nokkaketjun kiristin - rikki?

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
alpine
Viestit: 82
Liittynyt: 09 Kesä 2011, 20:00
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja alpine »

kuin kireellä ton nokkaketjun kuuluis olla? meikän bussi rallattanu aina melko ikävästi varsinkin kylmällä koneella... ketjun, laahaimet ja käytetyn kiristäjän viime talvena vaihdoin, mut ei rallatukset lähteny (vanha ketju oli kuitenkin melko venyny) nyt pistin vaihteen silmään ja tökkäsin hieman eteenpäin mopoo, samalla painoin kiristäjän tappia etiäpäin joka meni napsauksen tosi keveesti. loppu rallatukset siihen paikkaan.. toisenki napsauksen varmaan tohtis painaa et tulis ne terveet vikinät viel koneesta..? eli voiko tuo kiristäjä itessään olla paskana, vai voiko olla et jostain syystä sinne ei tuu öljynpainetta tarpeeksi?
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Yhden kaverin Busassa oli vähän samaa vaivaa. Käytettiin kiristäjä irti ja laitettiin takaisin. Käyntiin ja kävi sekunnin kaksi rallattaen ja sen jälkeen naks kun kiristäjä sai öljynpaineet ja äänet loppui. Että liekö ollut jumissa jostain syystä. Irrallaan liikkui kyllä ihan kevyesti.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
alpine
Viestit: 82
Liittynyt: 09 Kesä 2011, 20:00
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja alpine »

kaksi kiristäjää pitäny mulla samaa mekkalaa.. oiskohan tossa ideaa tuhlata 110 euroo uuteen ja kokeilla toimisko sillä.. enkös jarim sulta ostanu ton toisen kiristäjän keväällä? onko se sulla ikään ollu paikallaan?
alpine
Viestit: 82
Liittynyt: 09 Kesä 2011, 20:00
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja alpine »

painui sen verran keveesti et tuntus niinku se jousi ois sen ainoastaan kiristäny..
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Se mikä minulta tuli ei ole koskaan minulla ollut paikoillaan, se tuli jenkeistä tilatun kannen mukana (itsellä mekaaninen kiristin käytössä).

edit: mutta sikäli yksinkertanen mekaniikka siinä että itse en kyllä keksi miten se voisi rikki olla. Sellainen pälkähti justiin mieleen että mitähän tuo tykkäisi vähän vahvemmasta jousesta?




Edited By jarim on 1370428217
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
alpine
Viestit: 82
Liittynyt: 09 Kesä 2011, 20:00
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja alpine »

no sehän tässä vähän kummastuttaa, et miten ihmeessä tommonen vois rikki ees olla :D
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Rallatteleeko sulla se vain kylmänä vai myös lämmettyään? Tuossa kaverin pyörässä ääni kuului lähinnä kylmänä.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Sciensic83
Viestit: 61
Liittynyt: 07 Huhti 2011, 22:42
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Sciensic83 »

Kierrosalueella 1500-2200rpm mulla rallattelee kylmänä. Jarim kans tosiaan käyettiin kiristäjä irti ja sen jälkeen vähä Helpotti. Ääni kuuluu edelleen kylmänä ja tuolla samaisella alueella, mutta vaimeammin. Syksy/talviaikana ois tarkotus uus ketju ja laahain hommata. :p
:ghostface:
alpine
Viestit: 82
Liittynyt: 09 Kesä 2011, 20:00
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja alpine »

Just samat kiereokset ja kylmänä.. uus ketju ja laahaimet vähän vaimensi ääniä, mut toi kiristäjän ääni jäi edelleen.. kokeileppas säki vaihde silmässä tökätä löysät pois ja jollain tikulla työntää kiristäjää kireemmälle..
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Kylmänähän sen tiete vähän löysällä kuuluu ollaki kun lämmetessään kiristyy (alumiini laajenee rautaa enemmän).
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
nyypie
Viestit: 172
Liittynyt: 13 Marras 2007, 14:55
Paikkakunta: Anal

Viesti Kirjoittaja nyypie »

Kun otit nuo öljyt puheeksi, mulla (tosin autossa) kylmänä rallattelee toisilla öljyillä enempi ja toisilla ei juuri yhtään..
alpine
Viestit: 82
Liittynyt: 09 Kesä 2011, 20:00
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja alpine »

tuli nyt tilattua uus kiristin samalla, ku stefoja ja tiivisteitä tilailin.. saa nähdä oliko siinä jotain vikaa vai tilasinko turhaan..
alpine
Viestit: 82
Liittynyt: 09 Kesä 2011, 20:00
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja alpine »

ei lähteny rallatukset uudella kiristäjällä!
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Ajelkaa menemään ja antakaa rallattaa. :)
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
alpine
Viestit: 82
Liittynyt: 09 Kesä 2011, 20:00
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja alpine »

joo nii se on.. ei sieltä mitään rikki mee, ku häirittee vaan tuo ääni :)
Vastaa Viestiin