Lizard kirjoitti:Kannattaa suosiolla vaihtaa uudet O-renkaat sinne ja voidella öljyllä renkaat ennen asennusta. Varsinkin se suurin. Ei tahdo saada ehyenä enään nippuun. Sen verran oli vanha venynyt. Hain tiivistekeskuksesta itelleni. Voin kaivaa koodinkin jos tarvii.
Mulla on tosiaan se sisäinen pumppu koska omani on K5 ja uudet o-renkaat on tulossa.
Tankin sisäisessä pumpussa korkeapainefilsu on kokonaan koteloitu sinne rungon sisälle, eli tehtaalla rungon kansi/yläosa on vain muovijuotettu alaosan päälle ja sauma on selvästi havaittavissa. Eikä filsua ole suunniteltu vaihdettavaksi. Tämä aiheutti sen ongelman että jouduin huuhtelemaan sen väärinpäin noin viidellä litralla bensaa ennenkuin silmillä havaittava lika lakkasi tulemasta. Tummunutta bensaa sieltä silti tuli. Heti kun jaksan laittaa tuon semihuolletun pumpun busaan kiinni, aijon aukaista wanhan pumpun ja purkaa tuon koteloinnin pumpun rungosta ja kattoa millainen suodatin siellä sisällä on. Todennäköisintä mitä japanilainen insinööri on suunnittelut on vain muutama muovinen kohdistintappi kannessa/rungossa ja sauma muovijuotettu kiinni. Isoimmat saumaukset terävällä puukolla varovasti kylkeä vasten vuolla pois ja uskon että kotelo aukeaa siitä jo pikkuisen kopauttamalla. Jos ei niin Dremeliä kehiin.
Postailen taas lisää kunhan saan projektin pidemmälle.
Bensapumppu vaihdettu. Ero oikeasti wanhaan pumppuun kuin yöllä ja päivällä. Moottorijarrutuksen rykiminen loppui ja kaasuun vastaa aivan erilailla. Paikaltaankaan lähteminen ei ole enää jupiterin kuista kiinni että stumppaako. KYLLÄ KANNATTI!
Lizard kirjoitti:Uusi pumppu paikallaan ja taas pelittää. Mun tyttö on taas elävien kirjoissa! Huomiona että vakiokartalla ei nyi ollenkaan alhaalla kylmällä tai kuumalla koneella. Tyhjäkäynti vaeltaa samalla lailla kuin Ecu säädön jälkeen (hyrskyttää). Jatketaan säätöhommia tästä.
Otin 37tkm ajetun pumpun ennen asennusta auki, tosi kliinissä kunnossa. Vaihdoin vain O-renkaat ja paperi suodattimen. Ei mitään skeidaa missään filttereissä tms. Katsotaan nyt minkä aikaa tällä pääsee.
Pyörä on nyt säädetty uudestaan pumpun vaihdon ja filtterien putsaamisen jälkeen. Alakierrosten nykiminen väheni todella huomattavasti, pyörä on huomattavasti ajettavammassa kunnossa. Vajaa pari heppaa tuli extrana lisää eka säätökerrasta.
Onko sitten ominaisuus tuo ECU päivityksen jälkeinen rynkyttävä tyhjäkäynti. Samanlainen tuli kolleegan -99:iin kun säädettiin samana päivänä. Aika merkittävä ero vakisäätöihin verrattuna.
Lizard kirjoitti:Uusi pumppu paikallaan ja taas pelittää. Mun tyttö on taas elävien kirjoissa! Huomiona että vakiokartalla ei nyi ollenkaan alhaalla kylmällä tai kuumalla koneella. Tyhjäkäynti vaeltaa samalla lailla kuin Ecu säädön jälkeen (hyrskyttää). Jatketaan säätöhommia tästä.
Otin 37tkm ajetun pumpun ennen asennusta auki, tosi kliinissä kunnossa. Vaihdoin vain O-renkaat ja paperi suodattimen. Ei mitään skeidaa missään filttereissä tms. Katsotaan nyt minkä aikaa tällä pääsee.
Pyörä on nyt säädetty uudestaan pumpun vaihdon ja filtterien putsaamisen jälkeen. Alakierrosten nykiminen väheni todella huomattavasti, pyörä on huomattavasti ajettavammassa kunnossa. Vajaa pari heppaa tuli extrana lisää eka säätökerrasta.
Onko sitten ominaisuus tuo ECU päivityksen jälkeinen rynkyttävä tyhjäkäynti. Samanlainen tuli kolleegan -99:iin kun säädettiin samana päivänä. Aika merkittävä ero vakisäätöihin verrattuna.
Ei oo mielestäni ominaisuus, säädöt täytyy olla jostain kohtaa pielessä...
Säätösessio #3 takana. Ei juurikaan muutoksia haluttuun suuntaan. Opittu että ajettavuus muuttuu todella paljon seoksilla. Ei vaan avaudu meikäläiselle miksi rallityhjäkäynti tuli kylkiäisinä. Usko loppunut tältä päivää.
Vakava harkinta päällä jos heittäisin vakio ECUn paikalleen. Tai sitten hyväksyn tilanteen tällaisenaan ja talvella setti uusiin puihin isommalla ryhmällä.
Mitenhän pelaisi kun alipaineohjauksen nyppäisi regulaattorilta veks ja menisi vakiopaineilla? Toki säädettävä tuollaiselle yhdistelmälle erikseen. Noinhan se on 2001 eteenpäin sisäisellä pumpulla olevissa vakiona.
Ja samalla tuli mieleen että vuoto imusarjassa voisi aiheuttaa seilaavaa painetta myös.
Edited By jarim on 1340048587
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Hyviä vinkkejä jotka pitää tarkistaa. Jäin vain miettimään miksi kahdessa samanapäivänä säädetyssä pyörässä on samantapainen käynti. Joku yhteinen tekijä täytyy olla.
Tilanne hallinnassa. Vaihdoin vakio ECU:n ja pyörijän takaisin.
- Käy hyvin nätisti
- Kytkimen kolinat hävisi tasaisemman käynnin myötä
- Vetää pehmeästi nykimättä alle kolmella tonnilla vaihdetta katsomatta ja kauttaaltaan koko kierrosalueen.
- Lähtee käyntiin pelkästään tuijottamalla startti nappia...ei tarvi sahata.
Se tuli nyt selväksi että pyörässä itsessään on perusasiat kunnossa eikä ole niistä Jupiterin kuiden asennoista kiinni.
Kierrosherkkyys ei ole samalla tasolla kuin uudemmalla ECU:lla mutta korjaamme syksyn aikana tehotilannetta mielekkäämpään suuntaan isolohkon myötä.
Ongelmaan varmasti olisi löytynyt ratkaisu mutta mulle riitti. Rahaa paloi valitettavan paljon: penkitys 2x200¤ + ECU ja pyörijä 370¤.
Plussaa tässä on se että erinäisiä piileviä vikoja tuli esille matkanvarrella ja korjatuksi samalla.