Kansipulttien momentti

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
Avatar
Jaku
Viestit: 491
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:02
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Jaku »

Mitä momenttia ootta käyttäny niissä vahvemmissa kansipulteissa? Oon mä sen joskus kuullut mut ku on harva pää :shocked:
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

60-65Nm niissä pykälää vahvemmissa.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
1340R86
Viestit: 688
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

Mitäs kireyttä noissa
1/2 paksuissa olette käyttäneet
ja kuinka paljon isomiksi ryhmän, kannen reijjät pulteile suurentaneet
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
1340R86
Viestit: 688
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

1340R86 kirjoitti:Mitäs kireyttä noissa
1/2 paksuissa olette käyttäneet
ja kuinka paljon isomiksi ryhmän, kannen reijjät pulteile suurentaneet
Pulltien Ape CS1300-1/2 kiristykseen tulikin jo vastaus tuolta APE/Jay 80Lbs
laitettan tänne jos joku muukin sitä etsii
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

1340R86 kirjoitti:Mitäs kireyttä noissa
1/2 paksuissa olette käyttäneet
ja kuinka paljon isomiksi ryhmän, kannen reijjät pulteile suurentaneet
Luulenpa ettei 13mm reikä riitä kun yleensä epäkeskeiset, paitsi jos koneistaa sillee että sovittaa kohilleen.
Ja tämä 80lbs ilmeisesti maximi.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
1340R86
Viestit: 688
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

snuggles kirjoitti:
1340R86 kirjoitti:Mitäs kireyttä noissa
1/2 paksuissa olette käyttäneet
ja kuinka paljon isomiksi ryhmän, kannen reijjät pulteile suurentaneet
Luulenpa ettei 13mm reikä riitä kun yleensä epäkeskeiset, paitsi jos koneistaa sillee että sovittaa kohilleen.
Ja tämä 80lbs ilmeisesti maximi.
0.5mm isompaa reikää kuin pultti suunitellut jyrsiä,
riitänee kaiken moiseen lämpenemisestä ym muusta mahdolisesti johtuvaan liikkeeseen tilaksi ?
sehän tuossa mietitytää että kunka paljon on seinämissä varaa enne kuin tulee liian ohueksi

Ei tietoa onko 80lbs max/min momenti

vanhoihin 10mm laitelin APE sivuilta löytyvän max momentin
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

0.5mm voi olla ihan ok, mut kato huolella sitte ettei pultti nojaa reiän reunaan, sitte kun vedät momenttiin ni se vääntää runkolinjan sivuun, nimim. jonkun laakerisarjan rikkonut
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
1340R86
Viestit: 688
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

snuggles kirjoitti:0.5mm voi olla ihan ok, mut kato huolella sitte ettei pultti nojaa reiän reunaan, sitte kun vedät momenttiin ni se vääntää runkolinjan sivuun, nimim. jonkun laakerisarjan rikkonut
Kiitos variotuksesta
Tuostapa tulee sitten kastessa mielen kiintoista...
(omalla tuurilla se tarkoitta varakoneen hakua)
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Vittaniemi tekee myös nuita koneistuksia jos omat taidot epäilyttää ja Apen ilmoittama maksimi puolituumaisille 95nm tutummalla mittayksiköllä ilmoitettuna.

APe/Jay vastasi mulle 65-70lbs kun asiaa kyselin joten on tainnut momentit nousta viime kesästä jos nyt 80lbs.

70lbs=95nm




Edited By gsxr on 1373772134
1340R86
Viestit: 688
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

gsxr kirjoitti:Vittaniemi tekee myös nuita koneistuksia jos omat taidot epäilyttää ja Apen ilmoittama maksimi puolituumaisille 95nm tutummalla mittayksiköllä ilmoitettuna.

APe/Jay vastasi mulle 65-70lbs kun asiaa kyselin joten on tainnut momentit nousta viime kesästä jos nyt 80lbs.

70lbs=95nm
Kiitos vinkistä :)
Ei epäilytä kunhan kaikki tarvitava on koossa niin 10mm pultit(mitkä nyt on 65lbs kiristettynä) vaihtuu noihin 1/2


joo sitten on momentit muttuneet jonkin verran koska nyt tosiaan ilmoit tuon 80lbs (108.5NM)
on kyllä jonkin moinen korotus
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Fastard
Viestit: 309
Liittynyt: 26 Syys 2005, 11:00
Paikkakunta: Tornio-Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Fastard »

Tuossa just tarkastin APEn 10mm kansipulttien ja ryhmän reikien välin niin oli jotain 0,75mm välys ympäriinsä. Itselläkin tarkoitus laittaa nuo 13 milliset.
1/4 7.69s/307kmh
1/8 5.0s/245kmh
Fastard
Viestit: 309
Liittynyt: 26 Syys 2005, 11:00
Paikkakunta: Tornio-Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Fastard »

Tuollaisesta materiaalista yläkertaan 13mm ja alakertaan 10mm tulee mulle kokeiluun enskesänä. Suht työläs vaan tehdä lopputuote raakateräs tangosta. Onneksi paikallinen alan firma auttaa. http://www.bucorp.com/orvar_supreme_h.htm

Nuo teidän kirjoittamat momentit 13mm pultteihin tuntuu vaan yhtäkkiä melko hurjilta. Itse käyttänyt aina 10mm APEn pultteihin vain vaatimattomat kuusi kiloa ???
1/4 7.69s/307kmh
1/8 5.0s/245kmh
1340R86
Viestit: 688
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

Fastard kirjoitti:Tuollaisesta materiaalista yläkertaan 13mm ja alakertaan 10mm tulee mulle kokeiluun enskesänä. Suht työläs vaan tehdä lopputuote raakateräs tangosta. Onneksi paikallinen alan firma auttaa. http://www.bucorp.com/orvar_supreme_h.htm

Nuo teidän kirjoittamat momentit 13mm pultteihin tuntuu vaan yhtäkkiä melko hurjilta. Itse käyttänyt aina 10mm APEn pultteihin vain vaatimattomat kuusi kiloa ???
Tuleekos noihin kierteet "manklaamalla"
vai jotenkin muuten,
mikä on syynä vahveempiin siirtymiseen,
Entiset kestä vai lisää tehoja

Joku itävalta tai sveitsiläinen mainosti
14mm mankalaamalla tehtyjä
Kannen pultteja,

Koviltahan nuo momentit
Tuntuu, kaipa niillä on joku syy
(joku esi jänitys tms)
miksi ilmoitavat ko momentit,

Ilman onkelmia on toiminut
niihin kirstetynä nuo 10mm
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Fastard
Viestit: 309
Liittynyt: 26 Syys 2005, 11:00
Paikkakunta: Tornio-Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Fastard »

Tuosta manklaamisesta mitään tietoa. Viime kesänä seurasin ruotsalaisten toimintaa hieman jenkeissä tehtyjen PST/SSB luokan laitteiden kans ja vaikutti siltä että kansitiivisteet antoi periksi kovimmissa kilpureissa. Toki muitakin syitä on.

Mie yritän vaan ennakoida mistä moottori voisi alkaa laukeamaan ja antamaan periksi.

Se mitä ymmärsin partnerilta: työstö/kierteitys, karkaisu oikean lämpötilan jälkeen, kevyt hionta ja kiilloitus.
1/4 7.69s/307kmh
1/8 5.0s/245kmh
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Onko noiden 1/2" Apen pulttien suhteen ollut ongelmia? Eli onko havaittu että kannentiivisteen pettäminen on johtunut juuri pulttien heikkoudesta.
Vastaa Viestiin