Jäähdytinneste?
Minkälaista pannaan? Kun on olemassa tätä ns. vihreää ja punaista nestettä. Punainenhan on ilmeisesti alumiiniosille parempaa. Alkuperäinen näyttää kuitenkin olevan väriltään vihreää .. ja eri nesteitä ei saa sekottaa keskenään?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Eli vanhat nesteet pois ja puhdasta vettä pariin kertaan läpi? Miksihän lie sitten vihreää tuo alkuperäinen neste?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
jarim kirjoitti:Eli vanhat nesteet pois ja puhdasta vettä pariin kertaan läpi? Miksihän lie sitten vihreää tuo alkuperäinen neste?
Halvempaa. Fundeeraas mikä merkitys on vaikkapa kun Suitsan tehdas sylkee miljoona mopoa ulos jos joku materiaali on euron halvempaa kuin toinen... ???
Punaisen nesteen vaihtovälisuosituskin on pidempi kuin perinteisen, voipi tuplata alkuperäisen 2 vuoden välin.
Club 100 m/s
Hohoo, tulipa söpön väriset nesteet. Vaaleenpunaista, niinku karamellivärillä ois värjätty. :laugh:
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Kävin Harakiri liikkeessä kattelemassa (osto aikeissa) tuota punasta nestettä...olihan sitä siellä,mutta myyjäpä ei myynyt ko. ainetta,sano ettei sitä saa sinne laittaa missään tapauksessa...suoraa syytä ei kertonut,mutta kertoi että sitä saa laittaa vain sellaisiin moottoreihin joihin valmistaja ko. litkua määrää... ???
En tiie sit,mut kait se on vihreessä pysyttävä,niin ei tarvitse tuota jäähd.järm.puhdistella/huuhtoa...
En tiie sit,mut kait se on vihreessä pysyttävä,niin ei tarvitse tuota jäähd.järm.puhdistella/huuhtoa...
Hayabusa GSX1340R K8 Black/Gray
King of team purzzi :rasberry:
King of team purzzi :rasberry:
Olipas asiantunteva myyjä. :thumndown Kyllähän ko. punaista nestettä voi laittaa ja on jopa suositeltavaa laittaa Busaan. Ko. neste on nimenomaan kehitetty "alumiinikoneille", ja pitemmille vaihtoväleille. Se miksi siellä alunperin on tehtaalta lähtiessä virheät eli ne ns. perinteiset nesteet on tehtaalle kustannus kysymys. Myöskin tuo "punaisen" nesteen saatavuus voi olla vielä monin paikoin vähän heikkoa.
Ko. nestettä ei siis saa lisätä/sotkea virheään/siniseen nesteeseen, eikä päin vastoin. Mikäli näin tekee, niin tuloksena on "kaurapuuroa". :p Eli järjestelmän huuhtelu ja uuden tyyppiset nesteet sisään ja hyvin toimii.
Ko. nestettä ei siis saa lisätä/sotkea virheään/siniseen nesteeseen, eikä päin vastoin. Mikäli näin tekee, niin tuloksena on "kaurapuuroa". :p Eli järjestelmän huuhtelu ja uuden tyyppiset nesteet sisään ja hyvin toimii.
Hienot vaaleanpunaiset nesteet onpi allekirjoittaneella edelleen ja hyvin pelaa! Hieno avatar sulla Fastm8 muuten! :laugh:
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Itse vaihdoin pari vuotta sitten punaiseen, eikä probleemia ole ollut:)
Punaisessa ei ole silikaattia eli hiekkaa, joka on siellä järjestelmää puhdistaakseen. Joissain koneissa on muovinen vesipumpun siipi, eikä se kestä muuta kuin silikaattivapaata
(?). En ole tosin kuullut yhtään varmaa vikaantumista.
Pidemmästä vaihtovälistä en ollut kuullut.
Suositusten mukaan pelaa tietysti varman päälle.
Punaisessa ei ole silikaattia eli hiekkaa, joka on siellä järjestelmää puhdistaakseen. Joissain koneissa on muovinen vesipumpun siipi, eikä se kestä muuta kuin silikaattivapaata
(?). En ole tosin kuullut yhtään varmaa vikaantumista.
Pidemmästä vaihtovälistä en ollut kuullut.
Suositusten mukaan pelaa tietysti varman päälle.
Nyt kun ohjekirja on 50km päässä niin pitää kysyä, että paljonko tuota litkua tuonne jäähdyttimeen menee kun pitäisi ne vaihtaa tässä keväällä omaan prätkään... Ja sitten se "pesu" sana joka oon täällä pariin kertaan tullut ilmi jos aikoo punaista laittaa, eli miten se pesu tapahtuu?!? Vettä sisään ja kone käymään?!?! Mistäs kohtaa noi vanhat litkut kannattaa ottaa pois, vasemmalta alhaalta jostain letkusta?