Taxilla Bonnevilleen
- jakehaanpää
- Site Admin
- Viestit: 1197
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 13:47
- Paikkakunta: Vantaa
No joo, taisi tuo suola ajoalustana vaikeuttaa hommaa niin paljon, et tulos jäi suht vaisuksi... vielä on kesää jäljellä ja taxi nipussa ja kone pelaa niin palsamia haavoille ois tutummalla asfalttialustalla päästellä sinne jonnekki 400km/h kerhoon??
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
Taxiin on lisätty lisäpainoa svingiin yli 100kg mikäli oikein ymmärsin. Tämä lisäpaino on siis jousittamattomalla puolella. Autopuolella pyritään jousittamaton massa minimoimaan alu-,magnesium-tai hiilikkuituvanteilla sekä
hiilikuituisilla jarruosilla syystä, että jousitus pystyisi seuraamaan nopeasti ja tarkasti tien epätasaisuuksia ja renkaalle maata vasten olisi kokoajan mahdollisimman suuri paino eli pito. Takapyörän kanssa ollut ongelmia, joten olisiko takajousitus toiminut suola-aavikolla liian hitaasti lisäpainojen kanssa? Tämä on vain harrastelijan arvailua, joten ei kannata vetää herneitä nenään.
hiilikuituisilla jarruosilla syystä, että jousitus pystyisi seuraamaan nopeasti ja tarkasti tien epätasaisuuksia ja renkaalle maata vasten olisi kokoajan mahdollisimman suuri paino eli pito. Takapyörän kanssa ollut ongelmia, joten olisiko takajousitus toiminut suola-aavikolla liian hitaasti lisäpainojen kanssa? Tämä on vain harrastelijan arvailua, joten ei kannata vetää herneitä nenään.
208 whp / 168 Nm
Joke kirjoitti:Taxiin on lisätty lisäpainoa svingiin yli 100kg mikäli oikein ymmärsin. Tämä lisäpaino on siis jousittamattomalla puolella. Autopuolella pyritään jousittamaton massa minimoimaan alu-,magnesium-tai hiilikkuituvanteilla sekä
hiilikuituisilla jarruosilla syystä, että jousitus pystyisi seuraamaan nopeasti ja tarkasti tien epätasaisuuksia ja renkaalle maata vasten olisi kokoajan mahdollisimman suuri paino eli pito. Takapyörän kanssa ollut ongelmia, joten olisiko takajousitus toiminut suola-aavikolla liian hitaasti lisäpainojen kanssa? Tämä on vain harrastelijan arvailua, joten ei kannata vetää herneitä nenään.
Me ajettiin siellä ensin +90kg kanssa ja sittemmin +60kg kanssa. tuolla muutoksella ei ollut mitään vaikutusta pyörään, suomeksi, suolalla ei mikään pyörä tai konsti poista perän sivuttaisliikettä se vain tulee joka pyörälle eri nopeudessa eripäivinä. Sen yli pääsee yleensä ajamalla tasakaasulla tai lisäten kaasua tai pumppaamalla takajarrulla tai sitten pahimmillaan hups.
Naapuritallin turbo busa painoi 500kg ja ajettu +400kmh kun taas Scott Hornerin turbo busa painoi saman kuin Taxi ja silläkin ajettu +400kmh joten tapoja on monia jopa samalle pyörällä.
Ja toinen totuus on se, että me Suomalaiset emme vielä tiedä mitään suolalla ajamisesta.
ps. Mulla muuten suomen 3. nopein nopeus suolalla ajettuna
http://www.oamk.fi/tekniikka/tfm/ajankohtaista/?id=33186
Edited By jouniri on 1377852044
Antti on kova luu.Snowman kirjoitti:Onnittelut Antille +200mph jenkkiklubiin pääsystä!
Tämä meriitti siis suolalla,
"Vaikka maailmanennätys jäi tällä kertaa saavuttamatta, retkestä jäi kuitenkin keskiviikkona ajettu 203 mailin tuntivauhdin eli noin 327 kilometrin tuntivauhdin saavuttaminen. Oululaistiimi pääsi sillä amerikkalaisten 200mph-kerhoon ensimmäisenä suomalaisena.", Kaleva
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
-
- Viestit: 1039
- Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
- Paikkakunta: NILSIÄ
- Viesti:
Harmi, kun ei enkkaa tullut! Ens pelissä sitten tulos kirjoihin ja kansiin kans!?jouniri kirjoitti:JaSa niputti Taxin 1.moottorin versio 6:sen ryhmän / männät paikalleen ja passaili alalevyllä / tiivisteillä dekkitason kohdalleen, meillä tuossa versiossa sen pitää olla 0.70m alle dekin. Mutta jospa se räjämentti korvaa sen mitä rutussa menetetään
Itse ole viime aikoina erikoistunut noihin startin vapaakytkimiin ja tänään vaihdoinkin ko. moottoriin ihan uutukaisen vapaakykimen, kiitos Wäiskille myös sen sponssista.
