Taxilla Bonnevilleen

Tänne projektikertomukset sekä topicit omaan pyörään tehdyistä muutoksista
Avatar
ysi-ärrä
Viestit: 974
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 19:54

Viesti Kirjoittaja ysi-ärrä »

Joo, voihan paska mikä pettymys :(
337kmh/ 1609m ,Joensuu 2012
Avatar
jakehaanpää
Site Admin
Viestit: 1197
Liittynyt: 31 Touko 2004, 13:47
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jakehaanpää »

No joo, taisi tuo suola ajoalustana vaikeuttaa hommaa niin paljon, et tulos jäi suht vaisuksi... vielä on kesää jäljellä ja taxi nipussa ja kone pelaa niin palsamia haavoille ois tutummalla asfalttialustalla päästellä sinne jonnekki 400km/h kerhoon??
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
Avatar
Joke
Viestit: 145
Liittynyt: 03 Loka 2005, 17:20
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Joke »

Taxiin on lisätty lisäpainoa svingiin yli 100kg mikäli oikein ymmärsin. Tämä lisäpaino on siis jousittamattomalla puolella. Autopuolella pyritään jousittamaton massa minimoimaan alu-,magnesium-tai hiilikkuituvanteilla sekä
hiilikuituisilla jarruosilla syystä, että jousitus pystyisi seuraamaan nopeasti ja tarkasti tien epätasaisuuksia ja renkaalle maata vasten olisi kokoajan mahdollisimman suuri paino eli pito. Takapyörän kanssa ollut ongelmia, joten olisiko takajousitus toiminut suola-aavikolla liian hitaasti lisäpainojen kanssa? Tämä on vain harrastelijan arvailua, joten ei kannata vetää herneitä nenään. :vilkutus:
208 whp / 168 Nm
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

Joke kirjoitti:Taxiin on lisätty lisäpainoa svingiin yli 100kg mikäli oikein ymmärsin. Tämä lisäpaino on siis jousittamattomalla puolella. Autopuolella pyritään jousittamaton massa minimoimaan alu-,magnesium-tai hiilikkuituvanteilla sekä
hiilikuituisilla jarruosilla syystä, että jousitus pystyisi seuraamaan nopeasti ja tarkasti tien epätasaisuuksia ja renkaalle maata vasten olisi kokoajan mahdollisimman suuri paino eli pito. Takapyörän kanssa ollut ongelmia, joten olisiko takajousitus toiminut suola-aavikolla liian hitaasti lisäpainojen kanssa? Tämä on vain harrastelijan arvailua, joten ei kannata vetää herneitä nenään. :vilkutus:

Me ajettiin siellä ensin +90kg kanssa ja sittemmin +60kg kanssa. tuolla muutoksella ei ollut mitään vaikutusta pyörään, suomeksi, suolalla ei mikään pyörä tai konsti poista perän sivuttaisliikettä se vain tulee joka pyörälle eri nopeudessa eripäivinä. Sen yli pääsee yleensä ajamalla tasakaasulla tai lisäten kaasua tai pumppaamalla takajarrulla tai sitten pahimmillaan hups.

Naapuritallin turbo busa painoi 500kg ja ajettu +400kmh kun taas Scott Hornerin turbo busa painoi saman kuin Taxi ja silläkin ajettu +400kmh joten tapoja on monia jopa samalle pyörällä.

Ja toinen totuus on se, että me Suomalaiset emme vielä tiedä mitään suolalla ajamisesta.

ps. Mulla muuten suomen 3. nopein nopeus suolalla ajettuna ;-)

http://www.oamk.fi/tekniikka/tfm/ajankohtaista/?id=33186




Edited By jouniri on 1377852044
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Snowman kirjoitti:Onnittelut Antille +200mph jenkkiklubiin pääsystä!
Antti on kova luu.
Tämä meriitti siis suolalla,

