Gen2 ja RE85 - ongelmat ja hyödyt?

Tänne kaikki Gen2 (k8 ja uudemmat) tekniset asiat jotka eroavat Gen1 Busasta
Avatar
KIVINIEMI
Viestit: 56
Liittynyt: 25 Loka 2006, 12:23
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja KIVINIEMI »

Kesä mielesssä ja säästöä hakusessa...

Kertokaas mielipide onko mahdollista vai aivan mahdoton ajatus Gen2 busan säätö RE85 bensalle.

Kestääkö tiivisteet?
Voiko ecun ohjelmoida A,B ja C modilla niin että aivan omat kartat Menovesille? esim. A RE85 B 98 ja C voisi olla 50/50 jos joskus joutuu ajamaan sekoituksella.

Mitä pitäisi huomioda projektissa?

Hyötyä kuullut olevan RE85 bensasta kun kuluttaa enemmän niin pysyy kone viileämpänä :-)

Kertokaas mielipiteitä kannattaako sekaantua vai pysyä vanhassa turvallisessa......
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

"Flexfuel" ei tule onnistumaan veikkaisin. Eli joko tai. A B C moodien ohjelmointi erikseen ei onnistu (ainakaan ecueditorilla). Sinällään tuosta E85:sta varsinkin turbolle on hyötyä paremman nakutuskestävyyden muodossa ja pienempien palolämpöjen ansiosta. Kulutushan tuossa kasvaa mikä kannattaa ottaa huomioon tourinkia harrastaessa. Ja kun nuo E85 asemat on vielä vähän harvassa. Tuo 50/50 suhde on muuten pahin mahdollinen syövyttävyyden suhteen. :)
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
KIVINIEMI
Viestit: 56
Liittynyt: 25 Loka 2006, 12:23
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja KIVINIEMI »

Päivitystä pitkästä aikaa näihin hommiin...

Eilen illalla penkissä säädettiin ainoastaan re 85 menovedelle ja unohdettiin flexfuel hommat..... :O

Pyörä alkoi alhaalta vaikuttaa hyvältä ja toimivalta mut säätöä ei saatu loppuun asti tehtyä, kun sopan saanti loppui kesken 65 kaasu auki.

Onkos kenellekään muulle tullut vastaa ongelmaa?

Mitkä suuttimet ovat vakiona gen2 mallissa?

Onnistuuko menoveden saannin varmistamaan ulkopuolisella regulla ja minkälaisella kytkennällä kun ei ollut paluu letkua ollenkaan?

Mistä löydän tarpeeksi isot suuttimet?

Tarkoitus olisi vaihtaa vain alemmat suuttimet ja testata riittääkö syöttö.


kiitoksia jo etukäteen
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Gen2:ssa on 8kpl ~250cc suuttimia. Pumppuhan on regulaattoreineen tankin sisällä, paluuta ulkopuolelta ei ole. Onko sulla se Boschin pumppu vai vakio?

Ja missä muuten säädätit?




Edited By jarim on 1396164747
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
KIVINIEMI
Viestit: 56
Liittynyt: 25 Loka 2006, 12:23
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja KIVINIEMI »

boschin pumppu ja suutinten vaihtoon aletaan kääntymään.

säätöpaikka gatemania
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Olittehan säätäny Injector Balance mapin siten että suuttimet on käytössä 50/50? Kun defaulttina korkeilla kierroksilla käytetään ylempiä suuttimia 80% ja alempia 20% ja tällöin tuotto varmasti loppuu noille tienoin viinalla. Tuosta Boschin pumpusta loppuu myös tuotto ~600cc suuttimilla jonnekin 280hp korville viinalla, näin ainakin minun pyörässä.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
KIVINIEMI
Viestit: 56
Liittynyt: 25 Loka 2006, 12:23
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja KIVINIEMI »

30% kaasu auki jostain 5000rpm eteenpäin oli 50/50. Ei auttanu ku siihen alkuun.

sit loppu alkoholi
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

KIVINIEMI kirjoitti:Päivitystä pitkästä aikaa näihin hommiin...

Eilen illalla penkissä säädettiin ainoastaan re 85 menovedelle ja unohdettiin flexfuel hommat..... :O

Pyörä alkoi alhaalta vaikuttaa hyvältä ja toimivalta mut säätöä ei saatu loppuun asti tehtyä, kun sopan saanti loppui kesken 65 kaasu auki.

Onkos kenellekään muulle tullut vastaa ongelmaa?

Mitkä suuttimet ovat vakiona gen2 mallissa?

Onnistuuko menoveden saannin varmistamaan ulkopuolisella regulla ja minkälaisella kytkennällä kun ei ollut paluu letkua ollenkaan?

Mistä löydän tarpeeksi isot suuttimet?

Tarkoitus olisi vaihtaa vain alemmat suuttimet ja testata riittääkö syöttö.


kiitoksia jo etukäteen
tuolla http://www.finjector.com/ monelaisia suutimia
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Se pumppu siellä käy pieneksi kanssa. Sen vaihtaisin ensimmäisenä.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
KIVINIEMI
Viestit: 56
Liittynyt: 25 Loka 2006, 12:23
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja KIVINIEMI »

Tankkiin ei taida mahtua enää isompaa pumppua.

Olisiko seuraava askel sitten ulkoinen pumppu vai riittääkö ahtopaineen mukaan säädettävä paineen säädin?

Onkos kenellään tietoa mikä on suuttimen malli busassa jotta sais uudet isommat tilattua (jäivät viellä mopoon kiinni ja loppu viikosta vasta saan ne sieltä käsiini)

Kuinka pitkät suuttimet, halkaisija onkos 11mm mikä merkki?
Vastaa Viestiin