B-pumpun putsari

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Missä vaiheessa kannattaa vaihtaa tankin sisäisen pumpun putsari ? (15410-24FB0)
Puhaltelin paria eri vuosimallia ja tuntui selkeesti eri vastus, vanhempi, enemmän ajettu tukkoisampi.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Ihanan kallis osa vaan vaihdettavaksi. Vai miltä kuulostaa Saksan hinta 257e tuollaisesta pienestä sukan palasta? Suomalaiselta marmorilta varmaan hiukkasen hintavampi vielä. Omaani en ole vaihtanu koskaan vielä.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Joo, olikse 350¤ lähtö , puh..
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
eewee
Viestit: 7
Liittynyt: 18 Kesä 2013, 12:03
Paikkakunta: Tarttila

Viesti Kirjoittaja eewee »

Tässä vinkki bensasuodatin asiaan.

Edellinen busa oli 00 malli ja suodatin on ulkoisen pumpun sisällä pumpun jälkeen siellä omassa pikkutilassaan josta letku lähtee seuraavaksi ruiskulle.

Pumppu irti
Suodattimeen reikä vaikka ruuvarilla
Pumppu takas
Polttaine letkua (kudos)
Motonetista ruisku suodatin (mallia yleis, johon saa letkut, peltinen)
Muutama klemmari
Suodattimelle on tilaa sylkyn takana vaikka kuinka

Ahdas kohta letkuille tulee kun pumpulta lähtevä letku ja ruiskulinjalle taas menevä letku kohtaa rinnakkain. Kyllä ne kuitenkin sinne saa.

Pelti suodatin on sen kokoinen ettei tartte varmaankaan ikinä vaihtaa suodatinta enään.

Tosin jos oisin laittanu alkuperäisen suodattimen pumppuun, ei varmaankaan sitäkään tarttis ikinä vaihtaa :D mutta halusinpa lähtee hifisteleen

Mutta tässä uudemmassa jos tankin sisälle tuleva suodatin maksaa näinkin paljon (nyt mulla on 2006 mallinen myös) on vaihtoehtona ehdottomasti tuo muutaman euron suodatin sieltä motonetistä ja pätkä letkua ja klemmaria. Säästää sievoisen summan.
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Se alkuperäinen on imupuolella, luulisin että suojaa jonkinverran pumppuakin ettei sinne pääse roskia.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
eewee
Viestit: 7
Liittynyt: 18 Kesä 2013, 12:03
Paikkakunta: Tarttila

Viesti Kirjoittaja eewee »

Ulkoisessa ns. Vanhemmassa taas pumpun jälkeen. Ovat havainneet päivityskohteeksi ja ihan syystä.
verhoilija
Viestit: 31
Liittynyt: 16 Elo 2012, 14:03
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja verhoilija »

Ja kun vanhempaan vaihtaa biltema 044 tyyppisen polttainepumpun ,uuden ruiskusuodattimen ja polttaine paineen säätimen..
säästää ja saa oikeastikkin toiminta varmuutta.. ei lopu soppa ihan vakio putkistolla.. :rasberry:
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Jep, melkeinpä suositeltava modifikaatio kaikkiin 99-00 tuo edellinen. :)
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Vastaa Viestiin