Kävin hakemassa EBC sintteripalat eteen, jarruteho nousi jo suunnilleen puolella.
Tosin ainakin uutuuttaan minulla tuntuu nuo palat pitävän pientä vihellystä rullatessaan, sadan kilsan aikana ääni on hieman pienentynyt palojen asettuessa. Tekeekö kellään muulla samaa?
Pitänee katsoa kun tulee nuo jarruletkut ja saan ne vaihdettua että häipyykö ääni, pähkäilin että saattaa vanhojen palojen jäljiltä olla vähän liikaa nestettä systeemissa ja palat laahaa hieman. Ainakaan levyt eivät ole olleet normaalia kuumemmat ajon jäljiltä, niin en ole kauheasti huolestunut.
Kyllä ainnaski mulla mitää paljon kovempaa "meteliä" tai siis hinkaavaa ääntää ku alkuperäiset. melkeempä häiritsevää ääntä... ja siis ebc: sintteri palat ne race mallicet
Off Topic: Mulla täristi etujarrut, syy: Puuttu yhdestä jarrulevyn niitistä jousiprikka, joka kiristää niitin paikalleen!!! Korpiaholta ostettu pyörä, jossa vielä takuu. Soitin Erkalle, lupas laittaa uuden levyn tulee. Ihmetteli vikaa!
:p :p
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Mulla noin 10min ajamisen jälkeen jossa oli paljon sisäänmenojarrutuksia (pitkiäkin) alkoi kahva painumaan normaalia alemmas. Hieman ihmetyttää moinen käytös nyt sentään busassa jonka pitäisi olla aikalailla monikäyttöinen...
PetriK kirjoitti:Mitenkäs jarrut ovat toimineet radalla ?
Mulla noin 10min ajamisen jälkeen jossa oli paljon sisäänmenojarrutuksia (pitkiäkin) alkoi kahva painumaan normaalia alemmas. Hieman ihmetyttää moinen käytös nyt sentään busassa jonka pitäisi olla aikalailla monikäyttöinen...
Lentokenttävedon jälkeen kahva oli tosi pehmeä ja painui puolet syvemmälle kuin normaalisti. Ei toki pohjaan mutta kuitenkin... raja tulee jossain vastaan, vakio-pääsylinterillä sitten kaiketi näillä main. Ratapelit erikseen...
PetriK kirjoitti:Mitenkäs jarrut ovat toimineet radalla ?
Mulla noin 10min ajamisen jälkeen jossa oli paljon sisäänmenojarrutuksia (pitkiäkin) alkoi kahva painumaan normaalia alemmas. Hieman ihmetyttää moinen käytös nyt sentään busassa jonka pitäisi olla aikalailla monikäyttöinen...
Lentokenttävedon jälkeen kahva oli tosi pehmeä ja painui puolet syvemmälle kuin normaalisti. Ei toki pohjaan mutta kuitenkin... raja tulee jossain vastaan, vakio-pääsylinterillä sitten kaiketi näillä main. Ratapelit erikseen...
Samat havainnot...kentältä pois ajaessa jarrut muutenkin tuntuivat oudoilta.. aamulla kaikki taas kunnossa. Kaiketi muutama jarrutus noista ~300 vauhdeista rasittaa vehkeitä oikeastikin..
PetriK kirjoitti:Mitenkäs jarrut ovat toimineet radalla ?
Mulla noin 10min ajamisen jälkeen jossa oli paljon sisäänmenojarrutuksia (pitkiäkin) alkoi kahva painumaan normaalia alemmas. Hieman ihmetyttää moinen käytös nyt sentään busassa jonka pitäisi olla aikalailla monikäyttöinen...
Lentokenttävedon jälkeen kahva oli tosi pehmeä ja painui puolet syvemmälle kuin normaalisti. Ei toki pohjaan mutta kuitenkin... raja tulee jossain vastaan, vakio-pääsylinterillä sitten kaiketi näillä main. Ratapelit erikseen...
Samat havainnot...kentältä pois ajaessa jarrut muutenkin tuntuivat oudoilta.. aamulla kaikki taas kunnossa. Kaiketi muutama jarrutus noista ~300 vauhdeista rasittaa vehkeitä oikeastikin..
Kuin myös...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Jarrut ovat minulla olleet oikeastaan ainoa seikka, joka oikeasti on kiusannut Busassa. Niinpä ensin vaihdoin viime kesäksi uudet Carbone Lorraine -palat (ei merkittävää parannusta, mutta ei ainakaan huonontunut) ja tälle kesälle HEL-teräspunosjarruletkut (tilasin suoraan valmistajalta Englannista koska hintaero verrattuna kotimaisen maahantuojan hintaan oli merkittävä). Letkujen vaihdon jälkeen tuntuma on selvästi lineaarisempi, mutta voimaa tarvitaan edelleen kahvassa eikä alkupuraisua edelleenkään ole kuten monien uudempien pelien jarruissa. Parannus kuitenkin.
Mutta onko joku busanisteista tehnyt oikein radikaaleja muutostöitä eli vaihtanut pääsylinteriä tai jarrusatuloita? Esim. http://www.hayabusacentral.co.uk/shop/product.asp?idproduct=35 kiinnostaisi. Spiegler näyttäisi hayabusashop.de:ssä tarjoavan levy+satula-yhdistelmiä, mutta hintaa alkaa tälle ratkaisulle kertyä.
Mistä saisi edukkaasti noita sintteripaloja eteen, kun stormilla mielestäni oli aika kova hinta noissa..
Joku kimppa kiinnostaisi kun mopo on seisonnassa niin ei kauheeta kiirettä(elättelen toiveita jos vaikka lokakuus pääsis ajamaan viel)
PetriK kirjoitti:Mitenkäs jarrut ovat toimineet radalla ?
Mulla noin 10min ajamisen jälkeen jossa oli paljon sisäänmenojarrutuksia (pitkiäkin) alkoi kahva painumaan normaalia alemmas. Hieman ihmetyttää moinen käytös nyt sentään busassa jonka pitäisi olla aikalailla monikäyttöinen...
Onko jollain tietoa johtuuko tämä vain siitä että kuumentuva jarruneste menettää ominaisuuksiaan? Perin merkilllinen suunnitteluvirhe muuten melkoisen kelpoisassa all-round -pyörässä.
Ja mikä tärkeintä, minkälaisilla muutoksilla parannus on löytynyt?
(lisää jarrunestettä / parempaa jarrunestettä / jarrujen jäähdytystä?)
Alla täysin vakio-dösä, ja ajotyylini radalla ei edes mielestäni ole jarruja erityisesti kuormittava.