Eli tuli vm.2006 bussi ostettua. Pari kysymystä. Ostin LSL grashpadit stormilta ja mikä on kätevin keino tehdä reikä katteisiin oikeaan paikkaan ja millä terällä porata siisti reikä? Ostin stormilta Motorexin öljyn TOP SPEED 4T 10W/40. Vissiin ok, myyjän mukaan normiajoon hyvä...? Käykö normitulpat vai mitä eroa idirium tulppiin normiajossa? Tuli Hidin xenon sarja mukaan. Miten asennus ja mikä on ballistille paras paikka ettei häiriöitä tule? Tässä nyt alkuun. Lähtispä toi lumi pois
Omaan pyörääni olen noi lsl:n crash padit laittanut. Punainen reikäpora puuilosta, osta muutaman millin (esim. 4mm) isompi kuin katteen läpi tuleva tappi on.
-Pyörä paikalleen ja takapukilla ylös
-Pura sivukate
-Laita laser osoittamaan 90asteen kulmassa (sekä pysty, että vaakasuunnassa) kiinnityspultin kannan keskelle
-kate takas kiinni kaikilla ruuveilla, et on varmasti paikallaan
-Merkkaa laserin osoittama kohta
-kate irti, poraa reikä, kasaa kate ja kiinnitä tappi.
Kerran oon pikkuvauhdista pyörän kaatanut ja tappi suojas katteet 100%
Iridiumtulpat saat helposti ja halvalla www.sparkplugs.co.uk tms. Suomessa paljon kalliimpia.
Tervetuloa joukkoon. TÄSSÄ KUVASSA ballastin paikat, tosin gen 2. En tiedä, mutta uskoisin gen 1 löytyvän samanlaiset tilat ballasteille. Ilman releitä asennettu, eikä koskaan ole ollut mitään häiriöitä.
Kokeilin joukkoliikennettä ja huomasin sen niin mukavaksi, että ostin oman Bussin työmatkoja varten......
noita tulppia kannattee käyä kyseleen ihan autotarvikeliikkeestä...mp-liikkeessä n. 2x hinta mitä noissa... toki tuo sparkplugs on varma paikka ja halvin. Kai se ihan hyvä öljy on ku jokku ajaa kiisseliauton öljyilläki ja kehuvat itte käyttäny castrollia ku herrahuoltohemmo sitä mun mopoon vielä yoistaseksi laittaa...loppus tää rivariasuminen/ois tallipaikka/varaa oikiasti harrastaa vähä leveemmin
Quadron kirjoitti:Omat ballastit on oikealla puolella, toinen ilmatorven päällä ja toinen kiinnitettynä mittariston pultin alle. Kuvatus Normipaksuiset, hyvin mahtu.
Yksi polttimo vaan ja ballisti eli lähivaloksi H7 ja ballisti oikealle.
Mulla cobran mini ballastit oikean imutorven päällä päällekkäin. Ei oo aiheutanu häiriöitä. Öljynä mulla Motulin 300V ja iridiumit merkkiliikkeestä mut toi poikain suosima linkki on varmasti halvin vaihtoehto.
wiltzu kirjoitti:Omaan pyörääni olen noi lsl:n crash padit laittanut. Punainen reikäpora puuilosta, osta muutaman millin (esim. 4mm) isompi kuin katteen läpi tuleva tappi on.
-Pyörä paikalleen ja takapukilla ylös
-Pura sivukate
-Laita laser osoittamaan 90asteen kulmassa (sekä pysty, että vaakasuunnassa) kiinnityspultin kannan keskelle
-kate takas kiinni kaikilla ruuveilla, et on varmasti paikallaan
-Merkkaa laserin osoittama kohta
-kate irti, poraa reikä, kasaa kate ja kiinnitä tappi.
Kerran oon pikkuvauhdista pyörän kaatanut ja tappi suojas katteet 100%
Iridiumtulpat saat helposti ja halvalla www.sparkplugs.co.uk tms. Suomessa paljon kalliimpia.
Nyt on tatit paikallaan. Kohdistus onnistuis niin etä moottorin etukiinnitysreikään sopiva poranterä jonka pään sotkin merkkausliidulla, kate paikalleen ja pois. Liidun merkkiin pieni poraus. Kohdistaa taskulampulla katepaikalla että reikä suunnilleen oikeassa kohdassa. Muistaakseni vedin 30mm rasiaporalla reiät ja tuli hyvät. Reiät juuri sopivasti piilossa kun tatit paikallaan
wiltzu kirjoitti:Omaan pyörääni olen noi lsl:n crash padit laittanut. Punainen reikäpora puuilosta, osta muutaman millin (esim. 4mm) isompi kuin katteen läpi tuleva tappi on.
-Pyörä paikalleen ja takapukilla ylös
-Pura sivukate
-Laita laser osoittamaan 90asteen kulmassa (sekä pysty, että vaakasuunnassa) kiinnityspultin kannan keskelle
-kate takas kiinni kaikilla ruuveilla, et on varmasti paikallaan
-Merkkaa laserin osoittama kohta
-kate irti, poraa reikä, kasaa kate ja kiinnitä tappi.
Kerran oon pikkuvauhdista pyörän kaatanut ja tappi suojas katteet 100%
Iridiumtulpat saat helposti ja halvalla www.sparkplugs.co.uk tms. Suomessa paljon kalliimpia.
Nyt on tatit paikallaan. Kohdistus onnistuis niin etä moottorin etukiinnitysreikään sopiva poranterä jonka pään sotkin merkkausliidulla, kate paikalleen ja pois. Liidun merkkiin pieni poraus. Kohdistaa taskulampulla katepaikalla että reikä suunnilleen oikeassa kohdassa. Muistaakseni vedin 30mm rasiaporalla reiät ja tuli hyvät. Reiät juuri sopivasti piilossa kun tatit paikallaan
Mitäs tuo, porasin Toimeven pyörän kylkeen Peekeen kans 3 promillen käämissä reiät bädeille eikä niistäkään ole kuvaa. Video ainostaan ja sitäkään ei ole lupaa julkaista.
waiski10 kirjoitti:Mitäs tuo, porasin Toimeven pyörän kylkeen Peekeen kans 3 promillen käämissä reiät bädeille eikä niistäkään ole kuvaa. Video ainostaan ja sitäkään ei ole lupaa julkaista.
...ja voin kertoa, että tarkempaa silmäilyä ei kestä... :laugh: