Eli puolen minuutin vetoja kahdeksan / kuski...Heksa kirjoitti:aika ahdasta tulee 74 lähtee hakeen parastaan...
laskeskelin: 5*60- 300 /74 tekee reilun 4min kenttäaikaa per kuski
olikos joensuussa paluu kentän reunaa pitkin vai joku muu reitti?
Pitääkö odottaa että edellinen lähtijä palannut lähtöpaikalle?
Joensuun Kenttäajot 30.6.2012
SMR
Busanistit +200mph Club Finland
Busanistit +200mph Club Finland
Robinson: Kyllä Markus tulee . Se olikin mainittu tuolla www.lentokentta.info sivuilla jos haluaa että hän ottaa kuvia esim sinusta niin kannattaa etukäteen sopia se.
Kaikenkarvainen sekatyöläinen..
RHead kirjoitti:Robinson: Kyllä Markus tulee . Se olikin mainittu tuolla www.lentokentta.info sivuilla jos haluaa että hän ottaa kuvia esim sinusta niin kannattaa etukäteen sopia se.
Ai kato, olisi pitänyt ottaa silmä käteen :1087
aika lujaa tuut takasi... ku 25s menee toiseen pään mittaus paikalleTomppa kirjoitti:Eli puolen minuutin vetoja kahdeksan / kuski...Heksa kirjoitti:aika ahdasta tulee 74 lähtee hakeen parastaan...
laskeskelin: 5*60- 300 /74 tekee reilun 4min kenttäaikaa per kuski
olikos joensuussa paluu kentän reunaa pitkin vai joku muu reitti?
Pitääkö odottaa että edellinen lähtijä palannut lähtöpaikalle?
sit raju kanttaus (kaasu pohjassa)ja täpöllä takasi menee 50s
SMR
Mä luulin että siinä menee aina se reilu puoli tuntia vetojen välillä jos 73 ajaa ennen kuin on taas mun vuoro... :rasberry:Heksa kirjoitti:aika lujaa tuut takasi... ku 25s menee toiseen pään mittaus paikalleTomppa kirjoitti:Eli puolen minuutin vetoja kahdeksan / kuski...Heksa kirjoitti:aika ahdasta tulee 74 lähtee hakeen parastaan...
laskeskelin: 5*60- 300 /74 tekee reilun 4min kenttäaikaa per kuski
olikos joensuussa paluu kentän reunaa pitkin vai joku muu reitti?
Pitääkö odottaa että edellinen lähtijä palannut lähtöpaikalle?
sit raju kanttaus (kaasu pohjassa)ja täpöllä takasi menee 50s
SMR
Busanistit +200mph Club Finland
Busanistit +200mph Club Finland
Lujasti ajamisen abc?
Elikäpä onko minkälaisia jujuja enemmän käyneillä antaa, mitä pitäis yrittää mieleen painaa, mitä 'elä ainakaan' -jippoja? Asentoa?, kykimellä vai ilman?, ja ennenkaikkea, millä sen jarrumerkin huomaa? Merkin jälkeen kahva kiinni ja käpälää polkimelle? Entäpä mikä on pahinta mitä suoraan ajamisessa voi ilmaantua?
Elikäpä onko minkälaisia jujuja enemmän käyneillä antaa, mitä pitäis yrittää mieleen painaa, mitä 'elä ainakaan' -jippoja? Asentoa?, kykimellä vai ilman?, ja ennenkaikkea, millä sen jarrumerkin huomaa? Merkin jälkeen kahva kiinni ja käpälää polkimelle? Entäpä mikä on pahinta mitä suoraan ajamisessa voi ilmaantua?
Ride on Josephine...
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
- Paikkakunta: Tyrnävä
Muutamia perusjuttuja:laZZa kirjoitti:Lujasti ajamisen abc?
Elikäpä onko minkälaisia jujuja enemmän käyneillä antaa, mitä pitäis yrittää mieleen painaa, mitä 'elä ainakaan' -jippoja? Asentoa?, kykimellä vai ilman?, ja ennenkaikkea, millä sen jarrumerkin huomaa? Merkin jälkeen kahva kiinni ja käpälää polkimelle? Entäpä mikä on pahinta mitä suoraan ajamisessa voi ilmaantua?
-maili on pitkä matka, ykkösellä voi lähteä ihan rauhallisesti
-säädä vaihdepolkimen asento niin, että pystyt vaihtamaan vaihdetta kyyryasennossa
-vaihteenvaihto muuten riippuu enempiki pyörästä. Shifteri olis hyvä niin ei vauhti hiljene vaihdoissa
-pleksi kannattaa olla läpinäkyvää mallia jotta jarrumerkkiauton näkee hyvin (piipaa-auto vilkut päällä, näkyy käytännössä lähdöstä asti, jos ei näy ajaessa niin ole huolestunut)
-merkin jälkeen voi aluksi jarruttaa ja sitten nousta pystyyn, taikka voi sitä nousta ylös samallakin hetkellä kun alottaa jarrutuksen
-pidä kädet ja jalat kiinni pyörässä (ilmanvastus)
-pahinta on käytännössä sivutuuli. Joensuussa on noin 1.1km tai 1.3km kohdalla vähän töyssyjä jotka saa pyörän heilumaan. Suoralla tuulella tai tyynessä ne ei haittaa mitään. Tärkeintä on nähdä se jarrumerkki
tenhulttio kirjoitti:laZZa kirjoitti:Lujasti ajamisen abc?
Elikäpä onko minkälaisia jujuja enemmän käyneillä antaa, mitä pitäis yrittää mieleen painaa, mitä 'elä ainakaan' -jippoja? Asentoa?, kykimellä vai ilman?, ja ennenkaikkea, millä sen jarrumerkin huomaa? Merkin jälkeen kahva kiinni ja käpälää polkimelle? Entäpä mikä on pahinta mitä suoraan ajamisessa voi ilmaantua?
Muutamia perusjuttuja:
-maili on pitkä matka, ykkösellä voi lähteä ihan rauhallisesti
-säädä vaihdepolkimen asento niin, että pystyt vaihtamaan vaihdetta kyyryasennossa
-vaihteenvaihto muuten riippuu enempiki pyörästä. Shifteri olis hyvä niin ei vauhti hiljene vaihdoissa
-pleksi kannattaa olla läpinäkyvää mallia jotta jarrumerkkiauton näkee hyvin (piipaa-auto vilkut päällä, näkyy käytännössä lähdöstä asti, jos ei näy ajaessa niin ole huolestunut)
-merkin jälkeen voi aluksi jarruttaa ja sitten nousta pystyyn, taikka voi sitä nousta ylös samallakin hetkellä kun alottaa jarrutuksen
-pidä kädet ja jalat kiinni pyörässä (ilmanvastus)
-pahinta on käytännössä sivutuuli. Joensuussa on noin 1.1km tai 1.3km kohdalla vähän töyssyjä jotka saa pyörän heilumaan. Suoralla tuulella tai tyynessä ne ei haittaa mitään. Tärkeintä on nähdä se jarrumerkki
Joensuussa on aina ollut kuljettajakokous jossa kerrotaan kuviot. Yleensä jarrumerkkinä on ollut ambulanssi jossa vilkut päällä.
Ei ole Joensuussa koskaan kellään ollut ongelmia jarrumerkin kanssa - näin olen antanut itselleni kertoa.
Eli normi lähtö vaan ja normi vaihdot (jos ei ole shifteriä), kun on kutonen päällä niin kohti horisonttia ja varmistaa että on kaasu pohjassa ja ukko käsineen ja polvineen katteiden suojassa.
Jarrumerkin kohdalla kaasu pois ja ylös katteen takaa ja hissun kissun jarrutus ja kääntö takaisin. Jarrumerkin jälkeen on jarrutusmatkaa kuitenkin ihan reilusti. Nuo jotka ton neljämarkkaa ajaa niin niillekkin riittää jarrumatkaa.
Ja yksi oleellinen - sama mikä radalla. Nopeusmittari ei kiinnosta. Sen voi vaikka teipata umpeen. Huomio radalle ja jarrumerkkiin. Järjestäjät kyllä kertoo nopeuden.
Ja jos pyörä tuntuu hyvältä et edes nopeutta huomaa. taas jos joku ei toimi niin kuin pitää älä yritä väkisin. Eka kerta hieman tunnustellen ja toisella kerralla onkin jo tutumpaa. Ja koukuun jää!
Edited By busajasa on 1340730311
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
- Paikkakunta: Tyrnävä
JaSalla hyviä lisäyksiä. Vielä tuli mieleen yksi, aika yleinen virhe.
Kierrosrajoittimen tarkoitus on pitää moottori ehjänä jos se syystä tai toisesta pääsee karkaamaan ylikierroksille. Yleensä huipputeho on laskenut jo hyvän aikaa kierrosten noustessa sinne saakka. Eli isompaa vaihdetta pesään ajallaan.
Kierrosrajoittimen tarkoitus on pitää moottori ehjänä jos se syystä tai toisesta pääsee karkaamaan ylikierroksille. Yleensä huipputeho on laskenut jo hyvän aikaa kierrosten noustessa sinne saakka. Eli isompaa vaihdetta pesään ajallaan.