Busan ahtaminen

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
Avatar
Nesmit
Viestit: 881
Liittynyt: 20 Loka 2006, 13:06
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Nesmit »

Mitenköhän tommosen "flexifuel" kokoonpanon rakentaminen?
Ymmärtääkseni Polizei katteilla varustettu busa oli tällä tekniikalla, taisi olla VAG-konsernin haistelija.
säädettävänä oli ainakin Tampereen Bikedoctorilla, sieltä voisi saada lisää tietoa...?

Näyttää PetriK aiheesta toisaalla kirjoitelleen: ...KLOKS...




Edited By Nesmit on 1381472452
siitä se lähtee kun kaasua kääntää...
361.23 km/h Halli 2014
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

Nesmit kirjoitti:Mitenköhän tommosen "flexifuel" kokoonpanon rakentaminen?
Ymmärtääkseni Polizei katteilla varustettu busa oli tällä tekniikalla, taisi olla VAG-konsernin haistelija.
säädettävänä oli ainakin Tampereen Bikedoctorilla, sieltä voisi saada lisää tietoa...?

Näyttää PetriK aiheesta toisaalla kirjoitelleen: ...KLOKS...


Flexfuel Reissu käytösä olis hyvä,
siinähän olis ihan sama mistä mittarista ja kuinka paljon lorotelee tankiin,

kuuleman mukaan mitsubsihien flexsifuel rakentelijat on onnistuneet tekemään jostakin haistelija anturista nopeamaman reagoimaan(oli ollut valmiiden anturien kanssa jotain onkelmaa reagointi nopeuden suhteen)

miten lienee sitten tuon flexsifuel systeemin käyttö jos on tarkoitus ottaa käytön E85 teho hyöty, systeemin seoksen säätö pitänee tehdä kuitenkin niin pelkää bensaa tankisa ajatuksella(ja sen mukisela teholla) mihin sitten tulee haistelija anturilta "korjausta" vai kasvaisiko siinä sitten tehot sen mukaan mikä satuu oleman sekoitus suhde tankissa,

vai olisiko E85 lisä tehoja hyödyntävään käyttön parempi olla lisäksi nappulasta vaihdeta kartta mikä olis säädetyy pelkästään sitä käytöä varten

klonks linkisä näyty olevan aiheesen littyvää
juttua jotenkuten taipuvalla kielelä
(tuon linkin palstalle jokusen kerran koitanut rekisteröity
mutta ei ota onnistuakseen liekö jo täynnä käytäjiä tms)
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Itse ajattelin sellaista systeemiä sillä sähköisellä paineensäätimellä että voisi kytkimestä valita isomman polttoaineenpaineen e85 käyttöä varten. Tässä vaiheessa kartta olisi jo hierottu kummallekin sekä bensalle että etanolille sopivaksi jonkunlaisella kompromissillä ja ero tehtäisiin sitten polttoaineen painetta muuttamalla. Liekkö mahdollista.

Tai linkin mukaisella Fuelabin säätimellä ja pumpulla johon on liitetty etanolitunnistin vaikka säätimen alkuperäisen linjapainetunnistimen tilalle/rinnalle. Tämä olisi sitten enemmän flexfuel toiminen. Ja kallis.
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

1340R86 kirjoitti:miten lienee sitten tuon flexsifuel systeemin käyttö jos on tarkoitus ottaa käytön E85 teho hyöty, systeemin seoksen säätö pitänee tehdä kuitenkin niin pelkää bensaa tankisa ajatuksella(ja sen mukisela teholla) mihin sitten tulee haistelija anturilta "korjausta" vai kasvaisiko siinä sitten tehot sen mukaan mikä satuu oleman sekoitus suhde tankissa.
Mihin tuo haistelija-anturilta tuleva "korjaus" tulisi?
Avatar
AtteKoo
Viestit: 62
Liittynyt: 08 Syys 2013, 10:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja AtteKoo »

Nesmit kirjoitti:Mitenköhän tommosen "flexifuel" kokoonpanon rakentaminen?
Ymmärtääkseni Polizei katteilla varustettu busa oli tällä tekniikalla, taisi olla VAG-konsernin haistelija.
säädettävänä oli ainakin Tampereen Bikedoctorilla, sieltä voisi saada lisää tietoa...?

