Tyhjäkäynti ongelmia ECU päivityksen jälkeen. - Etädiagnoosia kaivataan

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
Avatar
ysi-ärrä
Viestit: 974
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 19:54

Viesti Kirjoittaja ysi-ärrä »

WerteX kirjoitti:
same kirjoitti:
Lizard kirjoitti:Jep tarkistin letkun ja se oli ok. Lisähuomiona että tankin molemmat bensa letkut oli painunut hieman linttaan vanhuuttaan, vaihdoin nekin. Busa on nyt Samin hoivissa, jos ratsu tulee sieltä ehompana takaisin juon kyllä sen (busan) kanssa korin kaljaa joku ilta tuossa parkkiksella.

Mikä on muuten sen pehmeän eristeen funktio joka on pumpun ympärillä?
Tuliko kuntoon/selvisikö vika? :oops:
Samaa tässä itekki odottelen. Vittaniemen penkissä käytin säädöissä maaliskuussa ja eka busa kun vasta on niin en ole osannut yhdistää ollenkaan 1000-2500rpm nykimistä oikein mihinkään. Ei varmaan ole tarkoitus että bensapumpun (painetta keräävä vinkuminen) toimintaääni kuuluu kokoajan koneen ollessa käynnissä ja välillä jopa ajomelunki yli. Myös moottorijarrutuksissa nykiminen on aika rasittavaa, sekä sen jälkeen välitön kaasuttaminen. Tyhjäkäynti on semihuono kylmänä ja jonkinverran vaelteleva lämpimänä. Penkistä tuo ruoska yoshin 4-2-1 kokorännillä antoi ulos 176hp ja 143nm
Tätä ketjua lukiessa alkaa itelläki heti ensi viikon alusta bensapumpun purkaminen ja sihtien tarkistus.

Ja vielä toinen edit: Busa siis K5, 75k ajettu.
Mulla kuului kans tuo bensapaineensäätäjän ulina tässä hiljakkoin ja luulin et jotain vikaa ois ku ei hiljentyny ajonkaan aikana ollenkaan.
Toki ajettiin letkassa ja jotain 10kmh eli ärsyttävän hitaasti. Ulina jatkui koko 5kilsan ajan, mut sitte meni hermot ja kävin yksikseen antamassa vähän ahtopaineita koneelle ,niin ulina loppui siihen.
Se jotenki resonoi sitä ääntä vittumaisesti siinä säätimellä. Sormin ku otti kiinni säätimestä niin se ulina loppui. Toki eilen ku kokeilin niin ulinaa ei kuulunu enää ku virtojen laitossa päälle. Ja sit ku lähti käymään niin ulina loppui. Onneksi.Liekkö ollu ajon vähyyttä talven jälkeen.
Tuossa mullahan on ulkoinen bensapumppu ja liekkö edes vakio säädin.
Ja jos ulina vielä jatkuu niin dragracelta näytti saavan säädintä hintaan 149e.
337kmh/ 1609m ,Joensuu 2012
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

CormaX kirjoitti:Lötyy K1:stä pumppu vielä tankin alta :shocked: (ei varmasti oleellista, mutta ainaskin mulla löytyy).
Ei ole alkuperäinen k1 ratkaisu jos pumppu on tankin ulkopuolella. Kas kun minullakin on k1...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Lizard
Viestit: 143
Liittynyt: 08 Heinä 2004, 17:01
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Lizard »

Nyt tiedetään että bensanpaine 2barin luokkaa. Tiedossa kuitenkin ehyt vara pumppu for worst case scenario.
Busa

Tallissa
Hayabusa-99
GSX-R750 -88
RD125LC YPVS -85
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Lizard kirjoitti:Nyt tiedetään että bensanpaine 2barin luokkaa. Tiedossa kuitenkin ehyt vara pumppu for worst case scenario.
99-00 malleissa regulaattori (ainakin yrittää) pitää paineen 3bar imusarjan paineen yläpuolella. Eli 2bar tarkoittaisi että imusarjassa on 1bar alipaine mikä ei ehken ole todennäköistä...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Lizard
Viestit: 143
Liittynyt: 08 Heinä 2004, 17:01
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Lizard »

Tarkennatko "Eli 2bar tarkoittaisi että imusarjassa on 1bar alipaine mikä ei ehken ole todennäköistä..."?
Busa

Tallissa
Hayabusa-99
GSX-R750 -88
RD125LC YPVS -85
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Lizard kirjoitti:Tarkennatko "Eli 2bar tarkoittaisi että imusarjassa on 1bar alipaine mikä ei ehken ole todennäköistä..."?
Eli kuten edellä sanoin, se regulaattori on alipaineohjattu. Ts. regulaattori pitää paineet 3bar miinus imusarjan alipaine. Jos paine on 2bar tarkoittaisi se että imusarjassa olisi 1bar alipaine mikä ei voi pitää paikkaansa.

Kuva

Eli joko regulaattori brakaa tai pumppu ei jaksa nostaa painetta.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
WerteX
Viestit: 21
Liittynyt: 10 Tammi 2012, 15:44
Paikkakunta: Helsinki, Finland

Viesti Kirjoittaja WerteX »

jarim kirjoitti:Wertexille tiedoksi että 2001 eteenpäin pumppu on tankin sisällä eikä vastaavia vikoja mitä 1999-2000 ulkoisten kanssa niissä ole juuri esiintynyt.

