Vielä kerran "kytkimen suojalaippa"

Tänne kaikki Gen2 (k8 ja uudemmat) tekniset asiat jotka eroavat Gen1 Busasta
75-1210773054

Viesti Kirjoittaja 75-1210773054 »

Tuli muutama viikko sitten päivitettyä busa uudempaan -10. Huomasin tuossa 4000 km kohdalla että "perinteisesti" kytkinneste tummuu nopeesti ja kytkin alkanu pikkasen haukkaamaan liikkeelle lähdettäessä. Ihme kyllä samaa vikaa ei ollu -05:ssa. Eli onko porukat näpertäny niitä suojalaippoja työsylinterille. Vieläkö niitä sais jostain. Alkuperäsenä paikallaan on ilmeisesti joku muovihärpäke joka ei ole niin hyvä.
Avatar
Jone
Viestit: 188
Liittynyt: 29 Kesä 2004, 21:38
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Jone »

Ite huomasin -05 kanssa, että uutena kytkinneste tummui muutamassa tonnissa. Ensimmäisen nesteenvaihdon jälkeen homma rauhoittui ja neste pysyi puhtaana. Luulen, että alkuun järjestelmän sisältä irtoaa epäpuhtauksia, jotka sotkii nesteen nopeasti. En vieläkään ole laittanu lisälaippaa ja ajettu 24tkm eikä sotkeentumisongelmaa ole. Pariin kertaan olen ottanu eturattaan kopan irti ja hyvin on tehtaan kumilärpäke pitänyt. Ei ole päässyt ketjuöljyjäämät edes työsylinterin tiivisteelle.



Edited By Jone on 1309509221
Metallic Thunder Grey/ Candy Red -23
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
75-1210773054

Viesti Kirjoittaja 75-1210773054 »

Mites uudempien gen2 kuskit, onko kytkinneste pysyny kirkkaana ekan vaihdon jälkeen?? Ite aion vaihtaa nesteet 6000 huollossa. Kytkimen hivenen "haukkaaminen" on ilmeisesti gikserin ja busan "normi" brobleemi, ainakin mitä kertoilivat nuo enemmän rataa kurvailleet kaverit. Mut oljykin voi vaikuttaa siihen, eli mitä koneeseen kaataa... eikö?
Avatar
Kekee
Viestit: 462
Liittynyt: 10 Touko 2008, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kekee »

eikai mulla oo vielä vaihettu vielä kertaakaan...jos ei 6tkm huollossa ole vaihettu joka oli viiminen ns. merkki huolto...pyörästä joka merkkihuollon jälkeen löytyny merkkihuollon jälet...kait vissin aattelevat kalliissa huollossa että pitää sen jossaki muuallaki näkyä ku lompakossa :angry: kytkinnesteet 41tkm ajettuna pikkusen tummemmat ku karrulitkut....ja ilman mitään laippoja...ketjuöljynä ollu vaihteistoöljy :blues:
Avatar
Jokimaa
Viestit: 240
Liittynyt: 23 Heinä 2005, 14:11
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jokimaa »

Vieläkö nuita suojalaippoja saa gen1:een olisi tarvetta?
Tänään liikun, syön ja juon tavalla, joka saa oloni tuntumaan hyvältä.
Vastaa Viestiin