Jarrujen tehottomuudesta.....

Alustan/jousituksen säädöt, renkaat/vanteet, ketjut/rattaat.
Tarinaa myös jarruista.
Avatar
Quadron
Viestit: 366
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 14:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Quadron »

-Artsi- kirjoitti:
jsalok kirjoitti:Kertokaa mistä nuo teräspunosletkut kannattaa ostaa... Pitää varmaan itsekkin vaihtaa niihin kun kaikki niin kehuu... :cool:

Vois järjestyä jonkun viikon toimitusajalla... ilmoita jos haluat. 80e setti, sis. etu + takaletkut.

Tää olis kans kiinnostunu jos niitä letkuloita aletaan tilailla....
Avatar
Quadron
Viestit: 366
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 14:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Quadron »

Kävin hakemassa EBC sintteripalat eteen, jarruteho nousi jo suunnilleen puolella.

Tosin ainakin uutuuttaan minulla tuntuu nuo palat pitävän pientä vihellystä rullatessaan, sadan kilsan aikana ääni on hieman pienentynyt palojen asettuessa. Tekeekö kellään muulla samaa?

Pitänee katsoa kun tulee nuo jarruletkut ja saan ne vaihdettua että häipyykö ääni, pähkäilin että saattaa vanhojen palojen jäljiltä olla vähän liikaa nestettä systeemissa ja palat laahaa hieman. Ainakaan levyt eivät ole olleet normaalia kuumemmat ajon jäljiltä, niin en ole kauheasti huolestunut.
Avatar
mike
Viestit: 214
Liittynyt: 05 Maalis 2005, 21:47
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja mike »

Kyllä ainnaski mulla mitää paljon kovempaa "meteliä" tai siis hinkaavaa ääntää ku alkuperäiset. melkeempä häiritsevää ääntä... ja siis ebc: sintteri palat ne race mallicet
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Off Topic: Mulla täristi etujarrut, syy: Puuttu yhdestä jarrulevyn niitistä jousiprikka, joka kiristää niitin paikalleen!!! Korpiaholta ostettu pyörä, jossa vielä takuu. Soitin Erkalle, lupas laittaa uuden levyn tulee. Ihmetteli vikaa!

:p :p
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Avatar
MGa
Viestit: 735
Liittynyt: 25 Touko 2005, 00:23
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MGa »

Mullakin sintteripalat pitää kahnaavaa ääntä, mutta helvetin hyvä jarruteho normaaleihin verrattuna
Faster than a Fast thing going really Fast
Busat
Muita kuvia
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Mitenkäs jarrut ovat toimineet radalla ?

Mulla noin 10min ajamisen jälkeen jossa oli paljon sisäänmenojarrutuksia (pitkiäkin) alkoi kahva painumaan normaalia alemmas. Hieman ihmetyttää moinen käytös nyt sentään busassa jonka pitäisi olla aikalailla monikäyttöinen...
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

PetriK kirjoitti:Mitenkäs jarrut ovat toimineet radalla ?

Mulla noin 10min ajamisen jälkeen jossa oli paljon sisäänmenojarrutuksia (pitkiäkin) alkoi kahva painumaan normaalia alemmas. Hieman ihmetyttää moinen käytös nyt sentään busassa jonka pitäisi olla aikalailla monikäyttöinen...
Lentokenttävedon jälkeen kahva oli tosi pehmeä ja painui puolet syvemmälle kuin normaalisti. Ei toki pohjaan mutta kuitenkin... raja tulee jossain vastaan, vakio-pääsylinterillä sitten kaiketi näillä main. Ratapelit erikseen...
Club 100 m/s
84-1131181311

Viesti Kirjoittaja 84-1131181311 »

-Artsi- kirjoitti:
PetriK kirjoitti:Mitenkäs jarrut ovat toimineet radalla ?

Mulla noin 10min ajamisen jälkeen jossa oli paljon sisäänmenojarrutuksia (pitkiäkin) alkoi kahva painumaan normaalia alemmas. Hieman ihmetyttää moinen käytös nyt sentään busassa jonka pitäisi olla aikalailla monikäyttöinen...

Lentokenttävedon jälkeen kahva oli tosi pehmeä ja painui puolet syvemmälle kuin normaalisti. Ei toki pohjaan mutta kuitenkin... raja tulee jossain vastaan, vakio-pääsylinterillä sitten kaiketi näillä main. Ratapelit erikseen...
Samat havainnot...kentältä pois ajaessa jarrut muutenkin tuntuivat oudoilta.. aamulla kaikki taas kunnossa. Kaiketi muutama jarrutus noista ~300 vauhdeista rasittaa vehkeitä oikeastikin.. :blues:
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

TeeCay kirjoitti:
-Artsi- kirjoitti:
PetriK kirjoitti:Mitenkäs jarrut ovat toimineet radalla ?

