Kansipulttien momentti

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

jarim kirjoitti:Allekirjoitan täysin tuon polttoainekommentin. Ekan kerran tänä syksynä en purkanu konetta sen takia että kannentiiviste olisi korkannut kun ajelin lentokenttävedot RE85:lla. :)
Miten muuten toteutit tuon e85 ajon, flassasit kentällä viinakartan ecuun vai oliko jotenkin ms kartan avulla?
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Peruskartan yritin saada kohdilleen kertoimilla ja loggaamalla, täyskaasuasennot ajettiin penkissä kohdalleen. Ei tuo likikään "täydellinen" ole, paksulla tahtoo olla "käyttöalueella" mutta täyskaasuasennot ihan ok. Pelkillä kertoimilla pelaaminen ei kokemuksesta ihan toimi kun muuttuu sekä polttoaine että suuttimet. MS karttahan minulla on ilokaasuille. Muutenhan tuo viinallakin pelasi mutta kylmänä käyntiin saaminen vähän haasteellista. Pitäisi päästä noita "starttikarttoja" muuttamaan, liian laihalla vissiin vieläkin.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

jarim kirjoitti:Peruskartan yritin saada kohdilleen kertoimilla ja loggaamalla, täyskaasuasennot ajettiin penkissä kohdalleen. Ei tuo likikään "täydellinen" ole, paksulla tahtoo olla "käyttöalueella" mutta täyskaasuasennot ihan ok. Pelkillä kertoimilla pelaaminen ei kokemuksesta ihan toimi kun muuttuu sekä polttoaine että suuttimet. MS karttahan minulla on ilokaasuille. Muutenhan tuo viinallakin pelasi mutta kylmänä käyntiin saaminen vähän haasteellista. Pitäisi päästä noita "starttikarttoja" muuttamaan, liian laihalla vissiin vieläkin.
Onkos GEN1 vai GEN2
jos gen2 niin onko käytössä kaikki eri "modet"
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

gsxr kirjoitti:95 kannattaa ehkä vaihtaa 98/99 ainakin silloin jos aikoo ajella reippaammin ja vesiruisku antaisi varmuutta myös.

Nakutukseen vaikuttaa myös seoksen tiheys, tietty painemäärä ei ole sama asia joka laitteessa. Ja ahtojen nousunopeus.

Tuo 5500-6000rpm on vaikea alue nakutuksen suhteen mun pyörässä, siellä se usein tulee esiin ylisuurella vaihteella vedettäessä ~1bar (joutuu kädellä rajoittaa ahtojen nousua) mutta hieman korkeammilla kierroksilla 1.7bar ei nakuta samalla vaihteella.
Mitenkäs paljon tuomoinen vesiruisku kulutta virtaa?
sitähän on vähän puoleisesti tarjolla
ja päälähän sen pitisi vissin olla silloinkun on ahtoja
jos varuumuuta lisäämän sen laittais
mitenkäs nissä riitää "vesi" jollain järkevästi sioiteltavalla tankilla(lähinnä reissu käyttö mielessä)
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Gen1.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

jarim kirjoitti:Peruskartan yritin saada kohdilleen kertoimilla ja loggaamalla, täyskaasuasennot ajettiin penkissä kohdalleen. Ei tuo likikään "täydellinen" ole, paksulla tahtoo olla "käyttöalueella" mutta täyskaasuasennot ihan ok. Pelkillä kertoimilla pelaaminen ei kokemuksesta ihan toimi kun muuttuu sekä polttoaine että suuttimet. MS karttahan minulla on ilokaasuille. Muutenhan tuo viinallakin pelasi mutta kylmänä käyntiin saaminen vähän haasteellista. Pitäisi päästä noita "starttikarttoja" muuttamaan, liian laihalla vissiin vieläkin.

Ok. Turpopyörä kasi puristeisena ei varmaan lähtisi ollenkaan käyntiin kylmänä pelkällä e85. :)
Sehän ei kentällä tarvikkaan olla niin justiinsa säädöissä muutakuin yläpäästä. Normiajot ajelet varmaan edelleen bensalla?




Edited By gsxr on 1382888282
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

1340R86 kirjoitti:
gsxr kirjoitti:95 kannattaa ehkä vaihtaa 98/99 ainakin silloin jos aikoo ajella reippaammin ja vesiruisku antaisi varmuutta myös.

Nakutukseen vaikuttaa myös seoksen tiheys, tietty painemäärä ei ole sama asia joka laitteessa. Ja ahtojen nousunopeus.

Tuo 5500-6000rpm on vaikea alue nakutuksen suhteen mun pyörässä, siellä se usein tulee esiin ylisuurella vaihteella vedettäessä ~1bar (joutuu kädellä rajoittaa ahtojen nousua) mutta hieman korkeammilla kierroksilla 1.7bar ei nakuta samalla vaihteella.
Mitenkäs paljon tuomoinen vesiruisku kulutta virtaa?
sitähän on vähän puoleisesti tarjolla
ja päälähän sen pitisi vissin olla silloinkun on ahtoja
jos varuumuuta lisäämän sen laittais
mitenkäs nissä riitää "vesi" jollain järkevästi sioiteltavalla tankilla(lähinnä reissu käyttö mielessä)
Virrankulutusta en ole koskaan vaivautunut mittaamaan mutta eipä se ole isoittautunut ongelmaksi. Sen ruiskun voi säätää lähtemään päälle vaikka 0.8bar jos täydet ahdot on 1bar etenkin jos on jo välijäähdytin. Muuten ehkä vähän aikaisemmin. Nestettä kuluu tietysti vähemmän mitä harvemmin pumppu on päällä ja säiliön voi laittaa takakatteen sisään.

