Joensuun Kenttäajot 30.6.2012

Löpinää rata-, strip-, nopeusajoihin liittyvistä tapahtumista.
Avatar
Tomppa
Viestit: 630
Liittynyt: 17 Maalis 2006, 13:11
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Heksa kirjoitti:aika ahdasta tulee 74 lähtee hakeen parastaan...
laskeskelin: 5*60- 300 /74 tekee reilun 4min kenttäaikaa per kuski

olikos joensuussa paluu kentän reunaa pitkin vai joku muu reitti?
Pitääkö odottaa että edellinen lähtijä palannut lähtöpaikalle?
Eli puolen minuutin vetoja kahdeksan / kuski... :D
SMR

Busanistit +200mph Club Finland
Sakke85
Viestit: 27
Liittynyt: 20 Kesä 2012, 07:16
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Sakke85 »

Onko kenelläkään joka tulee Joensuuhun ajamaan niin ilokaasupullon täyttö mahdollisuutta? Itsellä alkaa Olla pullo tyhjä. Viimeksi pullon täyttöön meni eräässä liikkeessä 3 viikkoa , Joten tulee liian kiire. T: Sami
Kun mikään ei riitä...
Avatar
Robin
Viestit: 286
Liittynyt: 24 Huhti 2007, 18:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Robin »

Tuleeko Markus Sotikov taas kuvaamaan?
RHead
Site Admin
Viestit: 1345
Liittynyt: 23 Touko 2004, 21:19
Paikkakunta: Kontiolahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RHead »

Robinson: Kyllä Markus tulee . Se olikin mainittu tuolla www.lentokentta.info sivuilla jos haluaa että hän ottaa kuvia esim sinusta niin kannattaa etukäteen sopia se.
Kaikenkarvainen sekatyöläinen..
Avatar
Robin
Viestit: 286
Liittynyt: 24 Huhti 2007, 18:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Robin »

RHead kirjoitti:Robinson: Kyllä Markus tulee . Se olikin mainittu tuolla www.lentokentta.info sivuilla jos haluaa että hän ottaa kuvia esim sinusta niin kannattaa etukäteen sopia se.

Ai kato, olisi pitänyt ottaa silmä käteen :1087
Heksa
Viestit: 1190
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 19:51

Viesti Kirjoittaja Heksa »

Tomppa kirjoitti:
Heksa kirjoitti:aika ahdasta tulee 74 lähtee hakeen parastaan...
laskeskelin: 5*60- 300 /74 tekee reilun 4min kenttäaikaa per kuski

olikos joensuussa paluu kentän reunaa pitkin vai joku muu reitti?
Pitääkö odottaa että edellinen lähtijä palannut lähtöpaikalle?
Eli puolen minuutin vetoja kahdeksan / kuski... :D
aika lujaa tuut takasi... ku 25s menee toiseen pään mittaus paikalle
sit raju kanttaus (kaasu pohjassa)ja täpöllä takasi menee 50s :on_the_quiet:
SMR
Avatar
Tomppa
Viestit: 630
Liittynyt: 17 Maalis 2006, 13:11
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Heksa kirjoitti:
Tomppa kirjoitti:
Heksa kirjoitti:aika ahdasta tulee 74 lähtee hakeen parastaan...
laskeskelin: 5*60- 300 /74 tekee reilun 4min kenttäaikaa per kuski

olikos joensuussa paluu kentän reunaa pitkin vai joku muu reitti?
Pitääkö odottaa että edellinen lähtijä palannut lähtöpaikalle?
Eli puolen minuutin vetoja kahdeksan / kuski... :D
aika lujaa tuut takasi... ku 25s menee toiseen pään mittaus paikalle
sit raju kanttaus (kaasu pohjassa)ja täpöllä takasi menee 50s :on_the_quiet:
Mä luulin että siinä menee aina se reilu puoli tuntia vetojen välillä jos 73 ajaa ennen kuin on taas mun vuoro... :rasberry:
SMR

