"Vikaa turbossa" - reikärauta venyy......

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
Avatar
ysi-ärrä
Viestit: 974
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 19:54

Viesti Kirjoittaja ysi-ärrä »

Vakio svinkillä mennään.Ja itellä tuo didin zvm vitja ei kestäny ku muutaman satakilsaa :( . Ek on kuitenki kestäny sitä hieman paremmin.
337kmh/ 1609m ,Joensuu 2012
RHead
Site Admin
Viestit: 1345
Liittynyt: 23 Touko 2004, 21:19
Paikkakunta: Kontiolahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RHead »

Jaku kirjoitti:Onhan se hauskaa, ainakin yksi kesä ajella vakioswingillä.... Voi siihenkin kyllästyä ku koko ajan lipsuu nenä pystyyn :shocked:

Ainaski ite päädyin jatkoihin
Hyvät jatkot jos ei omat riitä :rasberry:
Kaikenkarvainen sekatyöläinen..
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Vakio swingi. Madallus ym jutut vaikuttaa siihen keulimisherkkyyteen ja tietysti kuskin itsensä paino ja ajoasento. Ketjujakin saa olla useammin kiristelemässä jos pitkä akseliväli.
122-1330943115

Viesti Kirjoittaja 122-1330943115 »

Tanks kommenteista. Vakio swingillä lähtee tämä projekti liikkeelle.

Onko havaintoja muista EK 530 ZZZ saatavuuksista suomessa kuin [url=http://www.24mx.fi,]www.24mx.fi,[/url] 263eur

Toimiviksi havaitut vinkit ulkomaisista kaupoista ovat myös varsin tervetulleita
Avatar
Kekee
Viestit: 462
Liittynyt: 10 Touko 2008, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kekee »

Avatar
fooorumi
Viestit: 19
Liittynyt: 14 Huhti 2011, 13:52

Viesti Kirjoittaja fooorumi »

Onko toi vetopakan modaus "pakollinen" tehokkaamissa, vai meneekö joku turbokuski vielä vakiolla vetopakalla?
Arctikdiver
Viestit: 366
Liittynyt: 10 Touko 2009, 16:04

Viesti Kirjoittaja Arctikdiver »

Mulla vakio vetopakka. Modattu tulossa. Vitjat on prostock mallia dragracelta. Tiivisterenkaat puuttuu, että on saatu paksuutta sivulevyille... Silti venyy huimasti. Viimeistään joka tankillisella saa olla tiukkomassa.
Em mie oo hullu, mie oon Lapista.
Miehen voi saada pois Lapista, mutta Lappia ei saa pois miehestä. -LORDI-
member Team SMR
Avatar
Jaku
Viestit: 491
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:02
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Jaku »

Arctikdiver kirjoitti:Mulla vakio vetopakka. Modattu tulossa. Vitjat on prostock mallia dragracelta. Tiivisterenkaat puuttuu, että on saatu paksuutta sivulevyille... Silti venyy huimasti. Viimeistään joka tankillisella saa olla tiukkomassa.
Noita ollu myös joskus muutama kappale ja todellakin venyy niin että v...taa :O

Yhtä kiristämistä
Avatar
ysi-ärrä
Viestit: 974
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 19:54

Viesti Kirjoittaja ysi-ärrä »

Jaku kirjoitti:
Arctikdiver kirjoitti:Mulla vakio vetopakka. Modattu tulossa. Vitjat on prostock mallia dragracelta. Tiivisterenkaat puuttuu, että on saatu paksuutta sivulevyille... Silti venyy huimasti. Viimeistään joka tankillisella saa olla tiukkomassa.
Noita ollu myös joskus muutama kappale ja todellakin venyy niin että v...taa :O

Yhtä kiristämistä
Siis onke teillä molemmilla ollu nää ek:n drz2 vitjat vai tuo halvempi vaihtoehto?
337kmh/ 1609m ,Joensuu 2012
Arctikdiver
Viestit: 366
Liittynyt: 10 Touko 2009, 16:04

Viesti Kirjoittaja Arctikdiver »

