Kytkin öljyjä vaihdettaessa

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
Avatar
kake
Viestit: 66
Liittynyt: 26 Heinä 2012, 18:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kake »

Vaihdoin Gen2 öljyt ja suodattimen. Öljynä Motul 5100, kuten aikaisemmillakin kerroilla. Normaali vaihto, käyttö litkujen kierrättämiseksi ja pinnankorkeuden tarkastus ja öljyn lisäys.
Kun laittelin sitten pyörää käyntii 1-vaihde pesässä ja kytkin pohjassa, pyörä ei meinannut jakssa kunnolla käynnistyä ja käynnistyttyään pyrki ryntäämään eteen päin. Samoin startatessani vapaalla ja sitten laittaessani pykälää päälle, pyörä hyppäsi eteen päin. Toisin sanoen kytkin ei irrottanut kunnolla.
Mikähän tolle mahto tulla? Saman merkkistä öljyä käyttänyt useita kertoja menestyksekkäästi.
Avatar
kake
Viestit: 66
Liittynyt: 26 Heinä 2012, 18:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kake »

No tänään toimi pyörä moitteettomasti. Tuo em. ilmiö öli sitten ohimenevä. Ilmeisesti kytkin ei ollut saanut vielä kunnon kylpyä. Ensimmäistä kertaa tuollaista tapahtu.
Fastard
Viestit: 309
Liittynyt: 26 Syys 2005, 11:00
Paikkakunta: Tornio-Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Fastard »

Oiskohan ne kaksi tankoa akselin sisällä hitsaantunut yhteen kun starttailit kytkin pohjassa? Mulla ainakin käynyt niin
1/4 7.69s/307kmh
1/8 5.0s/245kmh
Jaahall
Viestit: 5
Liittynyt: 26 Elo 2013, 15:55
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaahall »

Lainaan hieman tätä topiccia. Eli itselläni välillä ja sellaista ongelmaa, että kun yrittää vapaalta laittaa ykkösen silmään niin pykälä ei vain mene paikoilleen. Vaihdenäyttö kyllä menee painaessa ykköselle kun jalalla painaa mutta se ei aina mene sisään. Sitten kun muutamia kertoja kytkintä painelee niin yhtäkkiä vaihde meneekin sisään. Mikäli vaihtaa suoraan vapaalta kakkoselle, niin ei mitään ongelmaa.
Avatar
Jorgos
Viestit: 345
Liittynyt: 09 Helmi 2007, 07:21
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jorgos »

Mikä vuosimalli? Kilometrit?
Minulla ainakin K8 vähillä kilometreillä teki moista esim. valoihin tullessa, kytkimen nopea käyttö ylhäällä ja sen jälkeen meni vaihde (1.) silmään.
Joskin opin tekemään kytkimen vapautuksen rauhallisemmin sen jälkeen kun vaihdenäyttö huijasi minua näyttäen vapaata, ykkösen ollessa sisällä. :oho:
Born to be wild...paitsi himas.

Historia:
Suzuki PV50 - Hayabusa K2 Black/Gray - Hayabusa K8 Black/Gray+yoshimura R77 carbon- Hayabusa K8 White...
Avatar
Jone
Viestit: 188
Liittynyt: 29 Kesä 2004, 21:38
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Jone »

Minullakin -05 mallinen teki varsinkin uutena tuota. Nyt 30 tkm ajettuna edelleen satunnaisesti. Kuten todettu ylimääräinen kytkimen ylhäällä käyttö on lääke tähän. Ominaisuudeksi olen tuon mieltänyt.
Metallic Thunder Grey/ Candy Red -23
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
Vastaa Viestiin