Taxilla Bonnevilleen
Taxi lähti kohti Bonnevilleä,
https://www.facebook.com/photo.p....theater
https://www.facebook.com/photo.p....theater
Taxi matkalla kohti Bonnevilleä
Suo kuokka ja Jussi, siinä lienee kiteytettynä se mistä koko Bonneville projektissa on kysymys. Ainakin osittain Suomalainen sisu, peräänantamattomuus ja asenne on korvannut puuttuvat eurot ja viime kädessä tarve uuteen osaan on päätynyt hankittuun käytettyyn osaan tai korjattuun sellaiseen, kierrätystä tämänkin. Budjetti on myös pidetty balanssissa sillä jokaista hankittua tuhatta euroa kohti on käytetty 5000euroa. Tarpeen tullen on rahan sijaan hankittu yhteistyökumppaneilta osia/työsuorituksia 24/7 periaatteella, meille mm.koneistamot ovat olleet ymmärtäväisiä ja viikon toimitusaika on vaihtunut muutamaan tuntiin ja tonnin lasku sataseen. Välillä on tuntunut, jotta lähes koko Suomi on mobilisoitu milloin minkäkin syyn johdosta osalliseksi projektiin ja ompa hätiin hälytetty jopa moto gp tason henkilöitä silloin kun omat voimat ovat olleet riittämättömät. Moottoreita ja tekniikkaa on tuhottu 5 vuoden aikana enemmän kuin tähtiä otavassa ja kipeetä on otettu aina väärään aikaan, Bonneville 2012 vaihtui Bonneville 2013 tähtäimeen ja tämä jos mikä teki kipeetä jo käytetylle budjetille samalla kun YT neuvottelut oli arkipäivää ainakin Oulun seudulla oltiin me oven takana käsiojossa, voin kertoa jotta helvetin helppo aloittaa myyntipuheet noista lähtökuopista. Lämmintä kättä ja myötätuntoa tarjosivat mm niin Oulun kaupunki kuin Kempeleen kuntakin, yhtenä syynä mm. se että toimintaamme kuvattiin termillä "lähellä liiketoimintaa ja tuotekehitystä" ja täten pientä avustusta ei voitu myöntää, nooh so what onneksi Mammalla menee paremmin kuin kyseisillä kunnalla ja kaupungilla ja noin 25. sponssianomus meni läpi ja jälleen päästiin eteenpäin.
Kauteen 2013 on päästy satsaamaan aiempaa enemmän Dynotesteihin OAMKlla, tämä on taasen vaatinut Juntusen Jarnolta pitkää pinnaa ja pitkiä päiviä moottoreiden (kolme eri versioita on penkitetty ja säädetty Bonnevilleen) säätämisen osalta samoin tiimillä on ollut normaalia enemmän moottorijumppaa ennen kuin moottorit oli Bonneville kuosissaan. Kolme versiota ja kaikissa eri kokoluokka joten jospa niistä aikakin joku olisi se oikea Bonnevillen sääoloihin. Rohkenen väittää jotta luokassamme ei tule olemaan nopeampaa laitetta kuin Taxi on, mikäli Taxi vaan kelaa sääntöjen mukaisesti radan päästä päähän ja takaisin. Tällä hetkellä Taxin rahti Oulusta Bonnevilleen on jo alkanut ja nyt jännitetään sitä missä kunnossa se perille päästyään on? Samoin juryn tulkinta luokitukseemme on arvoitus, mutta sama se luokka kun luokka ahtamattomissa niin pataan ottaa muu maailma.