Mulla noin 10min ajamisen jälkeen jossa oli paljon sisäänmenojarrutuksia (pitkiäkin) alkoi kahva painumaan normaalia alemmas. Hieman ihmetyttää moinen käytös nyt sentään busassa jonka pitäisi olla aikalailla monikäyttöinen...

Lentokenttävedon jälkeen kahva oli tosi pehmeä ja painui puolet syvemmälle kuin normaalisti. Ei toki pohjaan mutta kuitenkin... raja tulee jossain vastaan, vakio-pääsylinterillä sitten kaiketi näillä main. Ratapelit erikseen...

Samat havainnot...kentältä pois ajaessa jarrut muutenkin tuntuivat oudoilta.. aamulla kaikki taas kunnossa. Kaiketi muutama jarrutus noista ~300 vauhdeista rasittaa vehkeitä oikeastikin.. :blues:
Kuin myös...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
102-1145361954

Viesti Kirjoittaja 102-1145361954 »

Jarrut ovat minulla olleet oikeastaan ainoa seikka, joka oikeasti on kiusannut Busassa. Niinpä ensin vaihdoin viime kesäksi uudet Carbone Lorraine -palat (ei merkittävää parannusta, mutta ei ainakaan huonontunut) ja tälle kesälle HEL-teräspunosjarruletkut (tilasin suoraan valmistajalta Englannista koska hintaero verrattuna kotimaisen maahantuojan hintaan oli merkittävä). Letkujen vaihdon jälkeen tuntuma on selvästi lineaarisempi, mutta voimaa tarvitaan edelleen kahvassa eikä alkupuraisua edelleenkään ole kuten monien uudempien pelien jarruissa. Parannus kuitenkin.

Mutta onko joku busanisteista tehnyt oikein radikaaleja muutostöitä eli vaihtanut pääsylinteriä tai jarrusatuloita? Esim. http://www.hayabusacentral.co.uk/shop/product.asp?idproduct=35 kiinnostaisi. Spiegler näyttäisi hayabusashop.de:ssä tarjoavan levy+satula-yhdistelmiä, mutta hintaa alkaa tälle ratkaisulle kertyä.
Avatar
MGa
Viestit: 735
Liittynyt: 25 Touko 2005, 00:23
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MGa »

Mistä saisi edukkaasti noita sintteripaloja eteen, kun stormilla mielestäni oli aika kova hinta noissa..
Joku kimppa kiinnostaisi kun mopo on seisonnassa niin ei kauheeta kiirettä(elättelen toiveita jos vaikka lokakuus pääsis ajamaan viel)
Faster than a Fast thing going really Fast
Busat
Muita kuvia
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

AP Racing sintteripalat olis tarjolla :shocked:

Eteen 70e sarja ja taakse 22e. Koko setin hinta 90e. :shocked:

Löytyy hyllystä kahteentoista busaan.

Halukkaita ??

Kun riittävä määrä halukkaita ilmoittautuu niin toimitan kerralla :arskat:

Ago, kertaa kaks


Siirretty kimppa tilauksiin...

http://www.busanistit.org/foorumi....ry30113




Edited By ksthb on 1153318197
Agostini
Viestit: 1569
Liittynyt: 23 Touko 2004, 14:43

Viesti Kirjoittaja Agostini »

Hep ja Hep :unclesam:
Avatar
Jaakko
Viestit: 618
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 21:03
Paikkakunta: länsi suomi

Viesti Kirjoittaja Jaakko »

eteen hep, tuun hakee jossain välissä kunhan varmistan että olet kotona. ei kiire.
:blues:
jeejee 1/4 alle kympin
66-1153902471

Viesti Kirjoittaja 66-1153902471 »

PetriK kirjoitti:Mitenkäs jarrut ovat toimineet radalla ?

Mulla noin 10min ajamisen jälkeen jossa oli paljon sisäänmenojarrutuksia (pitkiäkin) alkoi kahva painumaan normaalia alemmas. Hieman ihmetyttää moinen käytös nyt sentään busassa jonka pitäisi olla aikalailla monikäyttöinen...


Onko jollain tietoa johtuuko tämä vain siitä että kuumentuva jarruneste menettää ominaisuuksiaan? Perin merkilllinen suunnitteluvirhe muuten melkoisen kelpoisassa all-round -pyörässä.

Ja mikä tärkeintä, minkälaisilla muutoksilla parannus on löytynyt?
(lisää jarrunestettä / parempaa jarrunestettä / jarrujen jäähdytystä?)

Alla täysin vakio-dösä, ja ajotyylini radalla ei edes mielestäni ole jarruja erityisesti kuormittava.

- b
Vastaa Viestiin