Mykkä - ei lähde käyntiin

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
73-1337358843

Viesti Kirjoittaja 73-1337358843 »

2004 pienillä kilometreillä oleva busa teki yllättän tempun.
Illalla töistä kotiin normaalisti,mutta aamulla ei tahtonut startata,ei mitään naksahdusta.valot toimi eikä mitään vika ilmoitusta.no arvelin akun olevan loppu ja näyttikin vain 12,5v.tänään uusi akku kiinni niin sama juttu,yksi pieni vaivainen startin pyöröhdys ja sitten taas ei mitään muuta,kuin akku tulikuuma ja lataus putosi 10,8v.
v tuttaa kun toi ssamarin selkäkin niksahti siinä kumarrellessa...
olisko ideoita mikä vikana?
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Startille menevät johtojen liittimet hapettuneet tai startti oikosessa....
73-1337358843

Viesti Kirjoittaja 73-1337358843 »

Pelottaa,että startti oikosessa,onkohan mitään tehtävissä,vai täytyykö viedä pajalle?Kiirekkin tulee,kun pitäis lähteä Saksaan vajaan 3:n viikon päästä ja matkabudjetti on muutenkin tiukoilla.Mitäköhä startin vaihto mahtaa maksaa töineen?Onko mitään edullista mestaa tiedossa Vantaan suunnalta tai jos joku kätevä haluaa korvausta vastaan sen tehdä,niin pyörä löytyy tikkurilasta ja voi soitella 0504919575!
Nimittäin tää venähtänyt selkä ei juuri auta tässä tilanteessa....
Avatar
Jaakko
Viestit: 618
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 21:03
Paikkakunta: länsi suomi

Viesti Kirjoittaja Jaakko »

Ipa kirjoitti:Mitäköhä startin vaihto mahtaa maksaa töineen?
startti on kahdella pultilla kiinni, ei ole iso urakka vaihtaa. tosin vanha kannattaa purkaa sieltä pois ja testata ennenkuin uuden menee tilaamaan. käytettynä näyttäis hampurista löytyvän 205 rahaa tällä hetkellä.
jeejee 1/4 alle kympin
Avatar
Rockster
Viestit: 148
Liittynyt: 06 Loka 2009, 14:37

Viesti Kirjoittaja Rockster »

Ipa kirjoitti:Nimittäin tää venähtänyt selkä ei juuri auta tässä tilanteessa....
Vähän offtopic, mutta mee nyt hyvä mies saman tien kunnon kiropraktikolle jos aiot ajaa siellä Saksan reissulla. Itse kävin hoidattamassa selän kuntoon ennen muutama viikko sitten tehtyä Baltian reissua ja ei sattunut kertaakaan koko 2000 kilsan aikana.

www.utp.fi ja Simo Poutanen hoitaa selä kuntoon :D

Ja sitten vaan starttia metsästämään...
73-1337358843

Viesti Kirjoittaja 73-1337358843 »

No vähän selvyyttä,sain itkusilmässä ja hampaat rikki purtuna
taas akun kiinni ja vetästyä kakkosella(meinas lähteä taju) vähän taakse,että startti vaihtoi paikkaa.Hiljasta oli pari kertaa,mutta lähti hyvin pyörien käyntiin.Samoin tänään hyvin pyörittää pienen hiljaiselon jälkeen.Tyhmänä kysynkin voiko vaihdevälinäyttö vaikuttaa asiaan,koska olin aavistuksen korjannut asentoa ennen vikojen ilmaantumista? Juu ja kyllähän se selkä pitää hoitaa mutta asiat tärkeysjärjestykseen!
Avatar
Jaakko
Viestit: 618
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 21:03
Paikkakunta: länsi suomi

Viesti Kirjoittaja Jaakko »

Ipa kirjoitti:Tyhmänä kysynkin voiko vaihdevälinäyttö vaikuttaa asiaan,koska olin aavistuksen korjannut asentoa ennen vikojen ilmaantumista?
ei mun mielestä kyl voi, mitä mieltä muut?
varmuudenhan saat kun nyppäät sen sieltä välistä pois.
jeejee 1/4 alle kympin
73-1337358843

Viesti Kirjoittaja 73-1337358843 »

Vika selvitetty! Starttinappula oli hapettunut.
Vielä selkä kuntoon,niin johan elämä hymyilee.
Henkka83
Viestit: 15
Liittynyt: 11 Joulu 2010, 14:19

Viesti Kirjoittaja Henkka83 »

Omassa pyörii vähän laiskasti käyntiin ja akussa on virtaa.

Tsekkasin startille menevän piuhan ja huomasin että startissa kiinni oleva pultti heiluu? Eli siis se pultti johon startin virtapiuha tulee kiinni.

Eli pitääkö kiristää se alempi mutteri "starttia vasten" jotta pultti pysyy tiukasti...vai onko se pultti normaalisti tiukasti startissa, vaikka molemmat mutterit olisivat irti?
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Henkka83 kirjoitti:Omassa pyörii vähän laiskasti käyntiin ja akussa on virtaa.

Tsekkasin startille menevän piuhan ja huomasin että startissa kiinni oleva pultti heiluu? Eli siis se pultti johon startin virtapiuha tulee kiinni.

Eli pitääkö kiristää se alempi mutteri "starttia vasten" jotta pultti pysyy tiukasti...vai onko se pultti normaalisti tiukasti startissa, vaikka molemmat mutterit olisivat irti?
Huomasin itsekin tänä keväänä että se "plussanapa" startissa tosiaan heiluu. Vaan tuntuu tuo ainakin minulla siitä huolimatta starttaavan.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Henkka83
Viestit: 15
Liittynyt: 11 Joulu 2010, 14:19

Viesti Kirjoittaja Henkka83 »

jarim kirjoitti:
Henkka83 kirjoitti:Omassa pyörii vähän laiskasti käyntiin ja akussa on virtaa.

Tsekkasin startille menevän piuhan ja huomasin että startissa kiinni oleva pultti heiluu? Eli siis se pultti johon startin virtapiuha tulee kiinni.

Eli pitääkö kiristää se alempi mutteri "starttia vasten" jotta pultti pysyy tiukasti...vai onko se pultti normaalisti tiukasti startissa, vaikka molemmat mutterit olisivat irti?

Huomasin itsekin tänä keväänä että se "plussanapa" startissa tosiaan heiluu. Vaan tuntuu tuo ainakin minulla siitä huolimatta starttaavan.

Kiristyy alempaa mutteria kiristämällä.
Täytyypä huomenna testailla, että oliko vaikutusta.
Vastaa Viestiin