Lisää bensaa ... - Injektorien ja paineen valinnan vaikeus

Täällä pohditaan miten ne pelit kulkee...
Ja jos ei, niin miksi ei...
Fodas
Viestit: 10
Liittynyt: 06 Tammi 2015, 19:32
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Fodas »

Vakiosuuttimet + lisärikastinpatteri (4 suutinta) varmaan bensamääräisesti riittää. Meneekö sumu liian huonoksi kun bensapaine ei seuraa ahtopainetta? Esim. 1,5bar ahdolla 3bar peruspaineesta on enää 1,5bar jäljellä.

4bar peruspaineella tätä saisi vähän kierrettyä. Luulen silti, ettei tuolla ahtimella yli 1bar ajetakaan, joten ongelma sikäli ei ole aivan todellinen.
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Se vielä että jos ahtopainetta ei summata bensanpaineeseen niin sitten kun ahdin ahtaa erilailla eri ajotilanteissa niin seokset ei olekaan aina kohdallaan.

edit
Vai onko, taitaa kuitenkin saada säädettyä joka tilanteeseen sopivaksi.

Suuttimet toimii luultavasti riittävän hyvin kahden barin paineellakin.

Mites jos laittaa ison +400lph tankin sisäisen pumpun niin paljonko on todellinen tuotto kun polttoaine työnnetään siitä tankin pohjassa olevasta 6mm sisähalkaisijalla olevasta natsasta ulos? Eli missä kohtaa joutuu ruveta pakostakin käyttämään ulkoista pumppua. Tehokkaimmat turbosarjat maailmalla ovat pääsääntöisesti varustettu ulkoisella pumpulla.




Edited By gsxr on 1428252752
Avatar
Körmy
Viestit: 78
Liittynyt: 22 Tammi 2010, 19:37
Paikkakunta: Hml

Viesti Kirjoittaja Körmy »

onko Fodas tuo sinun proboostin setti näitä uusia satseja,eli sillä mitsun kopio ahtimella varustettuja settejä.
Jos näin on niin en huolehtisi kauheasti bensan tms. riittävyydestä yli 1bar paineilla,koska omassa gen2 alkoi ko.satsilla ongelmat jo 0,8bar paineilla.

Nyt omaan pyörään päivitetty ahdin,joka ei ole tukossa heti kun ollaan tuolla baarin lähellä.

toki tuohan saattoi olla yksilöllistä käytöstä minun tapauksessa,mutta seos ongelmat,nakutus,pakopaineet yms. oli arkipäivää tuon td05-16g kiina ahtimen kanssa.

oli hyvää tuuria ja tarkkaa korvaa kun ei männät sulanu/ puhaltanu kannen tiivistettä pihalle viime kesänä, väitän tunnistavani jatkossa nakutuksen busan koneesta.

Tämä siis vain minun henkilökohtaisiin kokemuksiin perustuvaa, kone kuitenkin tehty "yleisten normien" mukaan ja mottiin työnnetty oikeesti ihan hyvää palikkaa.
-K9-Turbo
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

gsxr kirjoitti:Se vielä että jos ahtopainetta ei summata bensanpaineeseen niin sitten kun ahdin ahtaa erilailla eri ajotilanteissa niin seokset ei olekaan aina kohdallaan.

edit
Vai onko, taitaa kuitenkin saada säädettyä joka tilanteeseen sopivaksi.

Suuttimet toimii luultavasti riittävän hyvin kahden barin paineellakin.

Mites jos laittaa ison +400lph tankin sisäisen pumpun niin paljonko on todellinen tuotto kun polttoaine työnnetään siitä tankin pohjassa olevasta 6mm sisähalkaisijalla olevasta natsasta ulos? Eli missä kohtaa joutuu ruveta pakostakin käyttämään ulkoista pumppua. Tehokkaimmat turbosarjat maailmalla ovat pääsääntöisesti varustettu ulkoisella pumpulla.
Ainakin 1000cc suutimet toimii hyvin vielä 2bar perus painella
suunileen 1.88bar kohdila sammui
samaan aikaan systeemissä oli
linjan ahtain kohta ennen suutimia siinä polttoainen kiskossa ~7.5mm
ulkoinen 044 pumppu lähtö tankilat 9.8mm kertova säädin, oma ECU säädeltynä
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Nuo mainitsemasi mitoitukset toimii varmaan hyvin tuossa kokoonpanossa mutta 6mm lähtö vaikkapa walbron 450lph pumpulle kuulostaa vähän ahtaalta vaikka se ehkä toimiikin riittävän hyvin. Jokatapauksessa jos pumppu joutuu työskentelemään ylimääräistä niin se näkyy virrankulutuksessa kun tuo pumppu on muutenkin vähän liian sähkösyöppö busaan.
Fodas
Viestit: 10
Liittynyt: 06 Tammi 2015, 19:32
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Fodas »

Pitäisin 300hp takarengastehoa sellaisena realistisena ja positiivisena yllätyksenä tässä kokoonpanossa ja maltillisempikin tulos riittää vallan hyvin. Körmy voisi vähän avata mitä tarkoittaa "yleiset normit" ja "oikeesti ihan hyvää palikkaa" ja millaisia pakopaineita sillä 0,8bar ahtopaineella tuli?

