Öljyn vaihto - Tuottaa tuskaa...

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
67-1115742969

Viesti Kirjoittaja 67-1115742969 »

Auttakaa fiksuimmat busanistiä jolla taitaa taas olla peukalo keskellä kämmentä. :p

Vaihdoin öljyt ja suodattimen... laitoin vielä koneeseen sen 3.5l öljyä, mutta ennen sitä öljy proppu tietty paikoilleen.

Koneen käynnistys hetken annoin käydä ja OIL lamppu ei suostu sammumaan millään... Tarkistin onko öljyä F:n kohdalla on eli öljyä riittävästi.

Hetken annoin odottaa ja taas testiä kone käynnissä n. 4min tyhjäkäynnilla mutta toi OIL vaan palaa?!

Onko busassa joku niksi jota en tiedä millä ton lampun saa sammumaan? :apua:
Avatar
jakehaanpää
Site Admin
Viestit: 1197
Liittynyt: 31 Touko 2004, 13:47
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jakehaanpää »

Eipäs tuossa mitään niksiä ole! Oletko tarkastanut öljypinnan "ikkunassa" tasaisella alustalla (niin sivu kuin etu/takasuunnassa)?? Jos nämä kunnossa ja oljyn pinta "ikkunan" ylämerkissä, niin???

Ellet sitten unhoittanut poistaa suodattimen kalvosuojaa (alkuperäisissä suotimissa ainakin)?
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
67-1115742969

Viesti Kirjoittaja 67-1115742969 »

Tossa äsken kävin kattelemassa sitä ikkunaa ja kun rykäsen pyörän pystyyn niin menee kyllä ikkuna peittoon kokonaan, siitä tuli mieleen että voisko olla liikaa öljyä siellä, kun katoin kuinka paljon on tossa purkissa jäljellä niin 4 dl jäljellä eli 3.6l oon nähtävästi onnistunut laittaa sinne.

Kalvoa siinä öljysuodattimessa ei ollut.

Onhan sitä ennenkin vaihdettu öljyjä mopottimiin mutta aina on toi öljylamppu sammunut ilman mitään kikkaskonsteja.

Ei sitä oikein uskalla antaa käydä tyhjäkäynnillä jos ei öljyliiku?!

En vaan keksi enää mitä voisin kokeilla.

Vielä lisäys: Vaihdoin tulpat kans mutta niihin nyt toi öljylampun palaminen ei pitäisi liittyä millään tavalla vai voiko?
Avatar
jakehaanpää
Site Admin
Viestit: 1197
Liittynyt: 31 Touko 2004, 13:47
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jakehaanpää »

Pahan kyllä lykkäsit! Toi 3,6 L pitäis olla täysin soppeli öljymäärä!! :apua: joku muu jos välähtää jotain.
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
67-1115742969

Viesti Kirjoittaja 67-1115742969 »

jakehaanpää kirjoitti:Pahan kyllä lykkäsit! Toi 3,6 L pitäis olla täysin soppeli öljymäärä!! :apua: joku muu jos välähtää jotain.
Aivan... Tämän hetkinen tunne on aika :omituinen:

Mitään järkevää syytä en keksi.

Kuinka kauan yleensä kestää että toi öljy valo sammuu?
Ei siinä pitäis ku maksimissaan 30 sekunttia mennä eikö niin?

Mahtaisko joku keksiä jotain mitä vois tarkistaa, esim onko riittävästi öljypainetta siis kotikonstein tai jotain vastaavaa?!

Huh huh... jännittää ku sika pienenä. :pääseinään:
Avatar
purzzi
Viestit: 485
Liittynyt: 02 Kesä 2004, 20:25
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja purzzi »

Missäs muuten Öljynpaine anturi sijaitsee... :arskat:
Hayabusa GSX1340R K8 Black/Gray

King of team purzzi :rasberry:
67-1115742969

Viesti Kirjoittaja 67-1115742969 »

purzzi kirjoitti:Missäs muuten Öljynpaine anturi sijaitsee... :arskat:
Hyvä kysymys... yritin katsella tuolta service manuskasta sitä.

Siitä tuli mieleen että miten vois tarkistaa ölypumpun toimintaa?
Avatar
Sepe
Viestit: 640
Liittynyt: 24 Touko 2004, 18:51
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepe »

Olikos se suodatin alkuperäinen vai joku paska HI-Flo? Sama vika oli Maizan ex-6R:ssä ja suodattimestahan se vika sitten löytyi.
67-1115742969

Viesti Kirjoittaja 67-1115742969 »

Sepe kirjoitti:Olikos se suodatin alkuperäinen vai joku paska HI-Flo? Sama vika oli Maizan ex-6R:ssä ja suodattimestahan se vika sitten löytyi.
Champion K301 suodatin, tosin se on n. 2 vuotta vanha ku oli jäännyt ylimääräiseksi.

Vide jos se on tosta nyt taas tää mun huollot kiinni :pääseinään: :pääseinään: :pääseinään:

Ajattelin säästää ku oli jo tollanen kotona.
Avatar
Sepe
Viestit: 640
Liittynyt: 24 Touko 2004, 18:51
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepe »

Centrix kirjoitti:
Sepe kirjoitti:Olikos se suodatin alkuperäinen vai joku paska HI-Flo? Sama vika oli Maizan ex-6R:ssä ja suodattimestahan se vika sitten löytyi.

Champion K301 suodatin, tosin se on n. 2 vuotta vanha ku oli jäännyt ylimääräiseksi.

Vide jos se on tosta nyt taas tää mun huollot kiinni :pääseinään: :pääseinään: :pääseinään:

Ajattelin säästää ku oli jo tollanen kotona.
Ei kun huomenna hakeen alkuperäinen ja sit taas ajoo! :D :thumbup:
67-1115742969

Viesti Kirjoittaja 67-1115742969 »

Sitä filtteristä vielä, voiko sellainen mennä edes vanhaksi?

Öljypaine anturin kait löysin eli kuvassa no. 1

Öljyn määrä on mun mielestä aika sopiva eli no. 2

Että voi olla taas asiat vaikeita, taidan tästä lähin vielä suosiolla vaan pyörän aina huoltoon ja saavat siellä sitten taistella sen kanssa.
Hermothan tässä menee :pääseinään:

Kuva
67-1115742969

Viesti Kirjoittaja 67-1115742969 »

Sepe kirjoitti:Ei kun huomenna hakeen alkuperäinen ja sit taas ajoo! :D :thumbup:
Pakko kait se on testata ja toivotaan että se on nyt siitä vain kiinni... öljyäkin kait pitää taas ostaa lisää prkl...
Noh, kantapään kautta sen pitää tehdä muuten tässä ei ole mitään järkeä :oho:
Avatar
JakkeBusa
Viestit: 72
Liittynyt: 31 Heinä 2005, 01:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JakkeBusa »

Moi

En ole Busaan öljyjä vielä vaihtanut, mutta muutamaan muuhun
kulkuneuvoon kyllä. Tuli vaan mieleen...... anturin piuhat... etteivät olisi työn tuoksinassa irronneet anturista.

Kerrohan sitten miten draama edistyy !!
Jakke
...pääasia on, että miehet viihtyy...
67-1115742969

Viesti Kirjoittaja 67-1115742969 »

JakkeBusa kirjoitti:Moi

En ole Busaan öljyjä vielä vaihtanut, mutta muutamaan muuhun
kulkuneuvoon kyllä. Tuli vaan mieleen...... anturin piuhat... etteivät olisi työn tuoksinassa irronneet anturista.

Kerrohan sitten miten draama edistyy !!
Juuh, totta maar ilmoittelen.

Tosin tosta anturin piuhoista en oo vielä kattonut... muuta ku alapäästä. Vois tietty olla että se on ylhäältä auennut tai muuten vaan saannu siipeensä.

Eli nyt vaan seuraamaan minne nuo piuhat menevät.

Ja vielä varmistukseksi, onhan toi tossa kuvassa 1. öljypaine anturi?
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Näemmä bussin moottori käy vaikka Oil valo palaakin - joku muu kone sammuisi ensin...

Kokeilepa seuraavaa;
1) Virrat päällä mutta moottori ei käynnissä irroita anturin johto ja kytke se suoraan runkoon, valon pitäisi sammua ja mennä päälle - eli ei ole oikarissa mistään. Tämä on todella epätodennäköistä mutta mahdollista kun katteita on ruuvattu kiinni.
2) Vaihda vielä kertaalleen öljyt ja suodatin. Todennäköisesti suodatin ei jostain syystä vaan päästä tarpeeksi öljyä lävitse joten vikaa on suodattimessa tai öljyn viskositeetissä... joista suodatinongelma olisi todennäköisempi. Suodatin löytyy mm. Stormilta joka lienee lähin paikka keskustasta...

Jos ei noilla tule kuntoon, pitää mitata öljynpaine. Anturi voi olla sökö, mutta ihan yhtäläillä voi olla roska jossain päin öljynkiertoa....
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Vastaa Viestiin