Näyttää PetriK aiheesta toisaalla kirjoitelleen: ...KLOKS...
Aika brutaali vehje oli kuulemma ollut ja hyvin tehty.. Piti alunperin ostaa itselleni se mutta kerkes menemään silmien edestä..
"some men just want to watch the world burn"
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

AtteKoo kirjoitti:
Nesmit kirjoitti:Mitenköhän tommosen "flexifuel" kokoonpanon rakentaminen?
Ymmärtääkseni Polizei katteilla varustettu busa oli tällä tekniikalla, taisi olla VAG-konsernin haistelija.
säädettävänä oli ainakin Tampereen Bikedoctorilla, sieltä voisi saada lisää tietoa...?

Näyttää PetriK aiheesta toisaalla kirjoitelleen: ...KLOKS...

Aika brutaali vehje oli kuulemma ollut ja hyvin tehty.. Piti alunperin ostaa itselleni se mutta kerkes menemään silmien edestä..

Olikos tuo minkä ikäinen ja totetutettu omalla ECU:la
vai motec tai jollain muulla vastaavalla jälkiasenus ECU:la ?

E: mitenkäs busan vakio osat kestää tuota E85 ?




Edited By 1340R86 on 1381514523
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
AtteKoo
Viestit: 62
Liittynyt: 08 Syys 2013, 10:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja AtteKoo »

1340R86 kirjoitti:
AtteKoo kirjoitti:
Nesmit kirjoitti:Mitenköhän tommosen "flexifuel" kokoonpanon rakentaminen?
Ymmärtääkseni Polizei katteilla varustettu busa oli tällä tekniikalla, taisi olla VAG-konsernin haistelija.
säädettävänä oli ainakin Tampereen Bikedoctorilla, sieltä voisi saada lisää tietoa...?

Näyttää PetriK aiheesta toisaalla kirjoitelleen: ...KLOKS...
Aika brutaali vehje oli kuulemma ollut ja hyvin tehty.. Piti alunperin ostaa itselleni se mutta kerkes menemään silmien edestä..
Olikos tuo minkä ikäinen ja totetutettu omalla ECU:la
vai motec tai jollain muulla vastaavalla jälkiasenus ECU:la ?

E: mitenkäs busan vakio osat kestää tuota E85 ?
Muistaakseni oli vm.2000 ja tais siinä olla joku g-link storm ohjausboksi. Siitähän löytyy myynti-ilmo tuolta pörssi-osastolta josta näkee osalistaa..
"some men just want to watch the world burn"
Heksa
Viestit: 1190
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 19:51

Viesti Kirjoittaja Heksa »

rakennettu moottori, käytetty vain suzukin alkuperäisiä osia. Tässä pieni osalista mitä pyörään on mennyt:
-Wisecon männät
-Teräskiertokanget
-Ape sylinterinpulttisarja heavy dyty
-Ape Alakerranpulttisarja heavy dyty
-Ape säädettävät nokkapyörät
-Ape mekaaninen jakoketjunkiristin
-Ape kytkinjousisarja heavy dyty
-MTC engineering billet kytkin keskiö
-MTC engineering lock up stage 2
-SGP kampiakselin laakerit + päittäisvälys laakeri
-SGP kiertokangen laakerit
-SGP jakoketju
-SGP jakoketjun laahaimet
-SGP kannentiiviste
-Link g4 storm moottorinohjaus
-VAG E85 anturi
-VAG 2.0 tfsi puolat
-Bosch EV14 1200cc suuttimet
-Bosch 044 bensapumppu
-AEM bensanpaineensäädin
-AMW billet bensakisko
-AMW painekotelo
-Precision turbo (teetetty kyseiseen pyörään)
-Turbosmart comp-gate 40 hukkaportti

Tällä pyörällä voi ajaa sekasin millä bensalla vaan, etanolianturi mittaa bensan seasta etonoli pitoisuuden ja moottorinohjain boxsi muuttaa seosta sen mukaan. Mitattua tehoa löytyy 360hv/280nm vääntöä takarenkaalta
SMR
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

AtteKoo kirjoitti:
1340R86 kirjoitti:
AtteKoo kirjoitti: Aika brutaali vehje oli kuulemma ollut ja hyvin tehty.. Piti alunperin ostaa itselleni se mutta kerkes menemään silmien edestä..
Olikos tuo minkä ikäinen ja totetutettu omalla ECU:la
vai motec tai jollain muulla vastaavalla jälkiasenus ECU:la ?

