Ruiskun synkronointi

Tänne kaikki Gen2 (k8 ja uudemmat) tekniset asiat jotka eroavat Gen1 Busasta
74-1238132897

Viesti Kirjoittaja 74-1238132897 »

Korjausmanuaalia tavasin ruiskun synkronoinnista ja hommaan tarvitaan SDS-työkalu. Missähän homma onnistuu Tornio-Oulu-Rovaniemi akselilla vai voiko toimenpiteen tehdä itsekin ilman tuota SDS:ää?
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Epäiletko ettei ole synkassa vai teetkö huollot itse? Minulta löytyy kaapeli sekä ECUEditor joka ajaa saman asian luulisin. Kertooko se manuaali miksi sitä SDS työkalua tuohon tarvitsee? Onkohan kyse mahdollisten error koodien nollauksesta synkkauksen jälkeen?

edit: jaa katselinpa itsekin tuota proseduuria. Monimutkaisempi homma näkyy olevan mitä Gen1:ssä.

@PetriK: olisikohan tuo "fix ISC air volume" ja "ISC Learned value reset" mahdollista implementoida ECUEditoriin?




Edited By jarim on 1252846479
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Onhan nuo mahdollisia lisätä. Täytyy vaan SDS:ää debugata - mutta juuri nyt ei aika riitä vaan kyseinen peli kannattaa viedä jonnekin missä on SDS.
Mulla on yksi jonka voin lainata samille ja toinen taitaa olla kajaanissa. Voi olla muuallakin, mutten ole varma.
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

ISC lienee Idle Speed Control joka säätelee tyhjäkäyntiä ilmeisesti alipaine tms tietoon liittyen? Tuo "fix" ilmeisesti antaa softalle jotain default arvoa jolloin anturi ohitetaan säädön ajaksi. Säätämisen jälkeen anturi pitää nollata jotta se kalibroi itsensä uudelleen. Ja tosiaan ne virhekoodien nollaukset lopuksi. :) Meniköhän pahasti metsään?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
74-1238132897

Viesti Kirjoittaja 74-1238132897 »

Itse on tähän asti huollot tehty, mutta tähän ei ole vehkeitä. Jotenkinhan tuolla ohjelmalla vain tosiaan otetaan sähköinen tyhjäkäynnin säätö pois pelistä. Tämän jälkeen säätö menee ihan normaalisti + lopuksi anturin nollaus.
Tässä vielä ote manuaalista tästä proseduurista:
http://www.elisanet.fi/julli/Ruiskusynk1.jpg
http://www.elisanet.fi/julli/Ruiskusynk2.jpg
http://www.elisanet.fi/julli/Ruiskusynk3.jpg

EMC:llä Oulussa varmaankin on tämä ohjelma, mutta onko tietoa löytyykö muilta lähiseudulta?
Vajukki
Viestit: 53
Liittynyt: 04 Kesä 2010, 17:35

Viesti Kirjoittaja Vajukki »

Onkos tähän synkronointiin löytynyt edullisia jokamiehen työkaluja/menetelmiä?
74-1141384116

Viesti Kirjoittaja 74-1141384116 »

Vanhaa juttua, mutta vastaan kuitenkin.

Mulla on tällänen T-I härveli mihkä jostain netistä aikoinaan bongasin ohjeet.

Letkujen yhtymäkohdassa ylhäällä on MIC-hitsin 0,8 milliset suuttimet pitämässä pahimmat painesykäykset loitolla niin vesi pysyy sisällä.

Alapuolella on T-haaroja eli kaikki vesi on samassa tilassa.

http://galleria.busanistit.org/v/Busat/Jukerin-Haya/Kuva077.jpg.html

On synkattu bussia ja montaa muutakin rääpälestä. Ruma mutta hyvä!

Lainaan tarvitseville, mutta tää onkin sitten vaasassa....




Edited By Juker on 1337866164
101-1271744530

Viesti Kirjoittaja 101-1271744530 »

Eikös synkka pitäis katsoa 12 tkm:n välein? Onko näissä Gen 2 malleissa yleensä ollut paljon säädettävää? Ajattelin kanssa ottaa työn alle, kun Carbtune saapuu. Healtec obd tool käytössä...
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Eipä nuo hirveästi tunnu elävän, lähinnä venttiilivälysten säädön yhteydessä tarvetta synkkailla. Näin ainakin itse ollu.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Vajukki
Viestit: 53
Liittynyt: 04 Kesä 2010, 17:35

Viesti Kirjoittaja Vajukki »

Tilasin viime vuonna jostain Australian nettikaupasta tuommoisen BikeTech ISC Tool työkalun jolla pitäisi saada isc pois pelistä ja takaisin päälle.

Piti syksyllä katsella synkkeja mutta tyssäsi sillä kertaa siihen että letkut oli pirun tiukassa eikä ollut sopivaa työkalua millä niitä olisi vetänyt irti eikä oikein ollut aikaa ruveta purkamaan enempää.
Vastaa Viestiin