Busanistit +200mph Club Finland
Pultti
Viestit: 36
Liittynyt: 06 Heinä 2010, 17:44

Viesti Kirjoittaja Pultti »

Mä lähden Helsingistä autolla Busa trailerissa. Eli jos on kellään tarvetta, niin mun kyydissä voi laittaa kentälle tavaroita.
Mahtuu sinne traileriin moottoripyöräkin.
Tai jos ajaminen ei huvita, niin laitetaan Busa traikkuun ja otetaan kuski auton kyytiin.
Avatar
laZZa
Viestit: 208
Liittynyt: 15 Kesä 2009, 22:43

Viesti Kirjoittaja laZZa »

Lujasti ajamisen abc?
Elikäpä onko minkälaisia jujuja enemmän käyneillä antaa, mitä pitäis yrittää mieleen painaa, mitä 'elä ainakaan' -jippoja? Asentoa?, kykimellä vai ilman?, ja ennenkaikkea, millä sen jarrumerkin huomaa? Merkin jälkeen kahva kiinni ja käpälää polkimelle? Entäpä mikä on pahinta mitä suoraan ajamisessa voi ilmaantua? :bowdown:
Ride on Josephine...
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

laZZa kirjoitti:Lujasti ajamisen abc?
Elikäpä onko minkälaisia jujuja enemmän käyneillä antaa, mitä pitäis yrittää mieleen painaa, mitä 'elä ainakaan' -jippoja? Asentoa?, kykimellä vai ilman?, ja ennenkaikkea, millä sen jarrumerkin huomaa? Merkin jälkeen kahva kiinni ja käpälää polkimelle? Entäpä mikä on pahinta mitä suoraan ajamisessa voi ilmaantua? :bowdown:
Muutamia perusjuttuja:

-maili on pitkä matka, ykkösellä voi lähteä ihan rauhallisesti
-säädä vaihdepolkimen asento niin, että pystyt vaihtamaan vaihdetta kyyryasennossa
-vaihteenvaihto muuten riippuu enempiki pyörästä. Shifteri olis hyvä niin ei vauhti hiljene vaihdoissa
-pleksi kannattaa olla läpinäkyvää mallia jotta jarrumerkkiauton näkee hyvin (piipaa-auto vilkut päällä, näkyy käytännössä lähdöstä asti, jos ei näy ajaessa niin ole huolestunut)
-merkin jälkeen voi aluksi jarruttaa ja sitten nousta pystyyn, taikka voi sitä nousta ylös samallakin hetkellä kun alottaa jarrutuksen
-pidä kädet ja jalat kiinni pyörässä (ilmanvastus)
-pahinta on käytännössä sivutuuli. Joensuussa on noin 1.1km tai 1.3km kohdalla vähän töyssyjä jotka saa pyörän heilumaan. Suoralla tuulella tai tyynessä ne ei haittaa mitään. Tärkeintä on nähdä se jarrumerkki
Avatar
busajasa
Viestit: 890
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Rhe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

tenhulttio kirjoitti:
laZZa kirjoitti:Lujasti ajamisen abc?
Elikäpä onko minkälaisia jujuja enemmän käyneillä antaa, mitä pitäis yrittää mieleen painaa, mitä 'elä ainakaan' -jippoja? Asentoa?, kykimellä vai ilman?, ja ennenkaikkea, millä sen jarrumerkin huomaa? Merkin jälkeen kahva kiinni ja käpälää polkimelle? Entäpä mikä on pahinta mitä suoraan ajamisessa voi ilmaantua? :bowdown:

Muutamia perusjuttuja:

