Etujarru "löystyy"

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
Avatar
Jorgos
Viestit: 345
Liittynyt: 09 Helmi 2007, 07:21
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jorgos »

Mikä mahtaa olla vialla kun etujarru ilmauksesta huolimatta painuu kahvaan kiinni ääriasennossakin, muutaman kerran kun pumppaa kahvaa niin paranee hieman ts. sen verran että uskaltaa ajamaan lähteä.
Viime talvena nesteet vaihdettu ja ilmattu koneellisesti.
Nestepinnat samalla tasolla mitä alkukaudesta eikä silmin tarkasteltuna vuotoja näy... :wtf:
Täytyykö laittaa teräspunokset tilaukseen... ei alkuperäiset kahvat paikallaan mutta ei kait se nyt niistäkään kiinni voi olla?!?
Born to be wild...paitsi himas.

Historia:
Suzuki PV50 - Hayabusa K2 Black/Gray - Hayabusa K8 Black/Gray+yoshimura R77 carbon- Hayabusa K8 White...
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Gen2:sta vaivaava vika.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Snowman
Viestit: 727
Liittynyt: 22 Loka 2007, 11:36
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Snowman »

Vuotaa sisäänpäin jostakin? Ei ainakaan mulla painu kahva pohjaan. Eikä tarvii ilmailla. Kylläkin teräspunosletkut paikallaan.
Heksa
Viestit: 1190
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 19:51

Viesti Kirjoittaja Heksa »

millä lailla "vaivaava vika"?
en oo kyllä kuullut et ois joku yleis vika...
rata-ajoissa on ollut ongelmana et jarruneste lämpiää ja jarru menee pohjaan sama kyl ongelmana kaikissa jarruissa merkistä riippumatta...
epäilen et siellä on kumminkin vaan ilmaa järjestelmässä
SMR
Avatar
Kekee
Viestit: 462
Liittynyt: 10 Touko 2008, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kekee »

Ratalla hoksas lämmetessä kunnolla kahva painu puhjaan...normi ajossa ei. Jämäköity kylläkin vakiosta teräspunosletkuilla kummasti.Pientä vaivaa olen kuullu että huonot jarrut ois. Oma kokemus tuosta jarrujen "huonoudesta" oli ku r1 jälkeen mutkapätkää päästelin nii huomasin että mutka lähenee aika joutusasti...vauhtia 30kmh enempi ku rykkösellä, johtuisko siitäki :blues:
Avatar
Kekee
Viestit: 462
Liittynyt: 10 Touko 2008, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kekee »

Ilmasithan yläpäänki?
Avatar
Snowman
Viestit: 727
Liittynyt: 22 Loka 2007, 11:36
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Snowman »

Heksa kirjoitti:millä lailla "vaivaava vika"?
en oo kyllä kuullut et ois joku yleis vika...
rata-ajoissa on ollut ongelmana et jarruneste lämpiää ja jarru menee pohjaan sama kyl ongelmana kaikissa jarruissa merkistä riippumatta...
epäilen et siellä on kumminkin vaan ilmaa järjestelmässä
Kyllähän Gen2:n jarrut eivät ole pyörän muiden osien lue kulkujen tasolla vakioina. Joillakin on ollu ilman kanssa ongelmia..sitä ilmestyy jostakin systeemiin. Oiskohan letkussa liikaa silikonia joka päästää hapen läpi joka sitten kertyy nesteeseen ilmaksi??
Kun busan hommasin niin tuntui että vanhas GSX1100F oli paremmat jarrut..
Ajoin muutaman kesän vakioletkuilla ja ihan hyvin meni.
Ei tarvinnu ilmailla eikä tehä muutakaan kuin ajaa. Alppiteillä ei hävinny jarrut mutta radalta eioo kokemusta. Kun vaihdoin tai siis vaihdatin punosletkut niin ehkä vähän tuli tuntumaa lisää. Kyllähän kaikissa saa nesteet kiehumaan ja jarrut häipymään radalla tai kadulla. Olen miettinyt itse jos päivittäis jarrut mutta iha hyvin on kyllä pysähtyny kototeillä kuten alpeilla ja autobaanoillakin. Ja kyllä se originaaleilla endoon kykenee..:)
Avatar
Timba
Viestit: 401
Liittynyt: 05 Helmi 2008, 20:49
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Timba »

Veikkaisin samaa kuin Heksa, ilmaa on.
Kokeilin joukkoliikennettä ja huomasin sen niin mukavaksi, että ostin oman Bussin työmatkoja varten......

