Ei käynnisty uudestaan - Gen2
- VeliHölmöK8
- Viestit: 169
- Liittynyt: 06 Kesä 2008, 14:41
- Paikkakunta: Etelä-Häme
Oli tarkoitus latailla akkua ja vaihdella öljyt sun muuta ennen ajokauden aloitusta. Takatalven kelit vain vaikuttivat sen, että olen mieluummin vaikka soitellut kitaraa kuin ropannut busaa.
Niin hieno ilma oli sitten viimein tänään, että ajattelin kuitenkin kokeilla startata niine hyvineen - ja hyvinhän se käyntiin pörähtikin.
Ajelin siitä sitten huoltoasemalle ja tarkistin rengaspaineet. Käänsin virta-avainta, kaikki valot syttyivät niin kuin pitääkin, mutta kun starttia painoin, niin mitään ei tapahtunut eikä mitään ääntäkään kuulunut, ei edes minkään releen naputusta. Myöskään mitään vikakoodia, varoitusta tai muuta ei ilmestynyt.
Uusi yritys ja normaali käyntiin lähtö. Vähän siinä pyörittelin päätäni, että olikohan joku oma moka. En antanut sen häiritä enempää, vaan päätin jatkaa kauden ensimmäistä ajolenkkiäni. Ajelin ehkä kolmisenkymmentä kilometriä, minkä jälkeen pysähdyin kahville.
Sinne se busa sitten jäikin. Teki nimittäin täsmälleen saman kuin siinä huoltoaseman pihassakin, mutta nyt ei uudet yritykset auttaneet. Ei ollut mukana mitään työkalujakaan, että olisin saanut edes sulakkeet tarkistettua.
Sen verran on näistä kokemusta, että yleensä se aina on sitten kuitenkin se akku... Mutta, mutta siltä varalta että ei olekaan: IDEOITA?
Regulaattorin vaihto takaisinkutsukampanjan piikiin on sovittu tehtäväksi ensi kuun alussa eli on vielä tekemättä.
Niin hieno ilma oli sitten viimein tänään, että ajattelin kuitenkin kokeilla startata niine hyvineen - ja hyvinhän se käyntiin pörähtikin.
Ajelin siitä sitten huoltoasemalle ja tarkistin rengaspaineet. Käänsin virta-avainta, kaikki valot syttyivät niin kuin pitääkin, mutta kun starttia painoin, niin mitään ei tapahtunut eikä mitään ääntäkään kuulunut, ei edes minkään releen naputusta. Myöskään mitään vikakoodia, varoitusta tai muuta ei ilmestynyt.
Uusi yritys ja normaali käyntiin lähtö. Vähän siinä pyörittelin päätäni, että olikohan joku oma moka. En antanut sen häiritä enempää, vaan päätin jatkaa kauden ensimmäistä ajolenkkiäni. Ajelin ehkä kolmisenkymmentä kilometriä, minkä jälkeen pysähdyin kahville.
Sinne se busa sitten jäikin. Teki nimittäin täsmälleen saman kuin siinä huoltoaseman pihassakin, mutta nyt ei uudet yritykset auttaneet. Ei ollut mukana mitään työkalujakaan, että olisin saanut edes sulakkeet tarkistettua.
Sen verran on näistä kokemusta, että yleensä se aina on sitten kuitenkin se akku... Mutta, mutta siltä varalta että ei olekaan: IDEOITA?
Regulaattorin vaihto takaisinkutsukampanjan piikiin on sovittu tehtäväksi ensi kuun alussa eli on vielä tekemättä.
alias Aqusto
My Ride: kaasubussi K8, 272,7 hp
My Ride: kaasubussi K8, 272,7 hp
- bussikoppa
- Viestit: 162
- Liittynyt: 26 Kesä 2009, 11:23
Toinen ääni "kytkimen kytkimelle".
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
- VeliHölmöK8
- Viestit: 169
- Liittynyt: 06 Kesä 2008, 14:41
- Paikkakunta: Etelä-Häme
Noistapa sitä itsekin lähtisin hakemaan, sen verran vanhoja ketjuja lueskelin, ennen kuin postasin. Mitenkäs tuo "kytkimen kytkin" eli uusi osa vai saako korjattua/elvytettyä eli auttaako kontaktien mekaaninen puhdistus eli rapsutus ja CRC? Pitääkö/voiko sen purkaa?
