180 leveä takakumi - lisää pitoa
Onko joku busanisti täällä jo testannut laittaa 180 leveän kumen 6" vanteelle. Josko siten saisi lisää pitoa suoraan ajettaessa kun kumen profiili muuttuu sellaiseksi että on enemmän kosketuspintaa tiehen verrattuna 190/200 kumeihin?
Kapean kumen laittaminen ei sinällään houkuttele jo ihan ulkonäkö syistä mutta muistelisin kiihdytysvehkeissä jonkun näin tehneen.
Kapean kumen laittaminen ei sinällään houkuttele jo ihan ulkonäkö syistä mutta muistelisin kiihdytysvehkeissä jonkun näin tehneen.
en oo mitannu, mut enemmän siinä pitäis olla pintaa reunoilla. hyvin ainakin taittuu mutkiin. hinnan takia noita oon itelle ottanu.CormaX kirjoitti:Osaatko sanoa kumpi parempi? Vai onko ihan sama...wiltzu kirjoitti:180/55 ajettu radalla pari kertaa. hyvin on pitänyt, ei ainakaan huonompi kuin 190/50.
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: 10 Touko 2009, 16:04
Jos haetaan kiihdytys pitoa suoraan, suuremman kosketuspinnan saa 190/50 kumella vastaan 180/55.
Eri valmistajilla on hieman eroja profiileissa, vaikka profiilisuhde olisikin sama. Noin silmämääräisesti arvioitunna jotkut Shinkon takagummit vaikuttaa aikas laakeilta keskiosaltaa --> suurempi kontaktipinta suoralle vetopidolle.
Eri valmistajilla on hieman eroja profiileissa, vaikka profiilisuhde olisikin sama. Noin silmämääräisesti arvioitunna jotkut Shinkon takagummit vaikuttaa aikas laakeilta keskiosaltaa --> suurempi kontaktipinta suoralle vetopidolle.
Em mie oo hullu, mie oon Lapista.
Miehen voi saada pois Lapista, mutta Lappia ei saa pois miehestä. -LORDI-
member Team SMR
Miehen voi saada pois Lapista, mutta Lappia ei saa pois miehestä. -LORDI-
member Team SMR
Lähinnä tuo pito suoraan ajettaessa kiinnostaa. Laadukas takaiskari luultavasti parantais tilannetta mutta olivat muistaakseni hieman hintavia, liekkö rahalle vastinetta katuajossa jos vertaa säädöissä olevaan alkuperäiseen.
Akseliväli vakio ja siinä pysytään tai menee aivan mahottomaksi.
Ja niissä kumien todellisissa profiileissa on tosiaan eroja, jotkut ovat enemmän lattanoita kuin toiset vaikka merkinnältään ovat samoja. Varmaan parempi etsiä sellainen 190 tai 200 todelliselta profiililtaan tarkoitukseen sopiva kuin ruveta 180 kanssa leikkimään.
Akseliväli vakio ja siinä pysytään tai menee aivan mahottomaksi.
Ja niissä kumien todellisissa profiileissa on tosiaan eroja, jotkut ovat enemmän lattanoita kuin toiset vaikka merkinnältään ovat samoja. Varmaan parempi etsiä sellainen 190 tai 200 todelliselta profiililtaan tarkoitukseen sopiva kuin ruveta 180 kanssa leikkimään.