Honda CRV:n suuttimilla ja turboahtimen asentamisella viime kesän kylmäkäynnistysongelmat vaikuttivat poistuneen ja pyörään sai tehtyä ensimmäisen lämmityskäytön eilen.
Avatar
Körmy
Viestit: 78
Liittynyt: 22 Tammi 2010, 19:37
Paikkakunta: Hml

Viesti Kirjoittaja Körmy »

Joo,elikkäs kone 9 puristeinen,Apen venttiilinjouset 47lbs,titaaniretainerit.Apen M10 pulttisarja,cometic tiiviste hatun alla,eli tosiaan aika perus kauraa koneessa. Suuttimet riitti 285 hepalle renkaalta. Sen jälkeen alko dutycyclet herjaamaan.
Pakopaineet nousi nelosvaihteelta ylöspäin hiukan pidemmällä vedolla,kun kone sai ruokaa ja painetta, vaikka ei edes ahtanut maksimia,alkoi pirunmoinen nakutus ja seokset kiipesi laihalle. (Aem laajakaista)
Ahdin siinä sai tuomion useammaltakin työkseen turbojen kanssa touhuavilta.
Ei vaan virrannut ainakaan tuo minulla ollut ahdin. Downpipe kuitenkin 3 tuumaa ja öljypohjan alta loppupätkä oli 2,5 tuumasta.

Tiedän vastaavia ongelmia olleen muillakin ko.ahtimen kanssa,mutta huutakoon kaverit hep jos katsovat aiheelliseksi.

Omassa jokatapauksessa nyt uusi setuppi ahtimineen ja koko putkisto päivitetty samalla 3 tuumaseks rst ränniksi.
-K9-Turbo
Fodas
Viestit: 10
Liittynyt: 06 Tammi 2015, 19:32
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Fodas »

Körmy kirjoitti:Suuttimet riitti 285 hepalle renkaalta. Sen jälkeen alko dutycyclet herjaamaan.


Mitkä suuttimet riittivät? Pyörän omat 8 vakiosuutinta? Mikä bensapumppu oli?




Edited By Fodas on 1428404364
Avatar
Körmy
Viestit: 78
Liittynyt: 22 Tammi 2010, 19:37
Paikkakunta: Hml

Viesti Kirjoittaja Körmy »

pyörän omat suuttimet.pumppuna kokeiltiin kahta eri pumppua.Boschin 068, tuotto muistaakseni 125litraa. sitten AEM 320litran pumppua.

mun mielestä tuo Aem.n pumppu auttoi jonkin verran seoksiin,piti hetken pitempään seoksen oikeena, mutta edelleen nakutti ihan pirusti.
pyörää säädettiin inertia penkissä ilman jarrua,mikä ei tuonut näitä ongelmia esiin,kun veto ei kestäny montaakaan hetkeä, sähköjarrulla saa vetoon mittaa ja vastaa enemmän todellista elämää.
-K9-Turbo
Fodas
Viestit: 10
Liittynyt: 06 Tammi 2015, 19:32
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Fodas »

Nuo Honda CRV:n suuttimet jäivät tulleineen alveineen maksamaan 290 euroa Five-O-Motorsportilta. Seosmittari näyttää vetävän vaparialueella vähän paksulle 10-11, joten todennäköisesti nuo ovat vakiota suuremmat - ehkä ne ovat Blackbirdin kanssa saman kokoiset. En raaskinut mitata.

Nyt pari päivää ajoa ja mikäli kaikki tuntuun pelittävän niin säätöön, jossa lisärikastimen yksinkertaisella MAP-säädöllä ja oman ecun hieromisella pitäisi tulla hyvin säädetty pyörä.
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Yleensä Five-O:lta tulee mittausraportti suuttimien mukana, siitä voi verrata edellisiin. Hyvä tiätty olis tietää minkä kokosilla ajelee :)
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
zeta1
Viestit: 144
Liittynyt: 12 Syys 2012, 20:13
Paikkakunta: varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja zeta1 »

Finjectorilla mittaavat ilmaiseksi.
Fodas
Viestit: 10
Liittynyt: 06 Tammi 2015, 19:32
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Fodas »

Ehkä nyt säätää tuon kokoonpanon tuottamaan oikeaa seossuhdetta ja mittaillaan noita suuttimia ensi talvena, jos ne jostain syystä löytyy käsistä.



Edited By Fodas on 1429613000
Vastaa Viestiin