Itsellä joskus ollut toisessa mopossa ongelmana tuo seisontatuen tunnistin, mistä syystä ei käynnistynyt. Meneekö busassa uusiksi vai saako toimimaan putsaamalla?
Itsellä joskus ollut toisessa mopossa ongelmana tuo seisontatuen tunnistin, mistä syystä ei käynnistynyt. Meneekö busassa uusiksi vai saako toimimaan putsaamalla?
alias Aqusto
My Ride: kaasubussi K8, 272,7 hp
My Ride: kaasubussi K8, 272,7 hp
- toimeve
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
- Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
- Viesti:
...kun vaihatutin uuet "tuuninkikahvat", niin jotenki oli erilainen kuin alkuperänen, koska asennoissa "1 ja 2" (siis 6-asentoinen säätökahva) ei kytkimen turvakytkin painunu eli "napsahtanu" ja sitä kautta esti käyntiin lähön. Mutta tuo haittaa kun tietää ja muutenki näillä räpylöillä piänki säätöä isommissa lukemissa.
SMR
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
Seisontatuen kokeilu; ota johto irti liittimestä. Kytkimen kytkin; pistä johdot yhteen. Itse ostin uuden kytkimen kytkimen ennenkuin tutkin vanhaa, omasta mielestä ne kontaktit näytti siltä että esim. kynsiviilalla kun olisi pukannut pinnat puhtaiksi niin todennäköisesti olisi toiminut se vanhaki.
edit: tosin tuolla seisontatuella ei pitäisi olla merkitystä jos vaihde on vapaalla startatessa...
Edited By jarim on 1335164498
edit: tosin tuolla seisontatuella ei pitäisi olla merkitystä jos vaihde on vapaalla startatessa...
Edited By jarim on 1335164498
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
- VeliHölmöK8
- Viestit: 169
- Liittynyt: 06 Kesä 2008, 14:41
- Paikkakunta: Etelä-Häme
Nyt käy ja kukkuu taas. Akkuhan se oli, ainakin. Nimitäin ennen kuin kokeilin uudella akulla, niin kävin läpi sulakkeet (vaihdoin pari varmuuden vuoksi) sekä sen "kytkimen kytkimen". Sen verran epäilyttävän oloinen rimpula tuo "kytkimen kytkin" on, että tilasin varmuuden vuoksi uuden eli vaihtoon ennen kuin hajoo (uudestaan tai ekan kerran - miten sitten olikaan). Tähän hätään viilailin kontaktipintoja ja uitin kikkaretta CRC:ssä.
Kiitos kaikille avusta, taas kerran
Tarinan opetus: into on hyvästä, mutta mopo on syytä käydä huolella läpi ennen ajokauden korkkaamista, jos ei halua korjailla jossain parkkiksella tai tien ohessa kuten HD-miehet (tosin taito on tarpeellinen) :p
Kiitos kaikille avusta, taas kerran
Tarinan opetus: into on hyvästä, mutta mopo on syytä käydä huolella läpi ennen ajokauden korkkaamista, jos ei halua korjailla jossain parkkiksella tai tien ohessa kuten HD-miehet (tosin taito on tarpeellinen) :p
alias Aqusto
My Ride: kaasubussi K8, 272,7 hp
My Ride: kaasubussi K8, 272,7 hp
Nuo akut on sikäli ikäviä että saattavat kuolla lähes laakista. Viime kesänä kuoli perähydlarissa oleva pikkuakku aivan varoittamatta; kotona lähti käyntiin normaalisti, napsautin kytkimen asentoon että ovat rinnan jotta lataa molempia. Huoltoasemalla tankkauksen jälkeen startti ei sanonut enää mitään. 24V startti järjestelmässä se varjopuoli että kun sähkö kulkee tuon pienemmän akun "läpi" niin jos se on tyhjä niin startti ei pyöri vaikka isommassa akussa virtaa olisikin...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport