 kennot 338.87
ex RG125 vm88
ex gsxr1100 vm88
ex gsxr1100vm94
ex cbr1100xxvm97
gsxr1300vm03
husaberg450fe k9
gsxr1000 k7
SMR
+210mph
Sakke85
Viestit: 27
Liittynyt: 20 Kesä 2012, 07:16
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Sakke85 »

meidän teamillä kennojen ja boksin ero oli vaan puoli kilometriä
Kun mikään ei riitä...
Avatar
jakehaanpää
Site Admin
Viestit: 1197
Liittynyt: 31 Touko 2004, 13:47
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jakehaanpää »

Eipä nuo kennot alussa vakuuttaneet, onnex en ajanu ensimmäisten joukos :p
Omat vedot kennojen mukaan 322, 321, 320 ja 319, eka veto klo 14:35 toka 17:52 ja vimonen klo 18:27.
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
MikkoZ
Viestit: 4
Liittynyt: 03 Heinä 2015, 10:22
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja MikkoZ »

Sillon kun Performance Boxissa sattu pysymään virrat päällä koko vedon ajan, kennot näytti aina muutaman kilsan vähemmän kuin boksi. Molempina päivinä ja ekasta vedosta lähtien. Luultavasti Performance Boxin huiput tuli kuitenkin vasta kennojen jälkeen koska käppyrät on nousujohteiset aina kaasun löysäämiseen asti. Äkkiseltään en saanut niistä irti mikä oli nopeus tarkalleen mailin kohdalla.

--
edit:VBox->perfBox




Edited By MikkoZ on 1436876240
Heksa
Viestit: 1190
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 19:51

Viesti Kirjoittaja Heksa »

sinänsä jännä:
jake tuli eka ja ajo kuuluttajan mukaan 333kmh
sit odotettiin et marjut tulee... ja aateltiin et nyt menee 340 rikki niin jotta heilahtaa, marjut maaliin
11.7.2015 12:49
331.327 ja boxissa 327kmh ihmeteltiin et mitä,mitä sanoi et : oli jättäny vedon kesken kun oli tullut ohjelmaa ( ei ajanut muita vetoja lauantaina)

kennoja säädettiin jokatapausessa (kun olin siä itse paikalla)
ja otettiin noin 10kmh pois

No ensivuonna sit täytyy olla asialla ja saada järjestäjä ajamaan kennoja paikoillensa jo klo 8.00 aamulla
SMR
Bärräbete
Viestit: 539
Liittynyt: 19 Maalis 2011, 20:27
Paikkakunta: Ruokolahti

Viesti Kirjoittaja Bärräbete »

Miulla viimenen veto ilman katteita oli Boxissa 323.8 Kmh ja kennoissa 322.976Kmh.sunnuntain vedot oli linjassa minun mielestä.pari vetoa oli täysin sama tulos.
SMR
Euroopan nopein Vapari Maililla Elvington England 2015
Lappeenranta 2016 367.76kmh/maili (Euroopan ennätys)
Pohjoismaiden nopein vapari Tierp Sweden 2013
274,3rwhp/226,1 Nm
MikkoZ
Viestit: 4
Liittynyt: 03 Heinä 2015, 10:22
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja MikkoZ »

Heksa: ei se ihan noin mennyt ainakaan Marjutin osalta. Meni vissiin lauantain kaks vetoa sekaisin yhdeksi?
Ekan vedon Marjut tuli mun jälkeen, kuuluttaja kuulutti 331 (kuulin ite), listoissa 331.327, driftBoxissa alle 330 (näin ite line upissa mutten oo varma luvusta enää, olikohan 0.5 kilsaa vajaa?). Oma listoissa 316.737, boksissa mailin kohdalla 316,43, listanopeus 9m mailin jälkeen, huiput 150m myöhemmin 319.50.
Toka veto (2h jonotuksen jälkeen) Marjut mun edellä, listoissa 327,256. Itellä viikonlopun pahin vasta/sivutuulipuuska just ennen maalia, listoissa 314.213, boksissa virrat pois @1375m/308kmh (~3kmh vähemmän kuin edellisellä vedolla samassa kohtaa).
Molemmista omista vedoista tekstarit oli tulleet ajallaan, joten oletan että niitä ei ole korjailtu jälkikäteen.

