Kunnossa on!Uus akku kii ja kaikki viat hävis!No tulipa tutkittua monta juttua, tietää missä mikäkin kalikka pyörässä kii ja muutenkin tarkistuksia tuli tehtyä!Kiitos auttaneille!
![Turbo Busa :turbobusa:](./images/smilies/busa_smiley.gif)
Edited By Sämpy on 1344949385
mitään lisä varusteita laiteltuAtteKoo kirjoitti:Taitaa tämäkin kesä mennä remontin merkeissä..
Eli ongelma on sähköt, 2 päivää mikäli busa on käyttämättä niin akku on ihan tyhjä.
Syyksi en usko itse akkua sille se on ostettu viime kesänä ja ajoa jopa tuli muhkeat 400km.. Talven oli ylläpitolaturissa, ja säilytettiin lämpimässä..
Tuossa sitten äsken yritin tutkiä mopoa yleismittarilla, ja ainakaan miinus -puolelta ei ohivuotoa näyttänyt olevan..
Onko ollut jotain tiettyä kohtaa/ongelmaa joita on ilmennyt näiden turbotettujen busien kanssa?
Vituttaa niin paljon etten edes jaksa tarkistaa kirjoitusvirheitä
AtteKoo kirjoitti:No niin, äsken löin yleismittaria miinus sekä plus-kaapelin väliin ja näytti nollaa...
Sitten vielä testasin laturinjännitteen, eli pyörä käyntiin ja navoilta lukemat, pyörii siinä 14,68 molemmin puolin.. ...
Onko normaalia että kun kytken plus-kaapelin pyörään kiinni, niin releet hieman räpsäyttelee.. Muutaman kerran kuulluu sellanne räpräp, sitten kuitenkin hiljenee..
Joo, kyllä vain näin tein. Kahta tietoa tuli mittaamisesta, jotkut sanoi plus-kaapeli ja jotkut miinus-kaapeli. Onpahan nyt molemmat mitattuDösällä kirjoitti:Siis mittasit ampeerit sekä + että - kaapeleiden/akun välistä vuorotellen? Vuotovirran mittauksessa on aivan sama kumman navan ja kaapelin välistä mittaa, ainoastaan mittarin etumerkki vaihtuu.AtteKoo kirjoitti:No niin, äsken löin yleismittaria miinus sekä plus-kaapelin väliin ja näytti nollaa...
Sitten vielä testasin laturinjännitteen, eli pyörä käyntiin ja navoilta lukemat, pyörii siinä 14,68 molemmin puolin.. ...
Onko normaalia että kun kytken plus-kaapelin pyörään kiinni, niin releet hieman räpsäyttelee.. Muutaman kerran kuulluu sellanne räpräp, sitten kuitenkin hiljenee..
14,68 on mielestäni aika korkea latausjännite, joku 14,4 max olisi akun kannalta hyvä. Lieneekö ylijännite kiehauttanut akun hapot jolloin akkua kuormittaessa jännite romahtaa.
Oletko releiden ääntä testannut virta-avain päälläasennossa? Jos et niin vaikuttaisi joltain jälkikytkennältä jossa joku rele/releet saa jatkuvaa virtaa. Onko kahvalämppäreitä kenties?