Taxilla Bonnevilleen

Tänne projektikertomukset sekä topicit omaan pyörään tehdyistä muutoksista
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

Taxin painot Fin vs Bonneville


Lähtöpaino 211kg (kuivapaino)

Fin Bonneville lisäys

swingi 6,9kg 50,2kg 43,3kg
takahäkki 3,0kg 10,0kg +7,0kg
takakuuppa 1,2kg 3,6kg +2,4kg
ilokaasupullo 2,8kg 6,2kg +3,4kg
ilokaasu 2,2kg 4,5kg +2,3kg
profiilit 0,0kg 5,8kg +5,8kg
lisälyijyt 0,0kg 29,6kg +29,6kg

Lisäykset yht: +93,8kg
lähtöpaino 211,0kg
paino 14.5.2013 304,8kg
(puuttuu vielä 30kg)




Edited By jouniri on 1368561257
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
toimeve
Viestit: 2616
Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

jouniri kirjoitti: (puuttuu vielä 30kg)
...nykyshin kuskeihin verrattuna mulla olis tuohon yksi erinomasen heleppo ratkasu tarjolla.

Mutta mulla ei pää kestä.

Enkä taia olla oikein aerodynaamisesti muotoiltukhan... :oops:
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

toimeve kirjoitti:
jouniri kirjoitti: (puuttuu vielä 30kg)
...nykyshin kuskeihin verrattuna mulla olis tuohon yksi erinomasen heleppo ratkasu tarjolla.

Mutta mulla ei pää kestä.

Enkä taia olla oikein aerodynaamisesti muotoiltukhan... :oops:
Painonlisäksen tarve (jo lisätyn päälle) on luokkaa 30kg taka-akselin kohdalla, mutta mikäli painoa lisättäisiin satulan kohdalle onkin lisäksen tarve 60kg sillä kohden ;-)
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
ysi-ärrä
Viestit: 974
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 19:54

Viesti Kirjoittaja ysi-ärrä »

On tuo kyllä älytöntä että tarvii tehä tuollanen lehmä että kelpaa sääntöihin,huh. Siitähän tulee niin älytön norsu ettei kule enää mihinkään :)
337kmh/ 1609m ,Joensuu 2012
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Ei se säännöistä Jonne kiinni ole. Mutta kun pito ei ole asfaltin luokkaa niin painoa tarvitaan takarenkaalle ettei mene sutimiseksi. Ja painolla on aika vähän merkitystä huippunopeuteen, kokeilepa jollain laskurilla. :;):
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
ysi-ärrä
Viestit: 974
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 19:54

Viesti Kirjoittaja ysi-ärrä »

Ai eikö Taxin tarviskaan olla noin painava mitä te siitä teette? Mä kun luulin että sen pitää olla sääntöjen puitteessa noinkin painava? Pitää laittaa nappula ratas niin pitää :D
337kmh/ 1609m ,Joensuu 2012
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Ei toki minkään sääntöjen takia. Mutta jos lujaa haluaa mennä niin lisäpainoa on pakko takarenkaalle saada. :)
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

Kiintoisa osa-alue tää painonlisäyskin tässä projektissa. Minkähänlainen tuo on ajaa muutosten jälkeen... jousittamaton massa takana kun on jotain_ihan_muuta kuin totuttu. Kuinka tasainen se suolapinta on? Haastetta alustan säätöön luvassa?
Enivei, :thumbup:
Club 100 m/s
Avatar
Titaani
Viestit: 887
Liittynyt: 27 Syys 2006, 20:32
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Titaani »

-Artsi- kirjoitti:Kiintoisa osa-alue tää painonlisäyskin tässä projektissa. Minkähänlainen tuo on ajaa muutosten jälkeen... jousittamaton massa takana kun on jotain_ihan_muuta kuin totuttu. Kuinka tasainen se suolapinta on? Haastetta alustan säätöön luvassa?
Enivei, :thumbup:
Tämä jousittamaton massa vaatii iskarilta järjettömät vaimennustehot. Tuleeko ulkopuoliset vaimentimet molemmin puolin vai miten tuollaisen massan saa vaimennettua?
SMR - team

UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
Avatar
jakehaanpää
Site Admin
Viestit: 1197
Liittynyt: 31 Touko 2004, 13:47
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jakehaanpää »

Juu varmasti jouston kanssa täytyy mietiskellä ja entäs sitten pysähtymisen?? Bonnevillessä taitaap lääniä löytyä tuohon pysähtymiseen, mutta mites näillä kotimaan kentillä??
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

Painonlisäys aiheeseen on tutustuttu niin paljon kuin se täältä Härmästä käsin on ollut mahdollista, Matias on ollut yhteydessä Jenkki päähän, laatinut saamiensa tietojen perusteella ajotilapiirustukset ja suorittanut testin, laskennan jos toisenkin sitä varten että oltaisiin edes hehtaarilla kun suolalle mennään. JarnoR vastaavasti on omassa inssityössään tutkinut alusta asiat ja tehnyt muutokset omien ja Matiaksen tietojen pohjalta. Alusta kestää vaikka 200kg lisäpainoja ainoastaan säätöjä joutuu muuttamaan. Alustan taustatietoja helpottamassa on ollut myös perä ja keula potentiometrit joista kerättyä dataa on melkoisesti. Moni asia on huomioitu, mutta varmasti yllätyksiäkin tulee.

Ajoltaan kehuvat hyväksi silloin kun paino on alhaalla ja taka-akselin tuntumassa, mikäli paikka on väärä häviää myös ominaisuudet.

Bonnevillessä vauhtiin sillä onko mukana 100kg vai 150kg lisäpainoja ei ole merkitystä, pito on se juttu mikä ratkaisee silloin kun kattila kunnossa ja voima piisaa.

ps. Tänään tuli muuten 17kpl Bonnevillen lentolippuja joten ainakin turisti reissu on jo tienattu.




Edited By jouniri on 1368648013
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

Taxin massakuuri jatkuu edelleen, muutama kuva siitä kuinka se tapahtuu..

https://www.facebook.com/photo.p....theater
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

Tänään onkin tallilla vuorossa lisäpainojen loppuun värjäystä sekä alustavan suunnitelman tekoa miten ko. lisäpainot olisi kätevin kiinnittää swingiin / sen lähituntumaan. Sen jälkeen mutka OAMK:lle missä vuorostaan uusi koneen ja dynon väliintuleva laakeripukki kaipaa itselleen uuden jalustan. Kun tuo jalusta valmis ja rokkaa, niin alkaakin taasen koneen dynoon asennus ja päästään toivottavasti "viimeisen" dynosession kimppuun ennen Bonnevilleä. Aikataulut alkaa näyttää siltä, jotta jos oikein "huonosti" käy niin Taxin testiajot ajetaankin vasta Bonnevillessä? Ja Suomi ajot jää tältä vuodelta väliin? Pyritään tietty pääsemään kentälle Suomessa, mutta sekin mahdollisuus ettei ehditä on olemassa.
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Vastaa Viestiin