Mikäli custom made kannentiivisteet saadaan huomenna eli tänään niin turina tallilla jatkuu ja kone kasataan loppuun ja sitten 2.moottori tulee alas rungosta ja pakataan kuljetuskuosiin kun taas 1.moottorin 6 versio nousee runkoon ja sillä on tarkoitus avata peli Bonnevillessä. Tavoite Bonnevillessä on selvä ME nopeus taikka mieluummin useampi, mikäli ei tule ME nopeutta niin silloin astun hypyt yli enkä kirjauta edes tuloksia. All or nothing?
https://www.facebook.com/photo.p....theater
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Ennätykset kirjataan FIM / AMA listoille, koodi lienee lentävän mailin keskinopeusennätykset. JariM voisi avata faktaa tuosta enemmän. Joka tapauksessa BUB tapahtuma on Bonnevillessä ainut jolla on FIM hyväksyntä, joska siellä ajetaan ennätys aina kaksi suuntaisesti jolloin tuulen vaikutus myönteisesti eliminoidaan pois kun toiseen suuntaan ajetaan vasta tuuleen ja molempien ajojen summa jaetaan kahdella ollen nopeus.Titaani kirjoitti:Missä tämä "suola" lista on?
Esim Speed week ajetaan vain yksi suuntaisesti ja silsi sen tuloksia ei noteerara FIM ennätyksiksi.
BussiJussi kirjoitti:jouniri kirjoitti:JaSa niputti Taxin 1.moottorin versio 6:sen ryhmän / männät paikalleen ja passaili alalevyllä / tiivisteillä dekkitason kohdalleen, meillä tuossa versiossa sen pitää olla 0.70m alle dekin. Mutta jospa se räjämentti korvaa sen mitä rutussa menetetään
Itse ole viime aikoina erikoistunut noihin startin vapaakytkimiin ja tänään vaihdoinkin ko. moottoriin ihan uutukaisen vapaakykimen, kiitos Wäiskille myös sen sponssista.
Mikäli custom made kannentiivisteet saadaan huomenna eli tänään niin turina tallilla jatkuu ja kone kasataan loppuun ja sitten 2.moottori tulee alas rungosta ja pakataan kuljetuskuosiin kun taas 1.moottorin 6 versio nousee runkoon ja sillä on tarkoitus avata peli Bonnevillessä. Tavoite Bonnevillessä on selvä ME nopeus taikka mieluummin useampi, mikäli ei tule ME nopeutta niin silloin astun hypyt yli enkä kirjauta edes tuloksia. All or nothing?
https://www.facebook.com/photo.p....theater
Harmi, kun ei enkkaa tullut! Ens pelissä sitten tulos kirjoihin ja kansiin kans!?
Sanoppas muuta ja etenkin silloin kun tekniikka kerrankin pelasi vaikka laskettiin tulemaan kuitenkin 6 kertaa pidempää rataa kuin suomessa ja uudessa olosuhteessa. No, koko tiimi tietää ettei ennätys ollut kiinni tekniikasta, tiimistä taikka kuljettajasta vaan siitä että me oltiin joka päivä liikkeellä nousujohteisella nopeustavoitteella ja kuljettaja ajoi tiistain nopeusrajoituksilla kuten keskiviikonkin ja kovimmat nopeudet oli laskettu ajettavaksi vasta torstaina kun sade lopettikin ajot jo kesken keskiviikkopäivän ja torstainahan rata oli suljettu koko päivän.
Harmi, mutta tehtiin se mikä luvattiin, ajettiin Bonnevillessä ja tavoitteesta ME. Edes täältä Busanisteista ei taida löytyä sitä joka olisi ajanut ME:n suolalla jossa 10cm vettä ja järjestäjän sulkemalla radalla.
Täällä onkin sanonta "suola päättää" ja näin kävi nytkin.
Edited By jouniri on 1377890384
Ok, hyvä selvennys.jouniri kirjoitti:Ennätykset kirjataan FIM / AMA listoille, koodi lienee lentävän mailin keskinopeusennätykset. JariM voisi avata faktaa tuosta enemmän. Joka tapauksessa BUB tapahtuma on Bonnevillessä ainut jolla on FIM hyväksyntä, joska siellä ajetaan ennätys aina kaksi suuntaisesti jolloin tuulen vaikutus myönteisesti eliminoidaan pois kun toiseen suuntaan ajetaan vasta tuuleen ja molempien ajojen summa jaetaan kahdella ollen nopeus.Titaani kirjoitti:Missä tämä "suola" lista on?
Esim Speed week ajetaan vain yksi suuntaisesti ja silsi sen tuloksia ei noteerara FIM ennätyksiksi.
SMR - team
UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
Onnittelut sinne hienosta suorituksesta. On ollut varmasti hieno kokemus. Oli myös kiva seurata täällä koti Suomessa tapahtumia. Jatkakaa.
Kokeilin joukkoliikennettä ja huomasin sen niin mukavaksi, että ostin oman Bussin työmatkoja varten......
Suzukilla vuodesta 1981
Copper/Silver
B-King
TEAM CAMPARI
Suzukilla vuodesta 1981
Copper/Silver
B-King
TEAM CAMPARI