"Vaikka maailmanennätys jäi tällä kertaa saavuttamatta, retkestä jäi kuitenkin keskiviikkona ajettu 203 mailin tuntivauhdin eli noin 327 kilometrin tuntivauhdin saavuttaminen. Oululaistiimi pääsi sillä amerikkalaisten 200mph-kerhoon ensimmäisenä suomalaisena.", Kaleva
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Avatar
Titaani
Viestit: 887
Liittynyt: 27 Syys 2006, 20:32
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Titaani »

Missä tämä "suola" lista on?
SMR - team

UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
Avatar
waiski10
Site Admin
Viestit: 902
Liittynyt: 28 Touko 2004, 13:03
Paikkakunta: Jyskä

Viesti Kirjoittaja waiski10 »

Mun mielestä TFM kirjotti historiankirjoihin niin kovia merkintöjä, jotta... :bowdown:
Kiitos ja onnittelut koko teamille. :bowdown:
ennen kova, ehkä vielä joskus...
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

jouniri kirjoitti:JaSa niputti Taxin 1.moottorin versio 6:sen ryhmän / männät paikalleen ja passaili alalevyllä / tiivisteillä dekkitason kohdalleen, meillä tuossa versiossa sen pitää olla 0.70m alle dekin. Mutta jospa se räjämentti korvaa sen mitä rutussa menetetään ;-)

Itse ole viime aikoina erikoistunut noihin startin vapaakytkimiin ja tänään vaihdoinkin ko. moottoriin ihan uutukaisen vapaakykimen, kiitos Wäiskille myös sen sponssista.

Mikäli custom made kannentiivisteet saadaan huomenna eli tänään niin turina tallilla jatkuu ja kone kasataan loppuun ja sitten 2.moottori tulee alas rungosta ja pakataan kuljetuskuosiin kun taas 1.moottorin 6 versio nousee runkoon ja sillä on tarkoitus avata peli Bonnevillessä. Tavoite Bonnevillessä on selvä ME nopeus taikka mieluummin useampi, mikäli ei tule ME nopeutta niin silloin astun hypyt yli enkä kirjauta edes tuloksia. All or nothing?

https://www.facebook.com/photo.p....theater
Harmi, kun ei enkkaa tullut! Ens pelissä sitten tulos kirjoihin ja kansiin kans!?
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

Titaani kirjoitti:Missä tämä "suola" lista on?
Ennätykset kirjataan FIM / AMA listoille, koodi lienee lentävän mailin keskinopeusennätykset. JariM voisi avata faktaa tuosta enemmän. Joka tapauksessa BUB tapahtuma on Bonnevillessä ainut jolla on FIM hyväksyntä, joska siellä ajetaan ennätys aina kaksi suuntaisesti jolloin tuulen vaikutus myönteisesti eliminoidaan pois kun toiseen suuntaan ajetaan vasta tuuleen ja molempien ajojen summa jaetaan kahdella ollen nopeus.

Esim Speed week ajetaan vain yksi suuntaisesti ja silsi sen tuloksia ei noteerara FIM ennätyksiksi.
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

waiski10 kirjoitti:Mun mielestä TFM kirjotti historiankirjoihin niin kovia merkintöjä, jotta... :bowdown:
Kiitos ja onnittelut koko teamille. :bowdown:
Kiitokset Wäiskille onnitteluista ja tiimimme Kohti Bonnevilleä projektin tukemisesta.
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

BussiJussi kirjoitti:
jouniri kirjoitti:JaSa niputti Taxin 1.moottorin versio 6:sen ryhmän / männät paikalleen ja passaili alalevyllä / tiivisteillä dekkitason kohdalleen, meillä tuossa versiossa sen pitää olla 0.70m alle dekin. Mutta jospa se räjämentti korvaa sen mitä rutussa menetetään ;-)

Itse ole viime aikoina erikoistunut noihin startin vapaakytkimiin ja tänään vaihdoinkin ko. moottoriin ihan uutukaisen vapaakykimen, kiitos Wäiskille myös sen sponssista.

