Etujarrun tehottomuudesta - Kahva painuu pohjaan

Alustan/jousituksen säädöt, renkaat/vanteet, ketjut/rattaat.
Tarinaa myös jarruista.
Mikko_A
Viestit: 15
Liittynyt: 02 Loka 2011, 21:18
Paikkakunta: Joroinen

Viesti Kirjoittaja Mikko_A »

Moro,

Täällä alkaa bussin omistaja tuskastumaan noihin jarruihin. Olen ilmannut jarruja hullun lailla ja sain aavistuksen tuntumaa lisää. Kahva painuu siis hyvin lähelle tankoa ja pitoa kyllä riittää. Kahvan esisäädöt on melkeinpä pidettävä kireimmillään, että jarrutus onnistuu.

Onko siis vaan painuttava jatkamaan ilmausta, vai onko oikeasti noissa pääsylkyissä ollut ongelmima? Satuloissa kaikki männät liikkuu, joskin tietysti toiset herkemmin kuin toiset. Ei kuitenkaan yhtään jumiutunutta mäntää tms.

Osasin hakea jo vanhojeen jarruaiheisten keskustelun perusteella Stormin sivuilta pääsylinterin ja satulan tiivistesarjojen numerot. Vinkkejä kaivataan!
SuperB
Viestit: 27
Liittynyt: 17 Tammi 2011, 14:37

Viesti Kirjoittaja SuperB »

Osta brembon rcs 19 niin saat jarrut. Tuo busan pääsylkku on vain susihuono
Avatar
kajbusa
Viestit: 694
Liittynyt: 27 Loka 2004, 12:00

Viesti Kirjoittaja kajbusa »

Teräspunosletkut auttaa asiassa
Hayabusa 1300R TURBO -05

+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
Mikko_A
Viestit: 15
Liittynyt: 02 Loka 2011, 21:18
Paikkakunta: Joroinen

Viesti Kirjoittaja Mikko_A »

Tilasin pääsylinterin korjaussarjan. Merkkihuollossa vakuuttelivat, että sylinterit tiivisteet pehmenee ja sitten on jarrut juuri oireiden mukaiset. Kuittailen tänne mitkä fiilikset kun tiivisteet on vaihdeltu.
Avatar
wiltzu
Viestit: 207
Liittynyt: 24 Kesä 2010, 17:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja wiltzu »

Jos budjetti on pieni, niin myös muiden pyörien radiaalisylinteri auttaa hieman. Itselläni oli zzr1400 pääsylinteri gen 1:ssä.

Toki satuloiden kumitkin voivat olla huonossa kunnossa, jolloin mäntä ei kunnolla palaudu paikoilleen.

Samaten pääsylinterin tiiviste saattaa myös falskata.

Itselläni pääsylinterin vaihto auttoi asiaan.
Avatar
wiltzu
Viestit: 207
Liittynyt: 24 Kesä 2010, 17:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja wiltzu »

Mikko_A kirjoitti:Tilasin pääsylinterin korjaussarjan. Merkkihuollossa vakuuttelivat, että sylinterit tiivisteet pehmenee ja sitten on jarrut juuri oireiden mukaiset. Kuittailen tänne mitkä fiilikset kun tiivisteet on vaihdeltu.
Noita jarrusatuloita kannattaa putsata usein ja VAIN siihen tarkoitetuilla aineilla (esim. fairyvesi). Crc yms. pilaavat tiivisteet.
Avatar
Huhan Kolli
Viestit: 299
Liittynyt: 06 Heinä 2010, 22:00

Viesti Kirjoittaja Huhan Kolli »

Kannattaa myös kokeilla ilmata "yläbanjosta", eikä vain satuloiden päästä.
Avatar
suiza
Viestit: 359
Liittynyt: 07 Huhti 2006, 20:04
Paikkakunta: Oulun ympäristö

Viesti Kirjoittaja suiza »

Paras keino lisätä tehoa ja tuntumaa jarruihin edullisesti on laittaa kunnon palat! Esim. Lucas racing sintteripalat kun laittaa on jarrut ihan eri tasolla. Toimii myös sateella ja kylmällä.
Avatar
Jorgos
Viestit: 345
Liittynyt: 09 Helmi 2007, 07:21
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jorgos »

Itsellä oli talven jäljiltä samanlaista ongelmaa.
Koitin itse ilmata mutta ei se sen paremmaksi tullut, huollossa pyysin ilmaamaan "imurilla" niin se auttoi.
Born to be wild...paitsi himas.

Historia:
Suzuki PV50 - Hayabusa K2 Black/Gray - Hayabusa K8 Black/Gray+yoshimura R77 carbon- Hayabusa K8 White...
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Ja ne teräspunosletkut jos ei jo ole niinkuin kajbusa jo mainitsikin.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
65-1350377001

Viesti Kirjoittaja 65-1350377001 »

Kuinkas onko tietoa pelaisko tuo gen2 pääsylinteri paremmin jos päivittäis siihen? Kans samanlainen ongelma että kahva painuu liian lähelle tankoa. Ilmaa ei enää tuu ja satuloissa uudet sintteri palat ja tiivisteet ja teräspunosletkut vaihdettu.
Avatar
Kekee
Viestit: 462
Liittynyt: 10 Touko 2008, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kekee »

Antsu kirjoitti:Kuinkas onko tietoa pelaisko tuo gen2 pääsylinteri paremmin jos päivittäis siihen? Kans samanlainen ongelma että kahva painuu liian lähelle tankoa. Ilmaa ei enää tuu ja satuloissa uudet sintteri palat ja tiivisteet ja teräspunosletkut vaihdettu.
olekkos ilmannu sen yläpään kans? pumppailet paineet ja varovasti löysäät letkun banjopulttia ja kiinni päästä kahva ja sama uuestaan...paperia ettei valu nesteet katteille...jossain on vikaa/ilmaa jossain...kyllä ihan normi jarrut pelaa nuissa mopoissa ettei tartte miettiä ja vakionaki net on aikas tehokkaat...ei saa pohjaan painua kahva eikä painu jos on kunnossa.
65-1350377001

Viesti Kirjoittaja 65-1350377001 »

Joo oon ilmannu banjot, lääkeruiskulla pruutattu alapäästä nesteet, imetty ilmauskoneella ilmaa pois, mutta eipä tunnu tulevan kunnollisia jarruja. Jarrut on kyllä ihan tehokkaat, mutta kahva vaan liian pehmeä.
Avatar
Kekee
Viestit: 462
Liittynyt: 10 Touko 2008, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kekee »

jonnin verranhan siinä sitä tunnokkuutta pitää ollakki...eikai se heti saa jumiin pamahtaakkaan :D ittellä menee n. puoleenväliin ku kahvansäätö noilla kiinankahvoilla on puolessavälissä että toppaa jarrut kunnolla...jos ne lukkoon haluaa nii saa painaa mutta ei kahvaa saa silti pohjaan. viisaammat jatkakoon tästä...
65-1350377001

Viesti Kirjoittaja 65-1350377001 »

Mulla kanssa kiinankahvat ja jos säätö puolessa välissä, niin kahva painuu tankoon kiinni. Etäisyys maksimisa kahva ei ota tankoon, mutta etusormilla jarruttaminen hankalaa, kun muut sormet ei mahdu kahvan ja tangon väliin tiukemmissa jarruissa.
Vastaa Viestiin