Etujarrun tehottomuudesta - Kahva painuu pohjaan
Moro,
Täällä alkaa bussin omistaja tuskastumaan noihin jarruihin. Olen ilmannut jarruja hullun lailla ja sain aavistuksen tuntumaa lisää. Kahva painuu siis hyvin lähelle tankoa ja pitoa kyllä riittää. Kahvan esisäädöt on melkeinpä pidettävä kireimmillään, että jarrutus onnistuu.
Onko siis vaan painuttava jatkamaan ilmausta, vai onko oikeasti noissa pääsylkyissä ollut ongelmima? Satuloissa kaikki männät liikkuu, joskin tietysti toiset herkemmin kuin toiset. Ei kuitenkaan yhtään jumiutunutta mäntää tms.
Osasin hakea jo vanhojeen jarruaiheisten keskustelun perusteella Stormin sivuilta pääsylinterin ja satulan tiivistesarjojen numerot. Vinkkejä kaivataan!
Täällä alkaa bussin omistaja tuskastumaan noihin jarruihin. Olen ilmannut jarruja hullun lailla ja sain aavistuksen tuntumaa lisää. Kahva painuu siis hyvin lähelle tankoa ja pitoa kyllä riittää. Kahvan esisäädöt on melkeinpä pidettävä kireimmillään, että jarrutus onnistuu.
Onko siis vaan painuttava jatkamaan ilmausta, vai onko oikeasti noissa pääsylkyissä ollut ongelmima? Satuloissa kaikki männät liikkuu, joskin tietysti toiset herkemmin kuin toiset. Ei kuitenkaan yhtään jumiutunutta mäntää tms.
Osasin hakea jo vanhojeen jarruaiheisten keskustelun perusteella Stormin sivuilta pääsylinterin ja satulan tiivistesarjojen numerot. Vinkkejä kaivataan!
Jos budjetti on pieni, niin myös muiden pyörien radiaalisylinteri auttaa hieman. Itselläni oli zzr1400 pääsylinteri gen 1:ssä.
Toki satuloiden kumitkin voivat olla huonossa kunnossa, jolloin mäntä ei kunnolla palaudu paikoilleen.
Samaten pääsylinterin tiiviste saattaa myös falskata.
Itselläni pääsylinterin vaihto auttoi asiaan.
Toki satuloiden kumitkin voivat olla huonossa kunnossa, jolloin mäntä ei kunnolla palaudu paikoilleen.
Samaten pääsylinterin tiiviste saattaa myös falskata.
Itselläni pääsylinterin vaihto auttoi asiaan.
Noita jarrusatuloita kannattaa putsata usein ja VAIN siihen tarkoitetuilla aineilla (esim. fairyvesi). Crc yms. pilaavat tiivisteet.Mikko_A kirjoitti:Tilasin pääsylinterin korjaussarjan. Merkkihuollossa vakuuttelivat, että sylinterit tiivisteet pehmenee ja sitten on jarrut juuri oireiden mukaiset. Kuittailen tänne mitkä fiilikset kun tiivisteet on vaihdeltu.
- Huhan Kolli
- Viestit: 299
- Liittynyt: 06 Heinä 2010, 22:00
Itsellä oli talven jäljiltä samanlaista ongelmaa.
Koitin itse ilmata mutta ei se sen paremmaksi tullut, huollossa pyysin ilmaamaan "imurilla" niin se auttoi.
Koitin itse ilmata mutta ei se sen paremmaksi tullut, huollossa pyysin ilmaamaan "imurilla" niin se auttoi.
Born to be wild...paitsi himas.
Historia:
Suzuki PV50 - Hayabusa K2 Black/Gray - Hayabusa K8 Black/Gray+yoshimura R77 carbon- Hayabusa K8 White...
Historia:
Suzuki PV50 - Hayabusa K2 Black/Gray - Hayabusa K8 Black/Gray+yoshimura R77 carbon- Hayabusa K8 White...
Ja ne teräspunosletkut jos ei jo ole niinkuin kajbusa jo mainitsikin.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
olekkos ilmannu sen yläpään kans? pumppailet paineet ja varovasti löysäät letkun banjopulttia ja kiinni päästä kahva ja sama uuestaan...paperia ettei valu nesteet katteille...jossain on vikaa/ilmaa jossain...kyllä ihan normi jarrut pelaa nuissa mopoissa ettei tartte miettiä ja vakionaki net on aikas tehokkaat...ei saa pohjaan painua kahva eikä painu jos on kunnossa.Antsu kirjoitti:Kuinkas onko tietoa pelaisko tuo gen2 pääsylinteri paremmin jos päivittäis siihen? Kans samanlainen ongelma että kahva painuu liian lähelle tankoa. Ilmaa ei enää tuu ja satuloissa uudet sintteri palat ja tiivisteet ja teräspunosletkut vaihdettu.
http://galleria.busanistit.org/v/Busat/Kekee/IMG_0436.JPG.html ööö...seolijo rikki.
http://www.youtube.com/watch?v=thdzuBnaHSE Jokaisen kannattais muistaa...
http://www.youtube.com/watch?v=thdzuBnaHSE Jokaisen kannattais muistaa...
jonnin verranhan siinä sitä tunnokkuutta pitää ollakki...eikai se heti saa jumiin pamahtaakkaan ittellä menee n. puoleenväliin ku kahvansäätö noilla kiinankahvoilla on puolessavälissä että toppaa jarrut kunnolla...jos ne lukkoon haluaa nii saa painaa mutta ei kahvaa saa silti pohjaan. viisaammat jatkakoon tästä...
http://galleria.busanistit.org/v/Busat/Kekee/IMG_0436.JPG.html ööö...seolijo rikki.
http://www.youtube.com/watch?v=thdzuBnaHSE Jokaisen kannattais muistaa...
http://www.youtube.com/watch?v=thdzuBnaHSE Jokaisen kannattais muistaa...