Lisää bensaa ... - Injektorien ja paineen valinnan vaikeus
Vakiosuuttimet + lisärikastinpatteri (4 suutinta) varmaan bensamääräisesti riittää. Meneekö sumu liian huonoksi kun bensapaine ei seuraa ahtopainetta? Esim. 1,5bar ahdolla 3bar peruspaineesta on enää 1,5bar jäljellä.
4bar peruspaineella tätä saisi vähän kierrettyä. Luulen silti, ettei tuolla ahtimella yli 1bar ajetakaan, joten ongelma sikäli ei ole aivan todellinen.
4bar peruspaineella tätä saisi vähän kierrettyä. Luulen silti, ettei tuolla ahtimella yli 1bar ajetakaan, joten ongelma sikäli ei ole aivan todellinen.
Se vielä että jos ahtopainetta ei summata bensanpaineeseen niin sitten kun ahdin ahtaa erilailla eri ajotilanteissa niin seokset ei olekaan aina kohdallaan.
edit
Vai onko, taitaa kuitenkin saada säädettyä joka tilanteeseen sopivaksi.
Suuttimet toimii luultavasti riittävän hyvin kahden barin paineellakin.
Mites jos laittaa ison +400lph tankin sisäisen pumpun niin paljonko on todellinen tuotto kun polttoaine työnnetään siitä tankin pohjassa olevasta 6mm sisähalkaisijalla olevasta natsasta ulos? Eli missä kohtaa joutuu ruveta pakostakin käyttämään ulkoista pumppua. Tehokkaimmat turbosarjat maailmalla ovat pääsääntöisesti varustettu ulkoisella pumpulla.
Edited By gsxr on 1428252752
edit
Vai onko, taitaa kuitenkin saada säädettyä joka tilanteeseen sopivaksi.
Suuttimet toimii luultavasti riittävän hyvin kahden barin paineellakin.
Mites jos laittaa ison +400lph tankin sisäisen pumpun niin paljonko on todellinen tuotto kun polttoaine työnnetään siitä tankin pohjassa olevasta 6mm sisähalkaisijalla olevasta natsasta ulos? Eli missä kohtaa joutuu ruveta pakostakin käyttämään ulkoista pumppua. Tehokkaimmat turbosarjat maailmalla ovat pääsääntöisesti varustettu ulkoisella pumpulla.
Edited By gsxr on 1428252752
onko Fodas tuo sinun proboostin setti näitä uusia satseja,eli sillä mitsun kopio ahtimella varustettuja settejä.
Jos näin on niin en huolehtisi kauheasti bensan tms. riittävyydestä yli 1bar paineilla,koska omassa gen2 alkoi ko.satsilla ongelmat jo 0,8bar paineilla.
Nyt omaan pyörään päivitetty ahdin,joka ei ole tukossa heti kun ollaan tuolla baarin lähellä.
toki tuohan saattoi olla yksilöllistä käytöstä minun tapauksessa,mutta seos ongelmat,nakutus,pakopaineet yms. oli arkipäivää tuon td05-16g kiina ahtimen kanssa.
oli hyvää tuuria ja tarkkaa korvaa kun ei männät sulanu/ puhaltanu kannen tiivistettä pihalle viime kesänä, väitän tunnistavani jatkossa nakutuksen busan koneesta.
Tämä siis vain minun henkilökohtaisiin kokemuksiin perustuvaa, kone kuitenkin tehty "yleisten normien" mukaan ja mottiin työnnetty oikeesti ihan hyvää palikkaa.
Jos näin on niin en huolehtisi kauheasti bensan tms. riittävyydestä yli 1bar paineilla,koska omassa gen2 alkoi ko.satsilla ongelmat jo 0,8bar paineilla.
Nyt omaan pyörään päivitetty ahdin,joka ei ole tukossa heti kun ollaan tuolla baarin lähellä.
toki tuohan saattoi olla yksilöllistä käytöstä minun tapauksessa,mutta seos ongelmat,nakutus,pakopaineet yms. oli arkipäivää tuon td05-16g kiina ahtimen kanssa.
oli hyvää tuuria ja tarkkaa korvaa kun ei männät sulanu/ puhaltanu kannen tiivistettä pihalle viime kesänä, väitän tunnistavani jatkossa nakutuksen busan koneesta.
Tämä siis vain minun henkilökohtaisiin kokemuksiin perustuvaa, kone kuitenkin tehty "yleisten normien" mukaan ja mottiin työnnetty oikeesti ihan hyvää palikkaa.
-K9-Turbo
Ainakin 1000cc suutimet toimii hyvin vielä 2bar perus painellagsxr kirjoitti:Se vielä että jos ahtopainetta ei summata bensanpaineeseen niin sitten kun ahdin ahtaa erilailla eri ajotilanteissa niin seokset ei olekaan aina kohdallaan.
edit
Vai onko, taitaa kuitenkin saada säädettyä joka tilanteeseen sopivaksi.
Suuttimet toimii luultavasti riittävän hyvin kahden barin paineellakin.
Mites jos laittaa ison +400lph tankin sisäisen pumpun niin paljonko on todellinen tuotto kun polttoaine työnnetään siitä tankin pohjassa olevasta 6mm sisähalkaisijalla olevasta natsasta ulos? Eli missä kohtaa joutuu ruveta pakostakin käyttämään ulkoista pumppua. Tehokkaimmat turbosarjat maailmalla ovat pääsääntöisesti varustettu ulkoisella pumpulla.
suunileen 1.88bar kohdila sammui
samaan aikaan systeemissä oli
linjan ahtain kohta ennen suutimia siinä polttoainen kiskossa ~7.5mm
ulkoinen 044 pumppu lähtö tankilat 9.8mm kertova säädin, oma ECU säädeltynä
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Nuo mainitsemasi mitoitukset toimii varmaan hyvin tuossa kokoonpanossa mutta 6mm lähtö vaikkapa walbron 450lph pumpulle kuulostaa vähän ahtaalta vaikka se ehkä toimiikin riittävän hyvin. Jokatapauksessa jos pumppu joutuu työskentelemään ylimääräistä niin se näkyy virrankulutuksessa kun tuo pumppu on muutenkin vähän liian sähkösyöppö busaan.
