24V startti

Avatar
jamonaattori
Viestit: 166
Liittynyt: 25 Joulu 2007, 10:56
Paikkakunta: Kouvostoliitto/Stadi

Viesti Kirjoittaja jamonaattori »

Mitä mieltä olette jos laittasin 24 volttiselle startti systeemille molemmat akut samanarvoisiksi esim 12Ah?Olisiko akut pidempikestoiset kun ei tulisi vinokuormaa ja miten kakkos akun käyttöikä menee jos sitä ladataan epäsäännöllisesti eli ei joka starin jäkeen laiteta lataus puolelle?
SMR
Arctikdiver
Viestit: 366
Liittynyt: 10 Touko 2009, 16:04

Viesti Kirjoittaja Arctikdiver »

Näinhän oon sulle koittanu sanoo...
Molempien akkujen kapasiteetit ja ominaisuudet samoiksi, niin kestää paremmin.
Em mie oo hullu, mie oon Lapista.
Miehen voi saada pois Lapista, mutta Lappia ei saa pois miehestä. -LORDI-
member Team SMR
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Onko jamo sullaki ollu ongelmana että se pienempi akku tahtoo kuolla ennenaikojaan?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
jamonaattori
Viestit: 166
Liittynyt: 25 Joulu 2007, 10:56
Paikkakunta: Kouvostoliitto/Stadi

Viesti Kirjoittaja jamonaattori »

Kyllä se Jari tuppaa kuolemaan ennen aikojaan ja ny hommasin shorain akut ja molemmat 12Ah et vois toivetta olla pidemmästä kestosta jos vaan lataa riittävän usein :;):
SMR
Avatar
Titaani
Viestit: 887
Liittynyt: 27 Syys 2006, 20:32
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Titaani »

Kyllä se laadukas 4ah kesti mulla muutaman vuoden, mutta viime kesänä saman kokoisilla startit. Jos ei haittaa että on iso kakkosakku, niin ehdottomasti se. Kyllä lataus pitäisi riittää kymmeniin startteihin, toki stroukki koneissa tietyillä setupeilla pistää niin paljon vastaan että joutuu aiemmin latausta suorittamaan ajossa.
SMR - team

UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Itsellä tuo pieni yleensä lienee kuollut siihen että unohdan akut rinnakkain (latausasentoon) silloin kun pyörä on sammuksissa. Viihtyvät paremmin sarjassa silloin kun latausta ei ole. Lisäksi toissa syksynä minulla kuoli starttimoottori, ei jaksanu enää 25 voltilla pyörittää edes tulpatonta konetta. :p
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Vastaa Viestiin