Kytkin luistaa

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
tommi80
Viestit: 27
Liittynyt: 28 Marras 2012, 15:15
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja tommi80 »

jarim kirjoitti:Eikös tuo paina vakio painelevyä keskeltä? Pätevältä vaikuttaa turbopyöriin. :)
Mitäs tuolla tarkoitit että eri "urille" jotkin merkit eri kohtiin mitä aiemmissa levyissä? vai mitä? :)
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. :)

Kuva
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

Kun on juttua kytkimestä
niin minkä laisia kokemuksia on tuommoisesta ratkisusta

http://store.schnitzracing.com/nlr-boo....a-99-12

kuinka paljon tarvitsee painetta pitääksen,
minkämoinen mahtaa olla käytö varmuus mataka ajelussa, kun ilmeisesti painaa koko pakettia sivu suunassa niin rasitaako/kulutaako kytkin akselin laaakereita kovasti
tai jotain muuta ?
jarim kirjoitti:Eikös tuo paina vakio painelevyä keskeltä? Pätevältä vaikuttaa turbopyöriin. :)


Semoiseen reissu kytkin hakusessa
Juu painaa ja siitä tuli ajatus että kun se sitä painaa niin samalla painaa sitä koko akselia ja muuta pakettia sisäänpäin niin mitäenkähän kytkinakselin laakerointi sitä vika suuntaan painamista kestää(yhden ajo kauden verran ~10tkm jos kestäisi) ja mahtaako mitenkä pitää jos painetta on 1.0-1.5bar koittanut tuota selvitää

mitenkähän paljon lockup kytkin pakaa puristaa(ripuu toki painoista)

josko joku tietäis tai olis kokeilut
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Mulla oli harkinnassa aikoinaan tuollainen ahtopaineavusteinen pakanpuristaja mutta päädyin lopulta tilaamaan amerikasta perinteisen lock uppin. Nuita ahtopainekäyttöisiä ei ole juuri tarjolla missään, lähinnä ruotsalaisissa turbopyörissä on joissain näkynyt.

Lock uppin huono puoli on se että se vaatii kierroksia tuottaakseen pakkaa puristavaa voimaa.
Omassa tapauksessani kun ahdin herää alhaalta eikä niitä kierroksia vielä paljoa ole siinä vaiheessa niin kytkin haluaa ruveta luistamaan ilman vahvoja kytkinjousia. Aika paljon sai testailla eri yhdistelmiä että löytyi pitävä ratkaisu. Korkeilla kierroksilla ei ole ongelmia kun lock uppi on täysillä mukana.

En tiedä sitten kumpi puristaa voimakkaammin yläkierroksilla, ahtopainetoiminen vai perinteinen. Veikkaisin perinteistä koska siihen voi lisätä painoja.
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Ei taida reissupyörässä niin pitkiä siivuja barin painetta olla että kestoon vaikuttaisi, näin ainakin äkkiseltään mietittynä? :)
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

gsxr kirjoitti:Mulla oli harkinnassa aikoinaan tuollainen ahtopaineavusteinen pakanpuristaja mutta päädyin lopulta tilaamaan amerikasta perinteisen lock uppin. Nuita ahtopainekäyttöisiä ei ole juuri tarjolla missään, lähinnä ruotsalaisissa turbopyörissä on joissain näkynyt.

Lock uppin huono puoli on se että se vaatii kierroksia tuottaakseen pakkaa puristavaa voimaa.
Omassa tapauksessani kun ahdin herää alhaalta eikä niitä kierroksia vielä paljoa ole siinä vaiheessa niin kytkin haluaa ruveta luistamaan ilman vahvoja kytkinjousia. Aika paljon sai testailla eri yhdistelmiä että löytyi pitävä ratkaisu. Korkeilla kierroksilla ei ole ongelmia kun lock uppi on täysillä mukana.

En tiedä sitten kumpi puristaa voimakkaammin yläkierroksilla, ahtopainetoiminen vai perinteinen. Veikkaisin perinteistä koska siihen voi lisätä painoja.
Kiitos tiedoista

perintein lockup varmaan puristaa pakaa kovemmin kovilla kieroksilla mainitusta syystä ja hyvänä puolena että puristaa vaan pakkaa eikä paina koko systeemiä(voi olla sen puolesta levolisin mielin että ei tarvitse mietiä miten hyvin laakeri siinä akselilla sivuun painamista sietää,
huonoa puolta jos joutuu kovin jäkytä jouset laitelemaan
että pitää myös matalmilla kieroksilla

minkäs moinen yhdistelmä sinne lopuksi tuli?
(vai onkos tarkemat kytkin säädöt hys tieto hyvin mikä on kyllä ymärettävää)
jäykkä vai kevyt käytellä, mitään mahdolisuuta kierosten ollesa isot katkista veto kytkin kahvasta ilman että menee tanko tai jotain muuta rikki?

onkohan ruotsalaisilla jotain palstaa mistä voisi koitaa kysyä(tosin pitäis osata visiin ruotisia...)
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

jarim kirjoitti:Ei taida reissupyörässä niin pitkiä siivuja barin painetta olla että kestoon vaikuttaisi, näin ainakin äkkiseltään mietittynä? :)
Joo ei reissu pelissä kovin pitkiä aikoja varmaankaan ole tuota 1.5bar
ehkä joissain pitemissä mäissä
(vanhassa i/ö reissu pelissä pysyteli joissain pitemissä mäissä)
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Tuon topicin loppupuolelta löytyy mun höpinöitä kytkimen kanssa painimisesta. Siellä on myös juttua nykyisinkin käytössä olevista jousista yms.

http://www.busanistit.org/foorumi/ikonboard.cgi?act=ST;f=12;t=1096

Painaako tuo ahtopainetoiminen muka sitä akselia? Koska sehän ei peräänny samalla lailla painelevyn mukana kun pakka puristuu kasaan vaan se ahtopainetoiminen jäisi kantamaan siihen akselin päähän ollen täten täysin hyödytön pakan puristamisen suhteen.

tai

Snitczin kuvia kun katsoo niin siinä ahtopainetoimisessa on reikä josta se akseli pääsee läpi niin että ei jää kantamaan vaan painaa ainoastaan painelevyä.

tai

muistan kytkimen toiminnan aivan väärin kun on ollut talvi välissä edellisestä ruuvamisesta. :D

Omassa vehkeessä kytkin on nyt sellainen puolijäykkä käyttää eli selvästi jäykempi kuin vakio mutta ei niin raskas kuin kuusi kpl Apen ultra dutyjä.
Ja sen kytkin kahvan voi puristaa pohjaan myös kovemmilla kierroksilla, ei se niin paljoa jäykkene tai en ainakaan ole pistänyt merkille moista omalla ajotyylilläni.
Mutta olen kyllä kuullut että joitakin lock uppeja ei saa puristettua pohjaan huippukierroksilla, totta vai tarua...

E: Painaahan se koko kytkintä sisäänpäin toisin kuin lockup :oho:




Edited By gsxr on 1367427413
65-1350377001

Viesti Kirjoittaja 65-1350377001 »

Joo eipä auttanu järjestelmän putsaus mun tapauksessa, kytkin luistaa edelleen aivan helvetisti. Ei meinaa liikkeelle päästä, on kyllä ihme vika...
tommi80
Viestit: 27
Liittynyt: 28 Marras 2012, 15:15
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja tommi80 »

Antsu kirjoitti:Joo eipä auttanu järjestelmän putsaus mun tapauksessa, kytkin luistaa edelleen aivan helvetisti. Ei meinaa liikkeelle päästä, on kyllä ihme vika...
Ei muutaku levyjen tilaukseen. Mullakin on levyt ihan ok näköset kun niitä kattoo mutta pinta on lasittuneen olonen. Liekö syy sitten luistamiseen? no vk. loppuna senkin näkee.
65-1350377001

Viesti Kirjoittaja 65-1350377001 »

tommi80 kirjoitti:
Antsu kirjoitti:Joo eipä auttanu järjestelmän putsaus mun tapauksessa, kytkin luistaa edelleen aivan helvetisti. Ei meinaa liikkeelle päästä, on kyllä ihme vika...
Ei muutaku levyjen tilaukseen. Mullakin on levyt ihan ok näköset kun niitä kattoo mutta pinta on lasittuneen olonen. Liekö syy sitten luistamiseen? no vk. loppuna senkin näkee.
Joo pitää varmaan huomenna ruveta metsästämää, että sais viikonlopuksi levyt. Kyllä ne varmaan sököt on, ku ohan niitä aika paljon luistatettu.
Avatar
Kekee
Viestit: 462
Liittynyt: 10 Touko 2008, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kekee »

Antsu kirjoitti:
tommi80 kirjoitti:
Antsu kirjoitti:Joo eipä auttanu järjestelmän putsaus mun tapauksessa, kytkin luistaa edelleen aivan helvetisti. Ei meinaa liikkeelle päästä, on kyllä ihme vika...
Ei muutaku levyjen tilaukseen. Mullakin on levyt ihan ok näköset kun niitä kattoo mutta pinta on lasittuneen olonen. Liekö syy sitten luistamiseen? no vk. loppuna senkin näkee.
Joo pitää varmaan huomenna ruveta metsästämää, että sais viikonlopuksi levyt. Kyllä ne varmaan sököt on, ku ohan niitä aika paljon luistatettu.
Joo ei niitä juuri kannate luistatella. R1:ssä mulla meni kytkin kerralla...siis kerran vinkasi (eli alko luistaan) ja sen jälkeen ei juuri kovin rivakasti kannattenu enää kiihytellä. Ihme vika kyllä tosiaan...mielenkiinnolla seuraan mikä tuohon on korjaus... toivotaan että vika löytyy :)
65-1350377001

Viesti Kirjoittaja 65-1350377001 »

Jos jollain olis heittää vinkkiä, että mistä saa pohjanmaan seutuvilta busaan uudet kytkinlevyt viikonlopuksi, nii kertokaa ihmees
Heksa
Viestit: 1190
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 19:51

Viesti Kirjoittaja Heksa »

Antsu kirjoitti:Jos jollain olis heittää vinkkiä, että mistä saa pohjanmaan seutuvilta busaan uudet kytkinlevyt viikonlopuksi, nii kertokaa ihmees

oisko:mc-scatter.illa hyllyssä
tai sit: jokiniemi
SMR
65-1350377001

Viesti Kirjoittaja 65-1350377001 »

Ei ollu molemmissakaan ja aj bikelta kysyin myös. Jos jollain sattuis olemaan käytetyt ehjät, niin nekin menisi väliaikaisesti.
Vastaa Viestiin