"Suomi, maailman nopein kansa yhä vielä ja edelleen"
-jouni-
Edited By jouniri on 1375393492
Suo kuokka ja Jussi, siinä lienee kiteytettynä se mistä koko Bonneville projektissa on kysymys. Ainakin osittain Suomalainen sisu, peräänantamattomuus ja asenne on korvannut puuttuvat eurot ja viime kädessä tarve uuteen osaan on päätynyt hankittuun käytettyyn osaan tai korjattuun sellaiseen, kierrätystä tämänkin. Budjetti on myös pidetty balanssissa sillä jokaista hankittua tuhatta euroa kohti on käytetty 5000euroa. Tarpeen tullen on rahan sijaan hankittu yhteistyökumppaneilta osia/työsuorituksia 24/7 periaatteella, meille mm.koneistamot ovat olleet ymmärtäväisiä ja viikon toimitusaika on vaihtunut muutamaan tuntiin ja tonnin lasku sataseen. Välillä on tuntunut, jotta lähes koko Suomi on mobilisoitu milloin minkäkin syyn johdosta osalliseksi projektiin ja ompa hätiin hälytetty jopa moto gp tason henkilöitä silloin kun omat voimat ovat olleet riittämättömät. Moottoreita ja tekniikkaa on tuhottu 5 vuoden aikana enemmän kuin tähtiä otavassa ja kipeetä on otettu aina väärään aikaan, Bonneville 2012 vaihtui Bonneville 2013 tähtäimeen ja tämä jos mikä teki kipeetä jo käytetylle budjetille samalla kun YT neuvottelut oli arkipäivää ainakin Oulun seudulla oltiin me oven takana käsiojossa, voin kertoa jotta helvetin helppo aloittaa myyntipuheet noista lähtökuopista. Lämmintä kättä ja myötätuntoa tarjosivat mm niin Oulun kaupunki kuin Kempeleen kuntakin, yhtenä syynä mm. se että toimintaamme kuvattiin termillä "lähellä liiketoimintaa ja tuotekehitystä" ja täten pientä avustusta ei voitu myöntää, nooh so what onneksi Mammalla menee paremmin kuin kyseisillä kunnalla ja kaupungilla ja noin 25. sponssianomus meni läpi ja jälleen päästiin eteenpäin.
Kauteen 2013 on päästy satsaamaan aiempaa enemmän Dynotesteihin OAMKlla, tämä on taasen vaatinut Juntusen Jarnolta pitkää pinnaa ja pitkiä päiviä moottoreiden (kolme eri versioita on penkitetty ja säädetty Bonnevilleen) säätämisen osalta samoin tiimillä on ollut normaalia enemmän moottorijumppaa ennen kuin moottorit oli Bonneville kuosissaan. Kolme versiota ja kaikissa eri kokoluokka joten jospa niistä aikakin joku olisi se oikea Bonnevillen sääoloihin. Rohkenen väittää jotta luokassamme ei tule olemaan nopeampaa laitetta kuin Taxi on, mikäli Taxi vaan kelaa sääntöjen mukaisesti radan päästä päähän ja takaisin. Tällä hetkellä Taxin rahti Oulusta Bonnevilleen on jo alkanut ja nyt jännitetään sitä missä kunnossa se perille päästyään on? Samoin juryn tulkinta luokitukseemme on arvoitus, mutta sama se luokka kun luokka ahtamattomissa niin pataan ottaa muu maailma.
"Suomi, maailman nopein kansa yhä vielä ja edelleen"
-jouni-
Edited By jouniri on 1375393492
Näin se TFM Taxin matka Bonnevilleen etenee,
Tracking data
Air waybill number Origin Destination
HEL SLC
Product Pieces Weight (kg)
SAS Cargo 1 1035.0
Status/History
1 piece at ARN assigned to SK5319/06AUG
1 piece arrived at ARN, 03 AUG 18:57
1 piece departed from HEL on SK5561/03AUG to ARN
1 piece accepted at HEL, 02 AUG 13:37
Tracking data
Air waybill number Origin Destination
HEL SLC
Product Pieces Weight (kg)
SAS Cargo 1 1035.0
Status/History
1 piece at ARN assigned to SK5319/06AUG
1 piece arrived at ARN, 03 AUG 18:57
1 piece departed from HEL on SK5561/03AUG to ARN
1 piece accepted at HEL, 02 AUG 13:37
Taxi lennossa, live seuranta
http://flightaware.com/live/flight/SAS935
http://flightaware.com/live/flight/SAS935
Laskeutui jo. Vielä viimeinen etappi maarahtina Salt Lake Cityyn. 

Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Taxi alkaa olemaan pikku hiljaa tonteilla,
Tracking data
Air waybill number Origin Destination
HEL SLC
Product Pieces Weight (kg)
SAS Cargo 1 1035.0
Status/History
1 piece departed from SFO on XD5777/07AUG to SLC
1 piece accepted at SFO, 07 AUG 23:44
1 piece at SFO assigned to XD5777/07AUG
1 piece arrived at SFO, 07 AUG 18:20
1 piece arrived at SFO, 07 AUG 15:19
1 piece departed from CPH on SK935/07AUG to SFO
2 pieces at CPH assigned to SK935/07AUG
1 piece arrived at CPH, 07 AUG 09:09
1 piece departed from ARN on SK5319/06AUG to CPH
1 piece at ARN assigned to SK5319/06AUG
1 piece arrived at ARN, 03 AUG 18:57
1 piece departed from HEL on SK5561/03AUG to ARN
1 piece accepted at HEL, 02 AUG 13:37
Tracking data
Air waybill number Origin Destination
HEL SLC
Product Pieces Weight (kg)
SAS Cargo 1 1035.0
Status/History
1 piece departed from SFO on XD5777/07AUG to SLC
1 piece accepted at SFO, 07 AUG 23:44
1 piece at SFO assigned to XD5777/07AUG
1 piece arrived at SFO, 07 AUG 18:20
1 piece arrived at SFO, 07 AUG 15:19
1 piece departed from CPH on SK935/07AUG to SFO
2 pieces at CPH assigned to SK935/07AUG
1 piece arrived at CPH, 07 AUG 09:09
1 piece departed from ARN on SK5319/06AUG to CPH
1 piece at ARN assigned to SK5319/06AUG
1 piece arrived at ARN, 03 AUG 18:57
1 piece departed from HEL on SK5561/03AUG to ARN
1 piece accepted at HEL, 02 AUG 13:37
Ma 12.8 pidetään viimeinen tiimi palaveri OAMKlla täällä Suomessa, sillä 1. ryhmä (Jouni, Cris, JaSa ja JarnoJ) lähteen Bonnevilleen jo pe 16.8.2013
Tosin muutama päivä menee Salt Lake Cityssä käytännön asioita järjestellä ja niitä puutteita hankkiessa mitä täältä Suomesta Jenkkilään ei saatu viedä mukanamme.
Loput tiimistä lähtee matkaan 21.8, ja toivotaan että ykkösryhmä on siihen mennessä suoriutunut tehtävistään ja saadaan homma heti rokkaamaan, tiedä vaikka muutama asvaltti veto saataisiin alle kuljettajille ennenkuin siirtyvät suolalle, saas nähdä riittääkö lontoon taito järjestämään paikallista pikatietä suljetuksi treenien ajaksi? Noh, yritetään ainakin josko Sheriffi olisi motorsport myönteinen niinkuin vaikuttaisi sillä onhan hän sentään nopeusajojen mekan sheriffi.
Taxi lienee jo tullattukin, nähtäväksi jää pahempaa onko kolissut miten kovasti ilmakuopissa?
Tosin muutama päivä menee Salt Lake Cityssä käytännön asioita järjestellä ja niitä puutteita hankkiessa mitä täältä Suomesta Jenkkilään ei saatu viedä mukanamme.
Loput tiimistä lähtee matkaan 21.8, ja toivotaan että ykkösryhmä on siihen mennessä suoriutunut tehtävistään ja saadaan homma heti rokkaamaan, tiedä vaikka muutama asvaltti veto saataisiin alle kuljettajille ennenkuin siirtyvät suolalle, saas nähdä riittääkö lontoon taito järjestämään paikallista pikatietä suljetuksi treenien ajaksi? Noh, yritetään ainakin josko Sheriffi olisi motorsport myönteinen niinkuin vaikuttaisi sillä onhan hän sentään nopeusajojen mekan sheriffi.
Taxi lienee jo tullattukin, nähtäväksi jää pahempaa onko kolissut miten kovasti ilmakuopissa?