Onko kenelläkään joka tulee Joensuuhun ajamaan niin ilokaasupullon täyttö mahdollisuutta? Itsellä alkaa Olla pullo tyhjä. Viimeksi pullon täyttöön meni eräässä liikkeessä 3 viikkoa , Joten tulee liian kiire. T: Sami
Robinson: Kyllä Markus tulee . Se olikin mainittu tuolla www.lentokentta.info sivuilla jos haluaa että hän ottaa kuvia esim sinusta niin kannattaa etukäteen sopia se.
RHead kirjoitti:Robinson: Kyllä Markus tulee . Se olikin mainittu tuolla www.lentokentta.info sivuilla jos haluaa että hän ottaa kuvia esim sinusta niin kannattaa etukäteen sopia se.
Mä lähden Helsingistä autolla Busa trailerissa. Eli jos on kellään tarvetta, niin mun kyydissä voi laittaa kentälle tavaroita.
Mahtuu sinne traileriin moottoripyöräkin.
Tai jos ajaminen ei huvita, niin laitetaan Busa traikkuun ja otetaan kuski auton kyytiin.
Lujasti ajamisen abc?
Elikäpä onko minkälaisia jujuja enemmän käyneillä antaa, mitä pitäis yrittää mieleen painaa, mitä 'elä ainakaan' -jippoja? Asentoa?, kykimellä vai ilman?, ja ennenkaikkea, millä sen jarrumerkin huomaa? Merkin jälkeen kahva kiinni ja käpälää polkimelle? Entäpä mikä on pahinta mitä suoraan ajamisessa voi ilmaantua?
laZZa kirjoitti:Lujasti ajamisen abc?
Elikäpä onko minkälaisia jujuja enemmän käyneillä antaa, mitä pitäis yrittää mieleen painaa, mitä 'elä ainakaan' -jippoja? Asentoa?, kykimellä vai ilman?, ja ennenkaikkea, millä sen jarrumerkin huomaa? Merkin jälkeen kahva kiinni ja käpälää polkimelle? Entäpä mikä on pahinta mitä suoraan ajamisessa voi ilmaantua?
Muutamia perusjuttuja:
-maili on pitkä matka, ykkösellä voi lähteä ihan rauhallisesti
-säädä vaihdepolkimen asento niin, että pystyt vaihtamaan vaihdetta kyyryasennossa
-vaihteenvaihto muuten riippuu enempiki pyörästä. Shifteri olis hyvä niin ei vauhti hiljene vaihdoissa
-pleksi kannattaa olla läpinäkyvää mallia jotta jarrumerkkiauton näkee hyvin (piipaa-auto vilkut päällä, näkyy käytännössä lähdöstä asti, jos ei näy ajaessa niin ole huolestunut)
-merkin jälkeen voi aluksi jarruttaa ja sitten nousta pystyyn, taikka voi sitä nousta ylös samallakin hetkellä kun alottaa jarrutuksen
-pidä kädet ja jalat kiinni pyörässä (ilmanvastus)
-pahinta on käytännössä sivutuuli. Joensuussa on noin 1.1km tai 1.3km kohdalla vähän töyssyjä jotka saa pyörän heilumaan. Suoralla tuulella tai tyynessä ne ei haittaa mitään. Tärkeintä on nähdä se jarrumerkki
laZZa kirjoitti:Lujasti ajamisen abc?
Elikäpä onko minkälaisia jujuja enemmän käyneillä antaa, mitä pitäis yrittää mieleen painaa, mitä 'elä ainakaan' -jippoja? Asentoa?, kykimellä vai ilman?, ja ennenkaikkea, millä sen jarrumerkin huomaa? Merkin jälkeen kahva kiinni ja käpälää polkimelle? Entäpä mikä on pahinta mitä suoraan ajamisessa voi ilmaantua?
Muutamia perusjuttuja:
-maili on pitkä matka, ykkösellä voi lähteä ihan rauhallisesti
-säädä vaihdepolkimen asento niin, että pystyt vaihtamaan vaihdetta kyyryasennossa
-vaihteenvaihto muuten riippuu enempiki pyörästä. Shifteri olis hyvä niin ei vauhti hiljene vaihdoissa
-pleksi kannattaa olla läpinäkyvää mallia jotta jarrumerkkiauton näkee hyvin (piipaa-auto vilkut päällä, näkyy käytännössä lähdöstä asti, jos ei näy ajaessa niin ole huolestunut)
-merkin jälkeen voi aluksi jarruttaa ja sitten nousta pystyyn, taikka voi sitä nousta ylös samallakin hetkellä kun alottaa jarrutuksen
-pidä kädet ja jalat kiinni pyörässä (ilmanvastus)
-pahinta on käytännössä sivutuuli. Joensuussa on noin 1.1km tai 1.3km kohdalla vähän töyssyjä jotka saa pyörän heilumaan. Suoralla tuulella tai tyynessä ne ei haittaa mitään. Tärkeintä on nähdä se jarrumerkki
Joensuussa on aina ollut kuljettajakokous jossa kerrotaan kuviot. Yleensä jarrumerkkinä on ollut ambulanssi jossa vilkut päällä.
Ei ole Joensuussa koskaan kellään ollut ongelmia jarrumerkin kanssa - näin olen antanut itselleni kertoa.
Eli normi lähtö vaan ja normi vaihdot (jos ei ole shifteriä), kun on kutonen päällä niin kohti horisonttia ja varmistaa että on kaasu pohjassa ja ukko käsineen ja polvineen katteiden suojassa.
Jarrumerkin kohdalla kaasu pois ja ylös katteen takaa ja hissun kissun jarrutus ja kääntö takaisin. Jarrumerkin jälkeen on jarrutusmatkaa kuitenkin ihan reilusti. Nuo jotka ton neljämarkkaa ajaa niin niillekkin riittää jarrumatkaa.
Ja yksi oleellinen - sama mikä radalla. Nopeusmittari ei kiinnosta. Sen voi vaikka teipata umpeen. Huomio radalle ja jarrumerkkiin. Järjestäjät kyllä kertoo nopeuden.
Ja jos pyörä tuntuu hyvältä et edes nopeutta huomaa. taas jos joku ei toimi niin kuin pitää älä yritä väkisin. Eka kerta hieman tunnustellen ja toisella kerralla onkin jo tutumpaa. Ja koukuun jää!
JaSalla hyviä lisäyksiä. Vielä tuli mieleen yksi, aika yleinen virhe.
Kierrosrajoittimen tarkoitus on pitää moottori ehjänä jos se syystä tai toisesta pääsee karkaamaan ylikierroksille. Yleensä huipputeho on laskenut jo hyvän aikaa kierrosten noustessa sinne saakka. Eli isompaa vaihdetta pesään ajallaan.