Ohjaustanko kierossa, miten suoraksi?

Alustan/jousituksen säädöt, renkaat/vanteet, ketjut/rattaat.
Tarinaa myös jarruista.
Avatar
BusaJam0
Viestit: 9
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 14:22
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BusaJam0 »

Moro!

Kuka kertoo, miten Gen1-Busan ohjauksen saa säädettyä suoraksi. Olen tarkistanut ohjauksen kahvojen suoruuden, niissä ei ollut mitään sanomista. Syy on siis jossain muualla.
Vasen kahva on siis lähempänä vatsaa kuin oikea, kun ajetaan suoraan.

Voivatko iskunvaimenninputket olla kierot, jos niitä pyöräyttäisi esim. 180 astetta, vaikuttaisiko tämä asiaan?

Voisiko keskipultin aukaisu ja sitä kautta säätäminen olla vaihtoehto? En tiedä, voiko tuota edes tehdä, vai onko lukittu.
Aiemmin tuhlasin, sitten ostin Busan.
Avatar
Huhan Kolli
Viestit: 299
Liittynyt: 06 Heinä 2010, 22:00

Viesti Kirjoittaja Huhan Kolli »

Onko takarengas VARMASTI suorassa?
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Löysää ylä/alakolmiot ja käännä stongat suoraan...
Avatar
BusaJam0
Viestit: 9
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 14:22
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BusaJam0 »

Huhan Kolli kirjoitti:Onko takarengas VARMASTI suorassa?
Yep. Tarkistettu.
Aiemmin tuhlasin, sitten ostin Busan.
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Komppaan yllä ehdotettuja ohjeita, korostaen että rengas varmasti suorassa, eikä vaan haarukan merkeistä tarkistettuna.
Jos löydät kieroja osia niin oman turvallisuuden nimissä laita heti vaihtoon.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
breaker
Viestit: 43
Liittynyt: 14 Joulu 2011, 17:32
Paikkakunta: finland

Viesti Kirjoittaja breaker »

Tarkasta yläkolmiossa paikat johon tangot kiinnittyvät.

Kaadutuissa bussukoissa on joskus näkynyt murtumia yläkolmiossa kohdissa joihin tangot kiinnittyy -> ohjaustanko jää "vinoon" kiristettäessä.




Edited By breaker on 1375116331
104-1372095477

Viesti Kirjoittaja 104-1372095477 »

snuggles kirjoitti:Komppaan yllä ehdotettuja ohjeita, korostaen että rengas varmasti suorassa, eikä vaan haarukan merkeistä tarkistettuna.
Jos löydät kieroja osia niin oman turvallisuuden nimissä laita heti vaihtoon.

Mikä on paras tapa tarkistaa takarenkaan suoruus?

Itse mittaan työntömitalla takahaarukan päästä sen neliönmuotoisen kappaleen takareunaan (mikä lie virallinen nimi...) pystysuunnassa keskeltä, mutta onko jokin parempi tapa olemassa?
Vajukki
Viestit: 53
Liittynyt: 04 Kesä 2010, 17:35

Viesti Kirjoittaja Vajukki »

horst kirjoitti: Mikä on paras tapa tarkistaa takarenkaan suoruus?

Profi cat
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Vajukki kirjoitti:
horst kirjoitti: Mikä on paras tapa tarkistaa takarenkaan suoruus?
Profi cat
Joku tämmönen joo, tahi sitte jos löytyy suoraa palikkaa takarenkaan kylkeen mikä yltää etuselle saakka, kummaltakin puolen mitaten että on keskellä.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Heksa
Viestit: 1190
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 19:51

Viesti Kirjoittaja Heksa »

katsooko joku aina kun kiristää ketjuja myös suoruutta suhteessa etuseen?
mun ex gen1 oli kyllä merkit ihan kohillaan (tarkistin kahdella pitkällä lineaarilla)
onko jollain ollut niissä isojakin heittoja? 0,5mm? 1mm? vai viä enemmän?

mutta: eikö toiminnan kannalta oo tärkeämpää olla ketjulinja suorassa? eikä se mikä takarenkaan linjaus on etupyörään?
SMR
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Heksa kirjoitti:onko jollain ollut niissä isojakin heittoja? 0,5mm? 1mm? vai viä enemmän?

mutta: eikö toiminnan kannalta oo tärkeämpää olla ketjulinja suorassa? eikä se mikä takarenkaan linjaus on etupyörään?
Melkein laittasin ennemmin renkaat linjaan ku ketjun millilleen suoraan, menis pelit suoraan vs rattaan tahi ketjun epätasanen kuluminen
Täs yhes vehkees pitää oikeen puolen liukupala olla oikeella 2mm pitemmällä ku vasen että tulee suoraan. Toinen tapaus, jos laittoi takapyörän merkkien mukaan, tuli lineaareissa eturenkaalla 3cm heitto toiselle puolen, kolaripyörä.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Vastaa Viestiin