Katuauto.fi myy Devils Own vesiruiskusarjoja ja sellaisesta on hyviä kokemuksia.
Heksa
Viestit: 1190
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 19:51

Viesti Kirjoittaja Heksa »

gsxr kirjoitti:Virrankulutusta en ole koskaan vaivautunut mittaamaan mutta eipä se ole isoittautunut ongelmaksi.

Eiko savonvoimassa (huhtalalla) ollut alku kaudeta suuria ongelmia virran riittämisen kanssa? ja jos on sytytys kärsii siitä ensinmäisenä
SMR
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

En tiedä tarkemmin mutta ei kait silloin ainakaan ollut mitään ongelmia virran suhteen kun oli Bussijussin omistuksessa ja silloinhan oli jo vesiruisku ja sytytykselle arc2 +kaikenlaisia muita sähkövimpaimia?
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

gsxr kirjoitti:En tiedä tarkemmin mutta ei kait silloin ainakaan ollut mitään ongelmia virran suhteen kun oli Bussijussin omistuksessa ja silloinhan oli jo vesiruisku ja sytytykselle arc2 +kaikenlaisia muita sähkövimpaimia?
Yep, mulla ollessa ei ollu virta ongelmia, järeämmällä pumpulla Jannella alko virrasta uupelo tulla. Vakio suuttimilla (xpressenin setin pumppu, ja malpass säädin) vaan loppuu bensa siellä 340rwhp seuduilla, ja sillä setupilla tosiaan kipuna ilman ARC-2:sta 300rwhp tienoillla!

Aquamist ruisku, jota ei taida markkinoilla olla, oli ruuttana. Mahtu kivasti sivuposken alle Gen2:ssa sen pumppu.
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

gsxr kirjoitti:Virrankulutusta en ole koskaan vaivautunut mittaamaan mutta eipä se ole isoittautunut ongelmaksi. Sen ruiskun voi säätää lähtemään päälle vaikka 0.8bar jos täydet ahdot on 1bar etenkin jos on jo välijäähdytin. Muuten ehkä vähän aikaisemmin. Nestettä kuluu tietysti vähemmän mitä harvemmin pumppu on päällä ja säiliön voi laittaa takakatteen sisään.

Katuauto.fi myy Devils Own vesiruiskusarjoja ja sellaisesta on hyviä kokemuksia.

Virran riitämisen kanssa on muuteman kerran ollut tarkalla
reissunpäällä flektit päälä vähän väliä ruhkassa seistessä ja niiten välissä jonkumoisia reipaaita vetoja,

takakaten kolon on varanut muut systeemit,

eli jotain tuomoista

http://katuauto.fi/product_info.php/cPath/77_80/products_id/539

http://sporttiauto.com/index.php?p=hfs-3

melkoisesti tulee kaikenlaista lisää
mutta hyvä tietää että toimivat
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

jarim kirjoitti:Gen1.
sitten ajatus hyödyntää 3 eri "modea" +ms ei ole käytetävissä
mistä olis voinnut koittaa tehdä
syysteemit bensa, E85, E85+kaasu
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Kylläpä nyt on salamat olleet vähissä yhdellä jos toisella...
Vesiruiskuksi kelpaa stage1 ihan hyvin ainakin miedommilla paineilla niin pysyy vähän yksinkertaisempana laitteisto.
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

gsxr kirjoitti:
jarim kirjoitti:Peruskartan yritin saada kohdilleen kertoimilla ja loggaamalla, täyskaasuasennot ajettiin penkissä kohdalleen. Ei tuo likikään "täydellinen" ole, paksulla tahtoo olla "käyttöalueella" mutta täyskaasuasennot ihan ok. Pelkillä kertoimilla pelaaminen ei kokemuksesta ihan toimi kun muuttuu sekä polttoaine että suuttimet. MS karttahan minulla on ilokaasuille. Muutenhan tuo viinallakin pelasi mutta kylmänä käyntiin saaminen vähän haasteellista. Pitäisi päästä noita "starttikarttoja" muuttamaan, liian laihalla vissiin vieläkin.
Ok. Turpopyörä kasi puristeisena ei varmaan lähtisi ollenkaan käyntiin kylmänä pelkällä e85. :)
Sehän ei kentällä tarvikkaan olla niin justiinsa säädöissä muutakuin yläpäästä. Normiajot ajelet varmaan edelleen bensalla?
Mitenkähän toimis kylmä käynnistys
systeemi mitä jotkut auto puolella käyttävät
"Nappula" millä ECU:le kerrottan kylmä startissa koneen olevan
Kylmempi kuin onkaan ja sitä kautta tulee kylmä startiin lisä
rikastusta(siitä tulis tosin taas yksi lisä systeemi...)
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

gsxr kirjoitti:Kylläpä nyt on salamat olleet vähissä yhdellä jos toisella...
Vesiruiskuksi kelpaa stage1 ihan hyvin ainakin miedommilla paineilla niin pysyy vähän yksinkertaisempana laitteisto.
Hyvä juttu jos yksinkertaisempi systeemi riittää
Pienemille paineilee, onkos raja suunillen missä 2bar?

Sähkön vähyyttä tarkoitus koitaa torjua ensi kaudella
Tupla akuilla,
Saakohan latausta jotenkin paranettua?
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Vastaa Viestiin