Pitäisin 300hp takarengastehoa sellaisena realistisena ja positiivisena yllätyksenä tässä kokoonpanossa ja maltillisempikin tulos riittää vallan hyvin. Körmy voisi vähän avata mitä tarkoittaa "yleiset normit" ja "oikeesti ihan hyvää palikkaa" ja millaisia pakopaineita sillä 0,8bar ahtopaineella tuli?
Honda CRV:n suuttimilla ja turboahtimen asentamisella viime kesän kylmäkäynnistysongelmat vaikuttivat poistuneen ja pyörään sai tehtyä ensimmäisen lämmityskäytön eilen.
Honda CRV:n suuttimilla ja turboahtimen asentamisella viime kesän kylmäkäynnistysongelmat vaikuttivat poistuneen ja pyörään sai tehtyä ensimmäisen lämmityskäytön eilen.
Joo,elikkäs kone 9 puristeinen,Apen venttiilinjouset 47lbs,titaaniretainerit.Apen M10 pulttisarja,cometic tiiviste hatun alla,eli tosiaan aika perus kauraa koneessa. Suuttimet riitti 285 hepalle renkaalta. Sen jälkeen alko dutycyclet herjaamaan.
Pakopaineet nousi nelosvaihteelta ylöspäin hiukan pidemmällä vedolla,kun kone sai ruokaa ja painetta, vaikka ei edes ahtanut maksimia,alkoi pirunmoinen nakutus ja seokset kiipesi laihalle. (Aem laajakaista)
Ahdin siinä sai tuomion useammaltakin työkseen turbojen kanssa touhuavilta.
Ei vaan virrannut ainakaan tuo minulla ollut ahdin. Downpipe kuitenkin 3 tuumaa ja öljypohjan alta loppupätkä oli 2,5 tuumasta.
Tiedän vastaavia ongelmia olleen muillakin ko.ahtimen kanssa,mutta huutakoon kaverit hep jos katsovat aiheelliseksi.
Omassa jokatapauksessa nyt uusi setuppi ahtimineen ja koko putkisto päivitetty samalla 3 tuumaseks rst ränniksi.
Pakopaineet nousi nelosvaihteelta ylöspäin hiukan pidemmällä vedolla,kun kone sai ruokaa ja painetta, vaikka ei edes ahtanut maksimia,alkoi pirunmoinen nakutus ja seokset kiipesi laihalle. (Aem laajakaista)
Ahdin siinä sai tuomion useammaltakin työkseen turbojen kanssa touhuavilta.
Ei vaan virrannut ainakaan tuo minulla ollut ahdin. Downpipe kuitenkin 3 tuumaa ja öljypohjan alta loppupätkä oli 2,5 tuumasta.
Tiedän vastaavia ongelmia olleen muillakin ko.ahtimen kanssa,mutta huutakoon kaverit hep jos katsovat aiheelliseksi.
Omassa jokatapauksessa nyt uusi setuppi ahtimineen ja koko putkisto päivitetty samalla 3 tuumaseks rst ränniksi.
-K9-Turbo
pyörän omat suuttimet.pumppuna kokeiltiin kahta eri pumppua.Boschin 068, tuotto muistaakseni 125litraa. sitten AEM 320litran pumppua.
mun mielestä tuo Aem.n pumppu auttoi jonkin verran seoksiin,piti hetken pitempään seoksen oikeena, mutta edelleen nakutti ihan pirusti.
pyörää säädettiin inertia penkissä ilman jarrua,mikä ei tuonut näitä ongelmia esiin,kun veto ei kestäny montaakaan hetkeä, sähköjarrulla saa vetoon mittaa ja vastaa enemmän todellista elämää.
mun mielestä tuo Aem.n pumppu auttoi jonkin verran seoksiin,piti hetken pitempään seoksen oikeena, mutta edelleen nakutti ihan pirusti.
pyörää säädettiin inertia penkissä ilman jarrua,mikä ei tuonut näitä ongelmia esiin,kun veto ei kestäny montaakaan hetkeä, sähköjarrulla saa vetoon mittaa ja vastaa enemmän todellista elämää.
-K9-Turbo
Nuo Honda CRV:n suuttimet jäivät tulleineen alveineen maksamaan 290 euroa Five-O-Motorsportilta. Seosmittari näyttää vetävän vaparialueella vähän paksulle 10-11, joten todennäköisesti nuo ovat vakiota suuremmat - ehkä ne ovat Blackbirdin kanssa saman kokoiset. En raaskinut mitata.
Nyt pari päivää ajoa ja mikäli kaikki tuntuun pelittävän niin säätöön, jossa lisärikastimen yksinkertaisella MAP-säädöllä ja oman ecun hieromisella pitäisi tulla hyvin säädetty pyörä.
Nyt pari päivää ajoa ja mikäli kaikki tuntuun pelittävän niin säätöön, jossa lisärikastimen yksinkertaisella MAP-säädöllä ja oman ecun hieromisella pitäisi tulla hyvin säädetty pyörä.
Yleensä Five-O:lta tulee mittausraportti suuttimien mukana, siitä voi verrata edellisiin. Hyvä tiätty olis tietää minkä kokosilla ajelee
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc