Öljyn vaihto - Tuottaa tuskaa...
Auttakaa fiksuimmat busanistiä jolla taitaa taas olla peukalo keskellä kämmentä. :p
Vaihdoin öljyt ja suodattimen... laitoin vielä koneeseen sen 3.5l öljyä, mutta ennen sitä öljy proppu tietty paikoilleen.
Koneen käynnistys hetken annoin käydä ja OIL lamppu ei suostu sammumaan millään... Tarkistin onko öljyä F:n kohdalla on eli öljyä riittävästi.
Hetken annoin odottaa ja taas testiä kone käynnissä n. 4min tyhjäkäynnilla mutta toi OIL vaan palaa?!
Onko busassa joku niksi jota en tiedä millä ton lampun saa sammumaan?
Vaihdoin öljyt ja suodattimen... laitoin vielä koneeseen sen 3.5l öljyä, mutta ennen sitä öljy proppu tietty paikoilleen.
Koneen käynnistys hetken annoin käydä ja OIL lamppu ei suostu sammumaan millään... Tarkistin onko öljyä F:n kohdalla on eli öljyä riittävästi.
Hetken annoin odottaa ja taas testiä kone käynnissä n. 4min tyhjäkäynnilla mutta toi OIL vaan palaa?!
Onko busassa joku niksi jota en tiedä millä ton lampun saa sammumaan?
- jakehaanpää
- Site Admin
- Viestit: 1197
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 13:47
- Paikkakunta: Vantaa
Eipäs tuossa mitään niksiä ole! Oletko tarkastanut öljypinnan "ikkunassa" tasaisella alustalla (niin sivu kuin etu/takasuunnassa)?? Jos nämä kunnossa ja oljyn pinta "ikkunan" ylämerkissä, niin???
Ellet sitten unhoittanut poistaa suodattimen kalvosuojaa (alkuperäisissä suotimissa ainakin)?
Ellet sitten unhoittanut poistaa suodattimen kalvosuojaa (alkuperäisissä suotimissa ainakin)?
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
Tossa äsken kävin kattelemassa sitä ikkunaa ja kun rykäsen pyörän pystyyn niin menee kyllä ikkuna peittoon kokonaan, siitä tuli mieleen että voisko olla liikaa öljyä siellä, kun katoin kuinka paljon on tossa purkissa jäljellä niin 4 dl jäljellä eli 3.6l oon nähtävästi onnistunut laittaa sinne.
Kalvoa siinä öljysuodattimessa ei ollut.
Onhan sitä ennenkin vaihdettu öljyjä mopottimiin mutta aina on toi öljylamppu sammunut ilman mitään kikkaskonsteja.
Ei sitä oikein uskalla antaa käydä tyhjäkäynnillä jos ei öljyliiku?!
En vaan keksi enää mitä voisin kokeilla.
Vielä lisäys: Vaihdoin tulpat kans mutta niihin nyt toi öljylampun palaminen ei pitäisi liittyä millään tavalla vai voiko?
Kalvoa siinä öljysuodattimessa ei ollut.
Onhan sitä ennenkin vaihdettu öljyjä mopottimiin mutta aina on toi öljylamppu sammunut ilman mitään kikkaskonsteja.
Ei sitä oikein uskalla antaa käydä tyhjäkäynnillä jos ei öljyliiku?!
En vaan keksi enää mitä voisin kokeilla.
Vielä lisäys: Vaihdoin tulpat kans mutta niihin nyt toi öljylampun palaminen ei pitäisi liittyä millään tavalla vai voiko?
- jakehaanpää
- Site Admin
- Viestit: 1197
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 13:47
- Paikkakunta: Vantaa
Pahan kyllä lykkäsit! Toi 3,6 L pitäis olla täysin soppeli öljymäärä!! joku muu jos välähtää jotain.
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
Aivan... Tämän hetkinen tunne on aikajakehaanpää kirjoitti:Pahan kyllä lykkäsit! Toi 3,6 L pitäis olla täysin soppeli öljymäärä!! joku muu jos välähtää jotain.
Mitään järkevää syytä en keksi.
Kuinka kauan yleensä kestää että toi öljy valo sammuu?
Ei siinä pitäis ku maksimissaan 30 sekunttia mennä eikö niin?
Mahtaisko joku keksiä jotain mitä vois tarkistaa, esim onko riittävästi öljypainetta siis kotikonstein tai jotain vastaavaa?!
Huh huh... jännittää ku sika pienenä.
Olikos se suodatin alkuperäinen vai joku paska HI-Flo? Sama vika oli Maizan ex-6R:ssä ja suodattimestahan se vika sitten löytyi.
Sepe
*G450X*
*Suzuki GSX-R 1000 K8*
http://www.masuracingteam.com/
http://masuracingteam.kuvat.fi/kuvat/
*G450X*
*Suzuki GSX-R 1000 K8*
http://www.masuracingteam.com/
http://masuracingteam.kuvat.fi/kuvat/
Champion K301 suodatin, tosin se on n. 2 vuotta vanha ku oli jäännyt ylimääräiseksi.Sepe kirjoitti:Olikos se suodatin alkuperäinen vai joku paska HI-Flo? Sama vika oli Maizan ex-6R:ssä ja suodattimestahan se vika sitten löytyi.
Vide jos se on tosta nyt taas tää mun huollot kiinni
Ajattelin säästää ku oli jo tollanen kotona.
Ei kun huomenna hakeen alkuperäinen ja sit taas ajoo!Centrix kirjoitti:Sepe kirjoitti:Olikos se suodatin alkuperäinen vai joku paska HI-Flo? Sama vika oli Maizan ex-6R:ssä ja suodattimestahan se vika sitten löytyi.
Champion K301 suodatin, tosin se on n. 2 vuotta vanha ku oli jäännyt ylimääräiseksi.
Vide jos se on tosta nyt taas tää mun huollot kiinni
Ajattelin säästää ku oli jo tollanen kotona.
Sepe
*G450X*
*Suzuki GSX-R 1000 K8*
http://www.masuracingteam.com/
http://masuracingteam.kuvat.fi/kuvat/
*G450X*
*Suzuki GSX-R 1000 K8*
http://www.masuracingteam.com/
http://masuracingteam.kuvat.fi/kuvat/
Sitä filtteristä vielä, voiko sellainen mennä edes vanhaksi?
Öljypaine anturin kait löysin eli kuvassa no. 1
Öljyn määrä on mun mielestä aika sopiva eli no. 2
Että voi olla taas asiat vaikeita, taidan tästä lähin vielä suosiolla vaan pyörän aina huoltoon ja saavat siellä sitten taistella sen kanssa.
Hermothan tässä menee
Öljypaine anturin kait löysin eli kuvassa no. 1
Öljyn määrä on mun mielestä aika sopiva eli no. 2
Että voi olla taas asiat vaikeita, taidan tästä lähin vielä suosiolla vaan pyörän aina huoltoon ja saavat siellä sitten taistella sen kanssa.
Hermothan tässä menee
Juuh, totta maar ilmoittelen.JakkeBusa kirjoitti:Moi
En ole Busaan öljyjä vielä vaihtanut, mutta muutamaan muuhun
kulkuneuvoon kyllä. Tuli vaan mieleen...... anturin piuhat... etteivät olisi työn tuoksinassa irronneet anturista.
Kerrohan sitten miten draama edistyy !!
Tosin tosta anturin piuhoista en oo vielä kattonut... muuta ku alapäästä. Vois tietty olla että se on ylhäältä auennut tai muuten vaan saannu siipeensä.
Eli nyt vaan seuraamaan minne nuo piuhat menevät.
Ja vielä varmistukseksi, onhan toi tossa kuvassa 1. öljypaine anturi?
Näemmä bussin moottori käy vaikka Oil valo palaakin - joku muu kone sammuisi ensin...
Kokeilepa seuraavaa;
1) Virrat päällä mutta moottori ei käynnissä irroita anturin johto ja kytke se suoraan runkoon, valon pitäisi sammua ja mennä päälle - eli ei ole oikarissa mistään. Tämä on todella epätodennäköistä mutta mahdollista kun katteita on ruuvattu kiinni.
2) Vaihda vielä kertaalleen öljyt ja suodatin. Todennäköisesti suodatin ei jostain syystä vaan päästä tarpeeksi öljyä lävitse joten vikaa on suodattimessa tai öljyn viskositeetissä... joista suodatinongelma olisi todennäköisempi. Suodatin löytyy mm. Stormilta joka lienee lähin paikka keskustasta...
Jos ei noilla tule kuntoon, pitää mitata öljynpaine. Anturi voi olla sökö, mutta ihan yhtäläillä voi olla roska jossain päin öljynkiertoa....
Kokeilepa seuraavaa;
1) Virrat päällä mutta moottori ei käynnissä irroita anturin johto ja kytke se suoraan runkoon, valon pitäisi sammua ja mennä päälle - eli ei ole oikarissa mistään. Tämä on todella epätodennäköistä mutta mahdollista kun katteita on ruuvattu kiinni.
2) Vaihda vielä kertaalleen öljyt ja suodatin. Todennäköisesti suodatin ei jostain syystä vaan päästä tarpeeksi öljyä lävitse joten vikaa on suodattimessa tai öljyn viskositeetissä... joista suodatinongelma olisi todennäköisempi. Suodatin löytyy mm. Stormilta joka lienee lähin paikka keskustasta...
Jos ei noilla tule kuntoon, pitää mitata öljynpaine. Anturi voi olla sökö, mutta ihan yhtäläillä voi olla roska jossain päin öljynkiertoa....