sähköt hukassa - täysin
Morjens velhot!Nyt kävi -99 busan kanssa kummia!Aamulla olin liikkeelle lähdössä,starttasin,startti piti pienen äänen jonka jälkeen KAIKKI valot sammuivat!Laitoin akkulaturiin, hetken kuluttua mittasin jännitteen,12.7 V.Mutta ainuttakaan valoa ei tule minnekkään?Ainut että kun laittaa virrat päälle->ei mtn ja kun kääntää virrat pois->kaikki mittarit käy pohjassa ja sen jälkeen ei mitään.Ymmärtäisin jos virrat päälle laitettaessa kävis mittarit pohjassa(kuten normaalisti) mutta nyt päinvastoin!Kaikki sulakkeet ok,ei haise palaneelle eikä näkyviä johtovaurioita.Voisko kuitenkin lyödä maihin jostain?HELP!
Kunnossa on!Uus akku kii ja kaikki viat hävis!No tulipa tutkittua monta juttua, tietää missä mikäkin kalikka pyörässä kii ja muutenkin tarkistuksia tuli tehtyä!Kiitos auttaneille!
Edited By Sämpy on 1344949385
Kunnossa on!Uus akku kii ja kaikki viat hävis!No tulipa tutkittua monta juttua, tietää missä mikäkin kalikka pyörässä kii ja muutenkin tarkistuksia tuli tehtyä!Kiitos auttaneille!
Edited By Sämpy on 1344949385
- toimeve
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
- Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
- Viesti:
...tappokatkasin? Aiheuttaako tuommosta?
edit: tai se perinteinen: akku vaihtamalla homma taas kunnossa?
Edited By toimeve on 1344877694
edit: tai se perinteinen: akku vaihtamalla homma taas kunnossa?
Edited By toimeve on 1344877694
SMR
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
Sulakkeet?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
- jakehaanpää
- Site Admin
- Viestit: 1197
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 13:47
- Paikkakunta: Vantaa
Toi Toimeven tarkoittama tappokatkaisija homma taitaa tarkoittaa sen hapettumista ??? ???
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
- Sciensic83
- Viestit: 61
- Liittynyt: 07 Huhti 2011, 22:42
- Paikkakunta: Raahe
Lainaan topiccia Samalla.
Mulla ei mittaristossa kello lähde toimimaan kun virrat katkaisee?
Eli ajossa kello toimii,mutta pyörän sammuttaa niin kello jämähtää siihen mitä oli ennen sammutusta.
Pesin busan paripäivää sitte ja tuli tuonne mittaristolle vettä annettua vahingossa.
Eli miten mittariston saa irroitettua että voi tarkastaa hapettumat yms?
Mulla ei mittaristossa kello lähde toimimaan kun virrat katkaisee?
Eli ajossa kello toimii,mutta pyörän sammuttaa niin kello jämähtää siihen mitä oli ennen sammutusta.
Pesin busan paripäivää sitte ja tuli tuonne mittaristolle vettä annettua vahingossa.
Eli miten mittariston saa irroitettua että voi tarkastaa hapettumat yms?
Taitaa tämäkin kesä mennä remontin merkeissä..
Eli ongelma on sähköt, 2 päivää mikäli busa on käyttämättä niin akku on ihan tyhjä.
Syyksi en usko itse akkua sille se on ostettu viime kesänä ja ajoa jopa tuli muhkeat 400km.. Talven oli ylläpitolaturissa, ja säilytettiin lämpimässä..
Tuossa sitten äsken yritin tutkiä mopoa yleismittarilla, ja ainakaan miinus -puolelta ei ohivuotoa näyttänyt olevan..
Onko ollut jotain tiettyä kohtaa/ongelmaa joita on ilmennyt näiden turbotettujen busien kanssa?
Vituttaa niin paljon etten edes jaksa tarkistaa kirjoitusvirheitä
Eli ongelma on sähköt, 2 päivää mikäli busa on käyttämättä niin akku on ihan tyhjä.
Syyksi en usko itse akkua sille se on ostettu viime kesänä ja ajoa jopa tuli muhkeat 400km.. Talven oli ylläpitolaturissa, ja säilytettiin lämpimässä..
Tuossa sitten äsken yritin tutkiä mopoa yleismittarilla, ja ainakaan miinus -puolelta ei ohivuotoa näyttänyt olevan..
Onko ollut jotain tiettyä kohtaa/ongelmaa joita on ilmennyt näiden turbotettujen busien kanssa?
Vituttaa niin paljon etten edes jaksa tarkistaa kirjoitusvirheitä
"some men just want to watch the world burn"
Jokuhan siellä täytyy vuotaa jos tyhjenee. Pistä mittari plus johdon ja plusnavan väliin.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
mitään lisä varusteita laiteltuAtteKoo kirjoitti:Taitaa tämäkin kesä mennä remontin merkeissä..
Eli ongelma on sähköt, 2 päivää mikäli busa on käyttämättä niin akku on ihan tyhjä.
Syyksi en usko itse akkua sille se on ostettu viime kesänä ja ajoa jopa tuli muhkeat 400km.. Talven oli ylläpitolaturissa, ja säilytettiin lämpimässä..
Tuossa sitten äsken yritin tutkiä mopoa yleismittarilla, ja ainakaan miinus -puolelta ei ohivuotoa näyttänyt olevan..
Onko ollut jotain tiettyä kohtaa/ongelmaa joita on ilmennyt näiden turbotettujen busien kanssa?
Vituttaa niin paljon etten edes jaksa tarkistaa kirjoitusvirheitä
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
No niin, äsken löin yleismittaria miinus sekä plus-kaapelin väliin ja näytti nollaa. Mittarin asetus oli Acd--20m, joten eikös tämän olisi pitänyt näyttää mikäli siellä jotain vuotoa olisi?..
Useamman kerran testailin, mutta mitään lukemaa ei tullut. Sitten vielä testasin laturinjännitteen, eli pyörä käyntiin ja navoilta lukemat, pyörii siinä 14,68 molemmin puolin.. Korjauskirjan mukaan ok, eikö?
Ilmeisesti vahvasti alkaa sittenkin kääntymään akun puoleen, eli tyhjenee 2 päivän aikana itsekseen. Tuossa tarkkailen 2 päivää toista akkua joka olkoon irti, niin saadaan sekin selville.
Mitään lisävarusteita ei ole, paitsi lisäruisku..
Onko normaalia että kun kytken plus-kaapelin pyörään kiinni, niin releet hieman räpsäyttelee.. Muutaman kerran kuulluu sellanne räpräp, sitten kuitenkin hiljenee..
Useamman kerran testailin, mutta mitään lukemaa ei tullut. Sitten vielä testasin laturinjännitteen, eli pyörä käyntiin ja navoilta lukemat, pyörii siinä 14,68 molemmin puolin.. Korjauskirjan mukaan ok, eikö?
Ilmeisesti vahvasti alkaa sittenkin kääntymään akun puoleen, eli tyhjenee 2 päivän aikana itsekseen. Tuossa tarkkailen 2 päivää toista akkua joka olkoon irti, niin saadaan sekin selville.
Mitään lisävarusteita ei ole, paitsi lisäruisku..
Onko normaalia että kun kytken plus-kaapelin pyörään kiinni, niin releet hieman räpsäyttelee.. Muutaman kerran kuulluu sellanne räpräp, sitten kuitenkin hiljenee..
"some men just want to watch the world burn"
AtteKoo kirjoitti:No niin, äsken löin yleismittaria miinus sekä plus-kaapelin väliin ja näytti nollaa...
Sitten vielä testasin laturinjännitteen, eli pyörä käyntiin ja navoilta lukemat, pyörii siinä 14,68 molemmin puolin.. ...
Onko normaalia että kun kytken plus-kaapelin pyörään kiinni, niin releet hieman räpsäyttelee.. Muutaman kerran kuulluu sellanne räpräp, sitten kuitenkin hiljenee..
Siis mittasit ampeerit sekä + että - kaapeleiden/akun välistä vuorotellen? Vuotovirran mittauksessa on aivan sama kumman navan ja kaapelin välistä mittaa, ainoastaan mittarin etumerkki vaihtuu.
14,68 on mielestäni aika korkea latausjännite, joku 14,4 max olisi akun kannalta hyvä. Lieneekö ylijännite kiehauttanut akun hapot jolloin akkua kuormittaessa jännite romahtaa.
Oletko releiden ääntä testannut virta-avain päälläasennossa? Jos et niin vaikuttaisi joltain jälkikytkennältä jossa joku rele/releet saa jatkuvaa virtaa. Onko kahvalämppäreitä kenties?
AD/HD
Joo, kyllä vain näin tein. Kahta tietoa tuli mittaamisesta, jotkut sanoi plus-kaapeli ja jotkut miinus-kaapeli. Onpahan nyt molemmat mitattuDösällä kirjoitti:Siis mittasit ampeerit sekä + että - kaapeleiden/akun välistä vuorotellen? Vuotovirran mittauksessa on aivan sama kumman navan ja kaapelin välistä mittaa, ainoastaan mittarin etumerkki vaihtuu.AtteKoo kirjoitti:No niin, äsken löin yleismittaria miinus sekä plus-kaapelin väliin ja näytti nollaa...
Sitten vielä testasin laturinjännitteen, eli pyörä käyntiin ja navoilta lukemat, pyörii siinä 14,68 molemmin puolin.. ...
Onko normaalia että kun kytken plus-kaapelin pyörään kiinni, niin releet hieman räpsäyttelee.. Muutaman kerran kuulluu sellanne räpräp, sitten kuitenkin hiljenee..
14,68 on mielestäni aika korkea latausjännite, joku 14,4 max olisi akun kannalta hyvä. Lieneekö ylijännite kiehauttanut akun hapot jolloin akkua kuormittaessa jännite romahtaa.
Oletko releiden ääntä testannut virta-avain päälläasennossa? Jos et niin vaikuttaisi joltain jälkikytkennältä jossa joku rele/releet saa jatkuvaa virtaa. Onko kahvalämppäreitä kenties?
Tuossa on nyt eilisestä lähtien ollut 2 kpl akkuja seurannassa, miten sähköt pysyvät sisällä, ja molemmissa näyttää tapahtuneen pientä laskua. Toisella 1,5% ja toisella 4,2% 24 tunnin aikana, toisaalta jonkinverranhan varaus laskee..
Paljon busa tarvitsee virtaa starttaamiseen?
"some men just want to watch the world burn"