Sunnuntainahan oli sitten 5-7m/s vähemmän myötätuulta, joten vauhdit tippu jo sen takia.
Heksa
Viestit: 1190
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 19:51

Viesti Kirjoittaja Heksa »

okei.
Ne kennot sit näytti koko ajan oikein :D

Hyvä niin, turhaa sähläystä sit koko säätely
SMR
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Ne kellä oli boxit kiinni pysy jyvällä koko ajan miten suhteessa kennoihin, mitä säädettiin siinä alussa, hieman pitkäveteistä jonottajille.
Mut sunnuntai pelitti ihan hyvin, mitä ny keli laantui, ja semmonen maku että laittaisin ensi kesän Kauhavan jo kalenteriin jos tietäis päivämäärän.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
trumpp
Viestit: 3
Liittynyt: 17 Heinä 2015, 01:48
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja trumpp »

Moro kaikille !

En puhu tässä järjestäneen yhdistyksen puolesta, puhun vaan teknisestä näkökulmasta liittyen nopeusmittaukseen Kauhavalla

Toivottavasti tässä koetan selvittää porukalle niitä epäselvyyksiä mitä oli mittaukseen liittyen :

- MISSÄÄN VAIHEESSA mittausta ei korjattu poliisien mittaukseen liittyen, poliisit ITSE muuttivat tapaa missä kulmassa he mittasivat tulevia ajoneuvoja. Kennoväliä ja mittausta EI muutettu

- Ainoa mittaukseen liittyen oli kennot, jotka oli speksattu 60m lähetin-vastaanotin etäisyydelle, mutta siitä huolimatta käytetty n. 35m lähetin-vastaanotin etäisyys oli todella haastava ; lauantai-aamun sateen jälkeen asfaltti lämpeni nopeasti
ja siirsi lähetinkennoja hiukan joka aiheutti ensimmäisiin lähtöihin valitettavasti mittahäiriöitä ja päivän mittaankin jouduttiin lähettimiä kohdistamaan uudelleen

- Yhtään selkeästi väärää mittausta ei lähetetty eteenpäin tekstiviestillä, eikä rekisteröity

- YKSI mittaustulos lauantailta jota ei valitettavasti kennojen häiriön takia tullut, tuli kysyttyä silloin paikalla olleilta poliiseilta. Siis yksi, ja se oli Teemu Tenhulan 319.00km/h

- Mitään lähtöjä, lukuunottamatta tuota Tenhulan 319.00kmh ei ole "säädetty jälkeenpäin"
- Mittaustapaa eikä mitään hienosäätöä missään vaiheessa tehty että "joku arvo näyttäisi lähempänä jotain"

- Ainoat valitettavat häiriöt johtuivat käytettävien laserkennojen todella tarkasta suuntauksesta mutta ne tulokset olivat luokkaa >500kmh tai ei mitään tulosta

- LA ajojen jälkeen lähetinkennoja siirrettiin lähemmäksi vastaanotinkennoja, jolla vikaherkkyys huomattavasti pieneni. Mutta edelleen mittaväli oli 30m

Eli, koko LA ja SU ajan mittausetäisyys (ensimmäinen mittakenno ja toinen mittakenno) oli tasan 30m : 15m ennen ja 15m jälkeen 1609,344 metriä

Käytetyt laserkennot ovat nopeita, ja käytetty mittasysteemi oli mikrosekunnin tarkkuudella, 1MHz kideoskillaattori lämpöstabilisoituna kellopiirinä ja itsenäiseen mikrokontrolleriin tehty softa joka mittaa
kahden kennon välin ajan ja muuttaa sen km/h nopeudeksi ja lähettää sen PC:lle, eli mittajärjestelmä itsessään on todella tarkka.