E: mitenkäs busan vakio osat kestää tuota E85 ?
Muistaakseni oli vm.2000 ja tais siinä olla joku g-link storm ohjausboksi. Siitähän löytyy myynti-ilmo tuolta pörssi-osastolta josta näkee osalistaa..
Ei ole tullut luettua pyörän myynti ilmoituksia
(enenminkin lueskellut osto osastoa)

Sitä vähän "pelkäsinkin" että ei ole omalla ECU:la
mahtaako tuossa omassa ECU:sa olla kanavaa mistä sais syötettyä tuon haistelija anturin tiedot sinne,

Muttenhan tuo HEKSAN lisäämä osa lista
näytää melko normaalilta
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

gsxr kirjoitti:
1340R86 kirjoitti:miten lienee sitten tuon flexsifuel systeemin käyttö jos on tarkoitus ottaa käytön E85 teho hyöty, systeemin seoksen säätö pitänee tehdä kuitenkin niin pelkää bensaa tankisa ajatuksella(ja sen mukisela teholla) mihin sitten tulee haistelija anturilta "korjausta" vai kasvaisiko siinä sitten tehot sen mukaan mikä satuu oleman sekoitus suhde tankissa.
Mihin tuo haistelija-anturilta tuleva "korjaus" tulisi?
Ei tietoa mihin sen vois laittaa omassa ECU:sa onkohan siinä kanavaa mistä saisi tuon tiedon sisään

lamdasäätökään ei tainnut vaikutaa koko käynti aluella,
jos vaikuttaa niin siinä vois olla mahdolisuus

Ehkä jotenkin sen sähköisen paineen säätimen kautta sais tuolla haisteliala ohjailtua seosta

vasta jokusen päivän tätä E85 juttua tutkaillut
tarkemin ja senkin alkuun ilman flexsi ominaisuuta

mikä olis kyllä hyvä
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

jarim kirjoitti:Gen1:ssä noin vaikka minä kyllä luulen että sieltä ehkä toinenkin IAP kartta löytyisi?

Kuva

Tuosa taitaa olla ja näytäis että niitä on 2/SYL
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Lambda taisi vaikuttaa muutaman ensimmäisen tuhannen kierroksen aikana ja silloinkin vain jos tietyt ehdot täyttyvät kuten jäähdytysnesteen lämpötila tjsp...

Tuo oman ecun kautta ohjaamisen huono puoli on se että jos on lisäsuuttimia ja niitä ohjataan omalla boksilla niin ne jäävät siina tapauksessa flexifuel systeemin ulkopuolelle. Polttoaineenpaineen avulla taasen vaikutus kohdistuu joka suuttimeen, mutta kuten sanottua, voi olla haasteellista saada tarkasti säätöihin tai ylipäätään toimimaan.

Toisen iap kartan avulla menisi helpointen on/off tyylisesti.
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

gsxr kirjoitti:Lambda taisi vaikuttaa muutaman ensimmäisen tuhannen kierroksen aikana ja silloinkin vain jos tietyt ehdot täyttyvät kuten jäähdytysnesteen lämpötila tjsp...

Tuo oman ecun kautta ohjaamisen huono puoli on se että jos on lisäsuuttimia ja niitä ohjataan omalla boksilla niin ne jäävät siina tapauksessa flexifuel systeemin ulkopuolelle. Polttoaineenpaineen avulla taasen vaikutus kohdistuu joka suuttimeen, mutta kuten sanottua, voi olla haasteellista saada tarkasti säätöihin tai ylipäätään toimimaan.

