ahdettun pyörän huohotus ja re85

Muihin foorumeihin sopimattomat, teniikkaan liittyvät aiheet tänne
zeta1
Viestit: 144
Liittynyt: 12 Syys 2012, 20:13
Paikkakunta: varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja zeta1 »

Onko ollut busassa tämä yhdistelmä mitenkään ongelmallinen? Sillä oma 12r huohottaa aika rajusti vettä tai jotain kirkasta alakerran kautta. Minkäänlaista käynti ongelmaa ei ilmene ja ohivuodotkin mitatattiin tuossa kuluvalla kaudella ja yhdessä pytyssä oli 16% ja muissa 5% . Pyörällä ajettu n.300km rakentamisen jälkeen ja siinä yhteydessä moottorista tehtiin käytännössä uusi. Männät on je:n turbo männät. Ongelmaa on edelleen sytkä puolella koska 12r:n sytkän säätö ei niin yksinkertaista kuin Busassa polttoaine kartta on tehty Commanderin kanssa. Voiko sytytyksen väärä ajankohta aiheuttaa tuota huohotusta noin merkittävästi?
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Viinaahan päätyy öljyn sekaan enemmän kuin bensaa ja öljystä se haihtuu huohotuksen kautta kun öljyn lämpötila o tarpeeksi korkea. Olisiko kyse tuosta? Tutkitteko tarkemmin mihin se tuon 16% vuotaa?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
zeta1
Viestit: 144
Liittynyt: 12 Syys 2012, 20:13
Paikkakunta: varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja zeta1 »

Aika vaikeeta sen tutkiminen siinä kohtaa oli mutta korvakuulolla juuri kampikammioon ja kannen käytin auki varuiksi vielä tässä syksyllä ja siellä kaikki oli kunnossa, samalla tietty katsastettiin männät päältä ja oli ok. Kyse varmaan tuosta viinan aiheuttamasta ilmiöstä mutta pistää vaan ihmetyttämään. Ilmeisesti kone kannattaa käyttää aina kuumaksi öljyjä myöten jolloin tapahtuu haihtuminen myös.
Arctikdiver
Viestit: 366
Liittynyt: 10 Touko 2009, 16:04

Viesti Kirjoittaja Arctikdiver »

Onko kansipahvi millainen materiaaliltaan, entä onko liimaamalla kasassa?
Millaisissa ahtolukemissa konetta ajettu.

Oma pääs ihan oman asennusvirheen johdosta karkaamaan reilulle kahdelle barille ahtoa... niin liimaamattoman kansipahvin välistä pääs pukkaan paineen jäähdytys puolelle.
Em mie oo hullu, mie oon Lapista.
Miehen voi saada pois Lapista, mutta Lappia ei saa pois miehestä. -LORDI-
member Team SMR
zeta1
Viestit: 144
Liittynyt: 12 Syys 2012, 20:13
Paikkakunta: varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja zeta1 »

Gasket spraytä on käytetty ja alkuperäinen tiiviste laitettiin taasen paikalle. 1, 4 paineilla penkitettiin. Ei ole mitään sähköistä paineen ohjausta.
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Itse kans veikkaisin tuota että se kirkas neste on etanolia tai etanolipitoista vettä. E85 kerää itseensä kosteutta. Vielä jos seos on säädetty koko alueella vähän turhan rikkaalle muutenkin. Ja jos sytytys on liian myöhäisellä (kuten tod näköisesti on jos ei ole säädetty) niin voisi ehkä kulkeutua helpommin männänrenkaiden ohitse.
Ei ehkä ole kaikkein pitkäikäisin kone jos asiat noin on.
zeta1
Viestit: 144
Liittynyt: 12 Syys 2012, 20:13
Paikkakunta: varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja zeta1 »

Ennakoita yritetään tässä vielä säädellä tälle kaudelle kunhan saadaan toimiva igniton module käyttöön tai sitten vaihtuu koko moottorin ohjaus Moteciksi.
Fastard
Viestit: 309
Liittynyt: 26 Syys 2005, 11:00
Paikkakunta: Tornio-Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Fastard »

Männänrenkaissa/männässä vika uskoisin. Aikanaan yhden vedon aikana huohotti 2-3dl. Ahdettuna
1/4 7.69s/307kmh
1/8 5.0s/245kmh
Vastaa Viestiin