Summarum : Tiedetään mitä pitää parantaa jos toivottavasti ensi vuonnakin järjestetään vastaavat karkelot entistä parempana!

oma kommentti lopuksi : Vitutti TODELLA PALJON että ei tullut Syren:in toisen lähdön nopeutta, noin 50 lähtöä sitä ennen ilman ongelmaa ja juuri sinä lähdössä ensimmäinen lähetinkenno oli siirtynyt niin että nopeutta ei tullut :(
Kolmas lähtö sitten oli liiankin raju, mittapisteelle asti sutien 372kmh! Näytti aika helvetin hurjalta mittauspisteen kohdalla!

toivottavasti selvensin epäselvyyksiä,
t. pasi




Edited By trumpp on 1437092663
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Kiitos Pasi tästä infosta, selventää keskustelua huomattavasti kun enemmän taustatietoa.
Boxin lukemia verratessa kennoihin on syytä aina tarkistaa missä kohtaa huiput on tullu, ylipitkiä vetojakin nähtiin. Ja voihan käydä niinkin että tiukka jarrutus osuu juuri kennojen 30m välille niin muuttaa lukemia.

Sellanen jäi mieleen että siellä olis paikan päällä sanottu, olikseny Lehtinen vai kuka, että myöhemmin olis tulossa vasta lasermittaus, mut ihan jees jos oli nyt jo.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

snuggles kirjoitti:Ne kellä oli boxit kiinni pysy jyvällä koko ajan miten suhteessa kennoihin, mitä säädettiin siinä alussa, hieman pitkäveteistä jonottajille.
Mut sunnuntai pelitti ihan hyvin, mitä ny keli laantui, ja semmonen maku että laittaisin ensi kesän Kauhavan jo kalenteriin jos tietäis päivämäärän.
Jep uudestaan vaan
kokonaisuteena ok varsinkin kun oli järjestäjien
ensimäinen
loppua kohti systeemin toimi kokoajan paremmin
jo La loppu päivästäkin sujui hyvin
lähtöjen väli ~3min

alustan elämisen lisäksi
yksi mikä monesti myös sotkee monelaisa valonsäteillä mittailluja on läpöväreily,
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
trumpp
Viestit: 3
Liittynyt: 17 Heinä 2015, 01:48
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja trumpp »

snuggles kirjoitti:Kiitos Pasi tästä infosta, selventää keskustelua huomattavasti kun enemmän taustatietoa.
Boxin lukemia verratessa kennoihin on syytä aina tarkistaa missä kohtaa huiput on tullu, ylipitkiä vetojakin nähtiin. Ja voihan käydä niinkin että tiukka jarrutus osuu juuri kennojen 30m välille niin muuttaa lukemia.

Sellanen jäi mieleen että siellä olis paikan päällä sanottu, olikseny Lehtinen vai kuka, että myöhemmin olis tulossa vasta lasermittaus, mut ihan jees jos oli nyt jo.


Kiitos vastauksesta! :)

Juu, laserkennot olivat käytössä

Vähän taustaa : Olen kiihdytystouhuissa yms virittelyissä ollut mukana n. 25 vuotta, vapareita, 4-6-8 cyl, turboja (niin joo, ja yksi 3 cyl turbokelkka), roots ja keskipakoahdettuja, kaasareilla ja ruiskuilla. Yhden varttimailikiihdytyssoftan viritellyt aikoinaan. Kauhavan huipparikisojen mittasysteemin mikrokontrolerilla tein+ simppelin pc softan sms-lähetyksellä ja näyttötauluohjauksella. Itsellä pyöränä patalaiska Trumppa Sprint RS -04 jossa ruiskukartta versio tiesmikä + kukkaruukkujen kuskaukseen Chevrolet Camaro -67

Kauhavalla lauantain olin mittapisteen surkuhupaisan näköisessä "possubussissa" hoitamassa mittauspuolta. Perjantai meni rattoisasti kaatosateessa mittaamassa missä kohtaa on 1mile...

Kauhavan jatkoa ajatellen jos jollakulla on yhteyksiä esim Hallin ja Lappeenrannan huipparikisojen järjestäjiin niin olisi hienoa saada jotain tietoa esim mitkä kennot tai mikä lähetin-vastaanotin kennoväli heillä on käytössä, että saataisiin kennopuolella luotettava ratkaisu.

Ja suurin asia mistä en ensimmäisessä kommentissa maininnut niin on ISO kiitos kuljettajille jotka Kauhavan huippareissa olivat ; ilman teitä ei kisoja olisi! SIIS KIITOS TEILLE ! :thumbup:

Lopuks moro duunikaveri willis:lle : "300km/h on vielä piiiitkä matka...." :p

Parhain terveisin,
Pasi




Edited By trumpp on 1437877907
Vastaa Viestiin