Toisen iap kartan avulla menisi helpointen on/off tyylisesti.
Eli jos noin on tuon lambdan suhteen eikä muita "kanavia" ole vapaan niin pitäisi sitten ohjelmasta kaivella se ja koittaa muttaa tuota vaikutusa alueta koko aluelle ja niin että on mukana heti, viimeistään koneen lämmettyä,

lisäboxsia/lisä suutimille ei tullut vielä mieleen
itselä suutimet on 1000cc
omalla ECU:la ohjatuna ja varaa vielä rikastaa,
koittanut muutenkin pitää systeemin mahdolisiman yksinkertaisena,
jotenkuten kävi vielä vahingossa tulleilla 2000cc suutimilla (mutta nillä ei riittänyt ennään oikeen säätely vara kunnoliseen toimintaan)

eikös noissa lisä boxsissa monessa ole myös tuplakartata ja singnalin sisään tulo liitäntöjä, sieltä kautta vois löytyä
paikka tuolle flexsi haisetlijaan singnallille GEN1:sessä, hoitais E85 tarvitseman lisä syötön kokonaan sitä kautta

GEN2 tais olla jo 2 suutinta/syl

tuossa on/off tyylisessä syteemissä miettinyt hyvänä puolena että vois säätä molemille laaduille max hyödyt
ja käytää sitten vaikka vielä eri ahtopaineilla,
tai sitten flexsyteemin pitäis vielä listä ahtopaineen flexsäätö
että sais tuosta E85 laadusta kaiken hyödyn

on/off systeemin toimintaa vois kokeila tuohon vakio GEN1

kestääkö vakio polttoaine systeemi E85 käyttöä?
ja riitääkö vakiosuutimissa säätövara?

jos syysteemin säätö toimii siinä tuumatulla tavalla niin
siitähän vois olla iloa myös vakio ja ahtamattomilla ajaville
(miten lie kulutuksen nousu/litra hinta ero hyöty)

ja sori ketjun aloitajalle
juttu on tainnut "hiukan" eksyä ketjun aiheesta
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Ilmeisesti sulla on kertova paineensäädin käytössä jos kerta oma ecu hoitaa syötön kun gen1 ecuhan ei ymmärrä ahtopainetta? Pari vuotta sitten kun asiaa selvittelin niin tällä kertovalla systeemillä päästiin johonkin 300hv tietämille joten 400-500hv katupyörät vaati sitten oman rikastuksen toimiakseen.

Suomessa varmaan ei vielä ole paljoa tietoa etanolin pitkäaikaisvaikutuksista mutta esim mcxpress ei tee kittejään toimimaan etanolilla eikä tulekaan tekemään vaikka testeissä ovat selvän tehohyödyn sillä saaneetkin. Jotain ongelmaa siitä on tullut kaiketi juuri pitkällä aikavälillä tai miten lie.

Tuo mulla oleva mcxpress boksi on joku ensimmäisen sukupolven ohjain ja siinä ei ole mahdollisuutta mihinkään lisäkanaviin, uudemmissa ehkä voi olla. Nuo gen1 vakiosuuttimet vakio pyörässä on melko rajoilla että riittääkö etanolille koko kierrosalueella ainakin normi bensanpaineella. Niissä kun ei mahdottomasti voi lisätä suutinten aukioloaikaa tehoalueella kun se aukioloaika taisi olla melko suuri jo vakiokartassa.

Omassa pyörässä on melko rajoilla polttoainejärjestelmän kasiteetti kuin myös ahdin jos ruvetaan etanolilla tosissaan ahtamaan joten jos joskus valmistuu sellainen on/off kytkin versio niin itse ehkä säädän toimimaan pelkällä bensalla ja toinen asento sitten ehkä max 50/50% suhteella tai jotain. Tai sitten päivitetään kaikki ja vedetään pohjat tehopenkkikisaan :twisted:
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Eiköhän Suomessa ole aika hyvin tiedossa mitä etanoolin pitkäaikaiskäyttö aiheuttaa, jotain vinkkiä voi saada busamiiteissä sunnuntai aamuisin.
Noh, asiaan, eli olisko Mcxpress tuumannu että heidän kittejään voi ajaa maailman tappiin saakka ja jos etanooli ei ole ollut pyörän orggiskamppeita suunnitellessa tehtaalla mielessä, niin hekään ei voi siitä mitään taata. Yhtenä nyt tulee mieleen materiaalit, kumitiivisteet ja alumiiniosat, mitkä ei pitkällä aikavälillä ehkä pysy kunnossa.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Vastaa Viestiin