veto loppuu

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
peksi
Viestit: 38
Liittynyt: 18 Loka 2006, 22:17
Paikkakunta: savo

Viesti Kirjoittaja peksi »

7000rpm, niin alkaa nyhtäminen, ei kierrä enempää, vaikka kaasua "liputtelis" , ja ainakin 2,3,4-vaihteella tekee tuon, oiisko joku anturivika? Niin ja nopeusmittari elää omaa elämätätään, vauhtia esim 100 ja kiihdyttää, niin visari ei liiku, paitsi jonkun ajan jälkeen pomppaa oikeisiin lukemiin.
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Vuosimalli?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
peksi
Viestit: 38
Liittynyt: 18 Loka 2006, 22:17
Paikkakunta: savo

Viesti Kirjoittaja peksi »

99
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

Mitä viimeksi tehty?
peksi
Viestit: 38
Liittynyt: 18 Loka 2006, 22:17
Paikkakunta: savo

Viesti Kirjoittaja peksi »

kansihan siitä oli talvella irti
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

Jako pielessä.
peksi
Viestit: 38
Liittynyt: 18 Loka 2006, 22:17
Paikkakunta: savo

Viesti Kirjoittaja peksi »

ok, tutkitaanpa ens viikolla, nyt lisää olutta :p
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

Pikkusen lyhyeksi jäi tuo edellinen kommentti (oli kiire kuselle)
Mutta siis lisäyksenä, että anturit yms harvoin hajoaa koneremontin aikana. Eli siis jos laite aiemmin toiminut ok, eikä remontin yhteydessä ole rikottu mitään elektroonista, niin kylläpä sen vian luulis mitä suurimmalla todennäköisyydellä liityvän itse asennustapahtumaan. Lisäksi myös kuvaamasi oire sopii kuvaan.
peksi
Viestit: 38
Liittynyt: 18 Loka 2006, 22:17
Paikkakunta: savo

Viesti Kirjoittaja peksi »

Juu kiitos, olisko asentajalle käyny kämmi ton ajotuksen suhteen, pitää ens viikolla kattooo miten merkit osuu kohilleen
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Tuolta toisesta topicista: Nokkien ajoitukset helppo todeta kun ottaa venttiilikopan irti ja pyöräyttää koneen yläkuolokohtaan siten että ykkösen molemmat venttiilit on vähän auki. Tällöin nelosen nokat pitäisi osoittaa melkolailla niin että niiden noston maksimikohta osoittaa nokkapukin reunaa kohti. Sekä imu- että pakonokassa. Ja että pakonokan merkistä laskien imunokan merkkiin on 15 nastaa.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
peksi
Viestit: 38
Liittynyt: 18 Loka 2006, 22:17
Paikkakunta: savo

Viesti Kirjoittaja peksi »

jep, kiitos paljom määtälle ja ja kujolle neuvoista.
peksi
Viestit: 38
Liittynyt: 18 Loka 2006, 22:17
Paikkakunta: savo

Viesti Kirjoittaja peksi »

jatkan vielä,, toi noeusmittariongelma lie pulssianturivika?,vi..n hyvää lonkeroo on täällä-- :rasberry:
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

Voipi olla anturi, liittimet, mittaristo(harvemmin), tai jopa se kruunu sieltä vetoakselin päästä. Joskus jopa pelkkä anturin putsaus riittää.
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

jarim kirjoitti:Tuolta toisesta topicista: Nokkien ajoitukset helppo todeta kun ottaa venttiilikopan irti ja pyöräyttää koneen yläkuolokohtaan siten että ykkösen molemmat venttiilit on vähän auki. Tällöin nelosen nokat pitäisi osoittaa melkolailla niin että niiden noston maksimikohta osoittaa nokkapukin reunaa kohti. Sekä imu- että pakonokassa. Ja että pakonokan merkistä laskien imunokan merkkiin on 15 nastaa.
En tiedä luinko huonosti, vai enkö vaan käsittänyt, mutta JariM, täsmennetäänkö:
eikös niin että kampiakseli pyöräytetään siihen 1-4yläkuoloon (merkki), jolloin nokkien täytyisi olla noissa mainitsemissasi.
Ja edelleen, (jos vakiokone), tällöin pakonokkapyörän nr1 piste venakopan tiivistepinnan tasolla (eteen), ja pakonokkapyörän pisteestä 2 laskien 15 pinniä imunokkapyörän nr3 pisteeseen.
Ja jos vielä epäilyttää, niin itsessään nokka-akseleissa on myös hennot viivat, (no siellä nokkapyöränpuolipäässä) -joiden kuuluu yläkuolossa osoittaa pako eteen ja imu taakse, siinä tiivistepinnan tasossa.
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Juuriki noin. Ja tosiaan siinä yläkuolokohdassa nelosen lobet osoittaa täsmälleen siihen nokkapukin reunaan; siis imunokka noin klo 11 ja pakonokka klo 13 jos pidetään vaakaviivana sitä kantta. :)



Edited By jarim on 1400418579
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Vastaa Viestiin