Juurikin tuo mainitsemasi... :angry:
Em mie oo hullu, mie oon Lapista.
Miehen voi saada pois Lapista, mutta Lappia ei saa pois miehestä. -LORDI-
member Team SMR
Avatar
Jaku
Viestit: 491
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:02
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Jaku »

ysi-ärrä kirjoitti:
Jaku kirjoitti:
Arctikdiver kirjoitti:Mulla vakio vetopakka. Modattu tulossa. Vitjat on prostock mallia dragracelta. Tiivisterenkaat puuttuu, että on saatu paksuutta sivulevyille... Silti venyy huimasti. Viimeistään joka tankillisella saa olla tiukkomassa.
Noita ollu myös joskus muutama kappale ja todellakin venyy niin että v...taa :O

Yhtä kiristämistä
Siis onke teillä molemmilla ollu nää ek:n drz2 vitjat vai tuo halvempi vaihtoehto?
ei enää koskaan...

kait se 630 olis sitte hyvä ???
Avatar
ysi-ärrä
Viestit: 974
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 19:54

Viesti Kirjoittaja ysi-ärrä »

Joo, Nyt n.500km ajettu ja DRZ2 vitja todellakin entinen. Ilmeisesti tää mun vetopakka on nyt se heikoin lenkki tässä koko jutussa. Eihän noi kaikki ketjut voi tolleen venyä. No tänään pitää tilata rääkreisiltä ne punaiset gummit tonne vetopakkaan. On tuo kyllä holkitettu,mut pitäsköhän siinä olla sittenki se lisälaakerointi??? Ihmetyttää. Ja jatkot oli swinkissä,mut ei enää.
337kmh/ 1609m ,Joensuu 2012
Avatar
Titaani
Viestit: 887
Liittynyt: 27 Syys 2006, 20:32
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Titaani »

Tää vitjahomma voi joskus olla vaikeaa. Mulla aikanaan yhdet ketjut meni paskaksi yhden päivän ajelulla radalla, kun olin laittanut sifterin kiinni ja eka isolohko versio, ilman vetolevyn tukea. Taisi olla EK kettinggit.
Laakeroitu vetopakka ollut noilla samoilla Pro ketjuilla useamman vuoden jatkoilla varustettuna ja aina vaan toimii, on kyllä saanut lähtöjä niin vaparina kun kaasulla. Aluksi muistaakseni sai kiristellä jonkun kerran niinkuin muitakin uusia, mutta viime aikoina ei niinkään. Äänekkäät ne on jos normi o-renkaallisiin vertaa

Yksi tärkeä asia täytyy ottaa huomioon on se ketjulinjan suoruus ja ne säätömerkit haarukassa. Ei ne välttämättä ole samalla kohdallaan ne merkit molemmilla puolilla, kannattaa tarkistaa sen ketjulinjan suoruus. Mulla vaatii käyttää rattaan puolella semmoista kohtuullisen kokoista prikkaa haarukanjatkon ja vetopakan välissä sekä lisäksi hieman eri kohdassa on merkkiviivat kiristyspaloilla kun on mahdollisimman suoraan säädetty. Jos tätä ei ole kunnolla tehty, oli jatkot tai normihaarukka niin ei varmasti kestä mikään!!
SMR - team

UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
Arctikdiver
Viestit: 366
Liittynyt: 10 Touko 2009, 16:04

Viesti Kirjoittaja Arctikdiver »

Noiden O-renkaattomien ketjujen kohdalla venyminen lähestyy olematonta kun muistaa voidella alle saan kilsan ajolla. :p
Nyt itellä paikoillaan Pro Oiler, saas nähtä millaiseksi määrittyy kiristysväli...
Em mie oo hullu, mie oon Lapista.
Miehen voi saada pois Lapista, mutta Lappia ei saa pois miehestä. -LORDI-
member Team SMR
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Näissä tehovehkeissä kun ketju venyy suhteettoman nopeaa niin vaihdatteko aina myös rattaat ketjunvaihdon yhteydessä kuten on suositeltua?

Itse olen vaihtanut yleensä myös rattaat mutta nyt tekis mieli vaihtaa pelkkä ketju kun muut näyttävät silmämääräisesti ihan hyviltä. Ajettu 5-10tkm.
Vastaa Viestiin