Mikäli custom made kannentiivisteet saadaan huomenna eli tänään niin turina tallilla jatkuu ja kone kasataan loppuun ja sitten 2.moottori tulee alas rungosta ja pakataan kuljetuskuosiin kun taas 1.moottorin 6 versio nousee runkoon ja sillä on tarkoitus avata peli Bonnevillessä. Tavoite Bonnevillessä on selvä ME nopeus taikka mieluummin useampi, mikäli ei tule ME nopeutta niin silloin astun hypyt yli enkä kirjauta edes tuloksia. All or nothing?

https://www.facebook.com/photo.p....theater

Harmi, kun ei enkkaa tullut! Ens pelissä sitten tulos kirjoihin ja kansiin kans!?

Sanoppas muuta ja etenkin silloin kun tekniikka kerrankin pelasi vaikka laskettiin tulemaan kuitenkin 6 kertaa pidempää rataa kuin suomessa ja uudessa olosuhteessa. No, koko tiimi tietää ettei ennätys ollut kiinni tekniikasta, tiimistä taikka kuljettajasta vaan siitä että me oltiin joka päivä liikkeellä nousujohteisella nopeustavoitteella ja kuljettaja ajoi tiistain nopeusrajoituksilla kuten keskiviikonkin ja kovimmat nopeudet oli laskettu ajettavaksi vasta torstaina kun sade lopettikin ajot jo kesken keskiviikkopäivän ja torstainahan rata oli suljettu koko päivän.

Harmi, mutta tehtiin se mikä luvattiin, ajettiin Bonnevillessä ja tavoitteesta ME. Edes täältä Busanisteista ei taida löytyä sitä joka olisi ajanut ME:n suolalla jossa 10cm vettä ja järjestäjän sulkemalla radalla.

Täällä onkin sanonta "suola päättää" ja näin kävi nytkin.




Edited By jouniri on 1377890384
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

The End.

Taxin tarina loppui USA:han, pyöränä se jatkaakin tarinaansa toisissa käsissä. Täten kuljettajakaan ei siis ole jatkossa Suomalainen.
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
Titaani
Viestit: 887
Liittynyt: 27 Syys 2006, 20:32
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Titaani »

jouniri kirjoitti:
Titaani kirjoitti:Missä tämä "suola" lista on?
Ennätykset kirjataan FIM / AMA listoille, koodi lienee lentävän mailin keskinopeusennätykset. JariM voisi avata faktaa tuosta enemmän. Joka tapauksessa BUB tapahtuma on Bonnevillessä ainut jolla on FIM hyväksyntä, joska siellä ajetaan ennätys aina kaksi suuntaisesti jolloin tuulen vaikutus myönteisesti eliminoidaan pois kun toiseen suuntaan ajetaan vasta tuuleen ja molempien ajojen summa jaetaan kahdella ollen nopeus.

Esim Speed week ajetaan vain yksi suuntaisesti ja silsi sen tuloksia ei noteerara FIM ennätyksiksi.
Ok, hyvä selvennys.
SMR - team

UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
Avatar
Timba
Viestit: 401
Liittynyt: 05 Helmi 2008, 20:49
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Timba »

Onnittelut sinne hienosta suorituksesta. On ollut varmasti hieno kokemus. Oli myös kiva seurata täällä koti Suomessa tapahtumia. Jatkakaa.
Kokeilin joukkoliikennettä ja huomasin sen niin mukavaksi, että ostin oman Bussin työmatkoja varten......

Suzukilla vuodesta 1981

Copper/Silver
B-King

TEAM CAMPARI



SamiN
Viestit: 15
Liittynyt: 02 Kesä 2012, 22:17
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja SamiN »

jouniri kirjoitti:The End.

Taxin tarina loppui USA:han, pyöränä se jatkaakin tarinaansa toisissa käsissä. Täten kuljettajakaan ei siis ole jatkossa Suomalainen.
Suomeksi? Taxi myytiin paikallisille?
Mitä tarkoittaa THE END?
Vastaa Viestiin