Suzukilla vuodesta 1981

Copper/Silver
B-King

TEAM CAMPARI



Avatar
kajbusa
Viestit: 694
Liittynyt: 27 Loka 2004, 12:00

Viesti Kirjoittaja kajbusa »

Ilmaa siellä on.. Meillä myös kelkassa samanmoisia ongelmia ettei tahdo millään saada ilmattua normi konstein.

Kokeile seuraavaa juttua: Pumppaa jarrukahvaa niin et se nousee "ylimpään" asentoon, tämän jälkeen vedät nippusiteellä tiukasti jarrut päälle ja odottelet n. 12h.

Hokkuspokkus, ilmat ovat poissa.... noh ainakin Arctic-Catissa toimii
Hayabusa 1300R TURBO -05

+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
Avatar
Jukkis
Viestit: 2818
Liittynyt: 21 Elo 2005, 17:10
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

kajbusa kirjoitti:Ilmaa siellä on.. Meillä myös kelkassa samanmoisia ongelmia ettei tahdo millään saada ilmattua normi konstein.

Kokeile seuraavaa juttua: Pumppaa jarrukahvaa niin et se nousee "ylimpään" asentoon, tämän jälkeen vedät nippusiteellä tiukasti jarrut päälle ja odottelet n. 12h.

Hokkuspokkus, ilmat ovat poissa.... noh ainakin Arctic-Catissa toimii
:thumbup: ..Hyvä Matti.... Tossa L3 tuntuu parenmalta jarrut, kuin edellisissä ollut.
BMW S 1000XR 2016

ex:ät K3,K6,K7,K8,K9,L0,L1,K8,L1,L3,L4...
President of team jukkis
Corvette C4
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Useammasta lähteestä olen kuullut että Gen2:ssa seistessään "katoaa jarrut". GSX-R sarjan pyöriinhän alkoi vasta USA:ssa recall vuosimallien 2004-2013 (600/750) ja 2005-2013 (1000) osalta missä koko jarrupääsylinteri vaihdetaan suunnitteluvirheen vuoksi. Gen2 Busan pääsylinterihän on kyllä erilainen mutta joku vastaava vika siinäkin lienee, veikkaisin.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
martti
Viestit: 776
Liittynyt: 17 Helmi 2005, 19:21
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja martti »

Höh, tää porukka ei ole ilmeisesti kukkaan ajanu rumpujarrujen aikaan :baaa:
Miehä en oo mies enkä mikkää ko miul ei oo ennää bussii
Avatar
Snowman
Viestit: 727
Liittynyt: 22 Loka 2007, 11:36
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Snowman »

martti kirjoitti:Höh, tää porukka ei ole ilmeisesti kukkaan ajanu rumpujarrujen aikaan :baaa:
On ajettu.. :) esim Ducatin Streetfighterissä ihan kivat jarrut..yhdellä sormella sais mopon ympärin nenän kautta. Kiva peli mutta joka valoristeyksessä perä ilmassa. ja ihan tahtomattakin. :D
Avatar
Jorgos
Viestit: 345
Liittynyt: 09 Helmi 2007, 07:21
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jorgos »

Kiitos vastauksista, täytyy talvella ottaa asennuspakki :kippis: mukaan ja ihmetellä tallissa...
Born to be wild...paitsi himas.

Historia:
Suzuki PV50 - Hayabusa K2 Black/Gray - Hayabusa K8 Black/Gray+yoshimura R77 carbon- Hayabusa K8 White...
Vastaa Viestiin