-maili on pitkä matka, ykkösellä voi lähteä ihan rauhallisesti
-säädä vaihdepolkimen asento niin, että pystyt vaihtamaan vaihdetta kyyryasennossa
-vaihteenvaihto muuten riippuu enempiki pyörästä. Shifteri olis hyvä niin ei vauhti hiljene vaihdoissa
-pleksi kannattaa olla läpinäkyvää mallia jotta jarrumerkkiauton näkee hyvin (piipaa-auto vilkut päällä, näkyy käytännössä lähdöstä asti, jos ei näy ajaessa niin ole huolestunut)
-merkin jälkeen voi aluksi jarruttaa ja sitten nousta pystyyn, taikka voi sitä nousta ylös samallakin hetkellä kun alottaa jarrutuksen
-pidä kädet ja jalat kiinni pyörässä (ilmanvastus)
-pahinta on käytännössä sivutuuli. Joensuussa on noin 1.1km tai 1.3km kohdalla vähän töyssyjä jotka saa pyörän heilumaan. Suoralla tuulella tai tyynessä ne ei haittaa mitään. Tärkeintä on nähdä se jarrumerkki

Joensuussa on aina ollut kuljettajakokous jossa kerrotaan kuviot. Yleensä jarrumerkkinä on ollut ambulanssi jossa vilkut päällä.

Ei ole Joensuussa koskaan kellään ollut ongelmia jarrumerkin kanssa - näin olen antanut itselleni kertoa.

Eli normi lähtö vaan ja normi vaihdot (jos ei ole shifteriä), kun on kutonen päällä niin kohti horisonttia ja varmistaa että on kaasu pohjassa ja ukko käsineen ja polvineen katteiden suojassa.
Jarrumerkin kohdalla kaasu pois ja ylös katteen takaa ja hissun kissun jarrutus ja kääntö takaisin. Jarrumerkin jälkeen on jarrutusmatkaa kuitenkin ihan reilusti. Nuo jotka ton neljämarkkaa ajaa niin niillekkin riittää jarrumatkaa.

Ja yksi oleellinen - sama mikä radalla. Nopeusmittari ei kiinnosta. Sen voi vaikka teipata umpeen. Huomio radalle ja jarrumerkkiin. Järjestäjät kyllä kertoo nopeuden.

Ja jos pyörä tuntuu hyvältä et edes nopeutta huomaa. taas jos joku ei toimi niin kuin pitää älä yritä väkisin. Eka kerta hieman tunnustellen ja toisella kerralla onkin jo tutumpaa. Ja koukuun jää!




Edited By busajasa on 1340730311
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
RHead
Site Admin
Viestit: 1345
Liittynyt: 23 Touko 2004, 21:19
Paikkakunta: Kontiolahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RHead »

Ilmoittautuminen on nyt suljettu ja asian omaisille toimitettu myös lähtölistat.
Kaikenkarvainen sekatyöläinen..
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

JaSalla hyviä lisäyksiä. Vielä tuli mieleen yksi, aika yleinen virhe.
Kierrosrajoittimen tarkoitus on pitää moottori ehjänä jos se syystä tai toisesta pääsee karkaamaan ylikierroksille. Yleensä huipputeho on laskenut jo hyvän aikaa kierrosten noustessa sinne saakka. Eli isompaa vaihdetta pesään ajallaan.
Avatar
Ginkaze
Viestit: 90
Liittynyt: 30 Elo 2008, 09:58
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja Ginkaze »

En ole Joensuussa aikaisemmin ajanut ja heräsi kysymys, että kumpaan suuntaan siellä ajetaan? Nyt sitten toivotaan sateetonta ja myötätuulta :please:
+200mph CLUB FINLAND
RHead
Site Admin
Viestit: 1345
Liittynyt: 23 Touko 2004, 21:19
Paikkakunta: Kontiolahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RHead »

Eka kierros alamäkeen.
Siellä ajetaan myötätuleen aina :)
Eli jos vastatuulta tulee liikaa niin sitten ajetaan ylämäkeen ja myötätuuleen.
Kaikenkarvainen sekatyöläinen..
Vastaa Viestiin