Kyllä, tämän kerkesin järkeillä jo itsekin pienellä tutkiskelulla. :D Konsultoin erästä luotettavaa merkkikorjaamoa niin näissä tankin sisällä olevissa pumpuissa sakkasihdin ja polttoainesuodattimen ryynäytyminen on kuulemma aika perusvarma vika kun paineensäätimen ulina alkaa kuulumaan käynnissä ollessa huonon polttoainevirtauksen takia. Sitä vaaraa, että säädöt menis vituiksi pumpun putsauksen jälkeen ei pitäisi olla.

Eipä tuo huonoakaan voi tehdä kun purkaa auki, sekä putsaa ja katsoo vaikuttaako yhtään nykimiseen, moottorijarrutuksen rykimiseen ja huonoon tyhjäkäyntiin.
War is hell, but peace is fucking boring.
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Jep, näissä uudemmissa vielä helppo homma, tankki irti ja ylösalaisin, pohjasta pultit irti ja pumppu runkoineen pihalle. Se suodatin on siellä pohjalla, sen "kyhmyn" sisällä. Vissiin Suzukilla luottavat että toimii kun sitä ei edes erikseen kait myydä. :)
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Lizard
Viestit: 143
Liittynyt: 08 Heinä 2004, 17:01
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Lizard »

jarim kirjoitti:
Lizard kirjoitti:Tarkennatko "Eli 2bar tarkoittaisi että imusarjassa on 1bar alipaine mikä ei ehken ole todennäköistä..."?

Eli kuten edellä sanoin, se regulaattori on alipaineohjattu. Ts. regulaattori pitää paineet 3bar miinus imusarjan alipaine. Jos paine on 2bar tarkoittaisi se että imusarjassa olisi 1bar alipaine mikä ei voi pitää paikkaansa.

Kuva

Eli joko regulaattori brakaa tai pumppu ei jaksa nostaa painetta.

Pumppu lopetti toimimasta kokonaan. Käytin auki, mulla oli filtterien vaihdossa jäänyt paperisuodattimen muovieristeen o-rengas linttaan joka sitten aiheutti vuodon. Mulla on vieressä 37tkm ajettu varapumppu jota ei ole tehtaan jäljiltä avattu ja oli todella siistissä siivossa filttereitä myöten. Aina kannattaa katsoa ensin peiliin näissä tein-itse-ja-säästin projekteissa jos ei toimi. Kunhan saisi tällä toimimaan kesän asiallisesti niin siirrytään talvella isompaan sylinteriryhmään ja sitä kautta pumputkin uusiksi...
Busa

Tallissa
Hayabusa-99
GSX-R750 -88
RD125LC YPVS -85
Avatar
Lizard
Viestit: 143
Liittynyt: 08 Heinä 2004, 17:01
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Lizard »

Tarkennetaan että kansi joka eristää sähkömoottorin ja filtterin toisistaan vuoti laidoilta rikkknäisen o-renkaan takia.



Edited By Lizard on 1336247703
Busa

Tallissa
Hayabusa-99
GSX-R750 -88
RD125LC YPVS -85
Avatar
Lizard
Viestit: 143
Liittynyt: 08 Heinä 2004, 17:01
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Lizard »

Uusi pumppu paikallaan ja taas pelittää. Mun tyttö on taas elävien kirjoissa! Huomiona että vakiokartalla ei nyi ollenkaan alhaalla kylmällä tai kuumalla koneella. Tyhjäkäynti vaeltaa samalla lailla kuin Ecu säädön jälkeen (hyrskyttää). :kippis: Jatketaan säätöhommia tästä.

Otin 37tkm ajetun pumpun ennen asennusta auki, tosi kliinissä kunnossa. Vaihdoin vain O-renkaat ja paperi suodattimen. Ei mitään skeidaa missään filttereissä tms. Katsotaan nyt minkä aikaa tällä pääsee.




Edited By Lizard on 1336419361
Busa

Tallissa
Hayabusa-99
GSX-R750 -88
RD125LC YPVS -85
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Eli pitikö se säätää uusiksi vai toimiiko sillä säädetyllä?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Lizard
Viestit: 143
Liittynyt: 08 Heinä 2004, 17:01
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Lizard »

Menee vielä säätöön. Siinä oli nyt vakiokartta päällä sattumalta kun kokeiltiin Samilla alkaako toimimaan millään kartalla. Sen verran koeajoin pumpun vaihdon jälkeen saadakseni varmuuden että pumppu pelaa moitteetta.

Nykimisen uudella kartalla kuulemma saa pois säätämällä.
Busa

Tallissa
Hayabusa-99
GSX-R750 -88
RD125LC YPVS -85
Avatar
WerteX
Viestit: 21
Liittynyt: 10 Tammi 2012, 15:44
Paikkakunta: Helsinki, Finland

Viesti Kirjoittaja WerteX »

Meitsillä alkaa nytten uuden varaosabensapumpum purkaminen ja putsaus jonka laitan sitte nykyisen tilalle ja katotaan miten käy täälläpäin. Postailen kun saan valmiiksi.
War is hell, but peace is fucking boring.
Avatar
Lizard
Viestit: 143
Liittynyt: 08 Heinä 2004, 17:01
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Lizard »

Kannattaa suosiolla vaihtaa uudet O-renkaat sinne ja voidella öljyllä renkaat ennen asennusta. Varsinkin se suurin. Ei tahdo saada ehyenä enään nippuun. Sen verran oli vanha venynyt. Hain tiivistekeskuksesta itelleni. Voin kaivaa koodinkin jos tarvii.
Busa

Tallissa
Hayabusa-99
GSX-R750 -88
RD125LC YPVS -85
Vastaa Viestiin