Vielä kerran "kytkimen suojalaippa"
Tuli muutama viikko sitten päivitettyä busa uudempaan -10. Huomasin tuossa 4000 km kohdalla että "perinteisesti" kytkinneste tummuu nopeesti ja kytkin alkanu pikkasen haukkaamaan liikkeelle lähdettäessä. Ihme kyllä samaa vikaa ei ollu -05:ssa. Eli onko porukat näpertäny niitä suojalaippoja työsylinterille. Vieläkö niitä sais jostain. Alkuperäsenä paikallaan on ilmeisesti joku muovihärpäke joka ei ole niin hyvä.
Ite huomasin -05 kanssa, että uutena kytkinneste tummui muutamassa tonnissa. Ensimmäisen nesteenvaihdon jälkeen homma rauhoittui ja neste pysyi puhtaana. Luulen, että alkuun järjestelmän sisältä irtoaa epäpuhtauksia, jotka sotkii nesteen nopeasti. En vieläkään ole laittanu lisälaippaa ja ajettu 24tkm eikä sotkeentumisongelmaa ole. Pariin kertaan olen ottanu eturattaan kopan irti ja hyvin on tehtaan kumilärpäke pitänyt. Ei ole päässyt ketjuöljyjäämät edes työsylinterin tiivisteelle.
Edited By Jone on 1309509221
Edited By Jone on 1309509221
Metallic Thunder Grey/ Candy Red -23
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
Mites uudempien gen2 kuskit, onko kytkinneste pysyny kirkkaana ekan vaihdon jälkeen?? Ite aion vaihtaa nesteet 6000 huollossa. Kytkimen hivenen "haukkaaminen" on ilmeisesti gikserin ja busan "normi" brobleemi, ainakin mitä kertoilivat nuo enemmän rataa kurvailleet kaverit. Mut oljykin voi vaikuttaa siihen, eli mitä koneeseen kaataa... eikö?
eikai mulla oo vielä vaihettu vielä kertaakaan...jos ei 6tkm huollossa ole vaihettu joka oli viiminen ns. merkki huolto...pyörästä joka merkkihuollon jälkeen löytyny merkkihuollon jälet...kait vissin aattelevat kalliissa huollossa että pitää sen jossaki muuallaki näkyä ku lompakossa kytkinnesteet 41tkm ajettuna pikkusen tummemmat ku karrulitkut....ja ilman mitään laippoja...ketjuöljynä ollu vaihteistoöljy
http://galleria.busanistit.org/v/Busat/Kekee/IMG_0436.JPG.html ööö...seolijo rikki.
http://www.youtube.com/watch?v=thdzuBnaHSE Jokaisen kannattais muistaa...
http://www.youtube.com/watch?v=thdzuBnaHSE Jokaisen kannattais muistaa...