Pyörällä ajettu 45000 km ja entiä onko koskaan vaihettu etu ja takapäähän laakereita.
Ei kyllä tunnu että olis vielä tsökö mutta ruukathanko niitä vaihtaa jossaki tietyssä km:ssä?
Eiköhän sen tohi nostaa ihan samasta paikasta kuin rengasta vaihtaessakin, vaikka laakerin vaihdosta onkin kyse. Omalla ajettu n.16tkm ja ajattelin vaihtaa eteen laakerit samalla kun vaihdan jarrulevyt. Eli siis kevät huollon yhteydessä.
Nostotapoja on monia, mut tässä pari:
1. Jos on orggis käyrästö, niin sen alle tunkki ja ylös (takapään tuenta kunnolla)
2. Liinat ohjauskolmion alta ja kattonostimella ylös
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
Minä olen nostanut öljypohjasta, tietysti joku kalikka väliin, onko tuo sitten vaarallista?
Niin ja mä jouduin vaihtaa jossain alle 20tkm. Laakerit kannattaa tarkistaa aina renkaan vaihdon yhteydessä, siis pyöritellä niitä sormella ja tunnustella pyöriikö ne kunnolla
Nyt on mittarissa 55 tuhatta. Tähän mennessä e ole ollut tarvetta pyörien laakereiden vaihtoon. N. 30 tuhannen kohdalla rasvasin laakerit. Kuinka paljon muut ovat ajaneet alkuperäisillä laakereilla?
Hayapari kirjoitti:Nyt on mittarissa 55 tuhatta. Tähän mennessä e ole ollut tarvetta pyörien laakereiden vaihtoon. N. 30 tuhannen kohdalla rasvasin laakerit. Kuinka paljon muut ovat ajaneet alkuperäisillä laakereilla?
52 tuhatta mittarissa ja alkuperäiset ovat laakerit. Syksyllä tsekattu huollon yhteydessä ja mitään ylimääräisiä rahinoita ei kuulunut, joten päätettiin olla koskematta.
Etusen laakerit vaihdettu, oli ruosteessa, ja väljät.
Näyttää että takapään laakerit ovat kestävämpiä, puhtoset ovat enkä isompaa klappia huomannut.
Mietinnässä vaihdetaanko.
Niin 48tkm ajettu, kiitokset vielä noista ohjeista
jakehaanpää kirjoitti:Nostotapoja on monia, mut tässä pari:
1. Jos on orggis käyrästö, niin sen alle tunkki ja ylös (takapään tuenta kunnolla)
2. Liinat ohjauskolmion alta ja kattonostimella ylös
Juuri vaihdoin etupään laakerit, ajettu 30 tkm ja ehjät oli. Paineilmapullosta ylösalaisin suihkuttaa laakeriin kylmää nestettä -> laakeri pienenee ja sitte naputtelee akselin läpi tapilla ja vasaralla irti. Helposti irtoaa. Vanhalla laakerilla ja vasaralla uusi paikalleen.
Niin ja keulan nostin ilmaan tallin katosta hihnalla, ohjauslaakerin kohilta pujottelin läpi ja sitte kiristysliinalla ilmaan.