Busan juuri ostanut

Muihin foorumeihin sopimattomat, teniikkaan liittyvät aiheet tänne
vesa
Viestit: 9
Liittynyt: 27 Helmi 2012, 21:06
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja vesa »

Moi,

Eli tuli vm.2006 bussi ostettua. Pari kysymystä. Ostin LSL grashpadit stormilta ja mikä on kätevin keino tehdä reikä katteisiin oikeaan paikkaan ja millä terällä porata siisti reikä? Ostin stormilta Motorexin öljyn TOP SPEED 4T 10W/40. Vissiin ok, myyjän mukaan normiajoon hyvä...? Käykö normitulpat vai mitä eroa idirium tulppiin normiajossa? Tuli Hidin xenon sarja mukaan. Miten asennus ja mikä on ballistille paras paikka ettei häiriöitä tule? Tässä nyt alkuun. Lähtispä toi lumi pois :)
Avatar
wiltzu
Viestit: 207
Liittynyt: 24 Kesä 2010, 17:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja wiltzu »

Omaan pyörääni olen noi lsl:n crash padit laittanut. Punainen reikäpora puuilosta, osta muutaman millin (esim. 4mm) isompi kuin katteen läpi tuleva tappi on.
-Pyörä paikalleen ja takapukilla ylös
-Pura sivukate
-Laita laser osoittamaan 90asteen kulmassa (sekä pysty, että vaakasuunnassa) kiinnityspultin kannan keskelle
-kate takas kiinni kaikilla ruuveilla, et on varmasti paikallaan
-Merkkaa laserin osoittama kohta
-kate irti, poraa reikä, kasaa kate ja kiinnitä tappi.

Kerran oon pikkuvauhdista pyörän kaatanut ja tappi suojas katteet 100% :thumbup:

Iridiumtulpat saat helposti ja halvalla www.sparkplugs.co.uk tms. Suomessa paljon kalliimpia.




Edited By wiltzu on 1330408842
Avatar
Timba
Viestit: 401
Liittynyt: 05 Helmi 2008, 20:49
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Timba »

Tervetuloa joukkoon. TÄSSÄ KUVASSA ballastin paikat, tosin gen 2. En tiedä, mutta uskoisin gen 1 löytyvän samanlaiset tilat ballasteille. Ilman releitä asennettu, eikä koskaan ole ollut mitään häiriöitä.
Kokeilin joukkoliikennettä ja huomasin sen niin mukavaksi, että ostin oman Bussin työmatkoja varten......

Suzukilla vuodesta 1981

Copper/Silver
B-King

TEAM CAMPARI



Avatar
Kekee
Viestit: 462
Liittynyt: 10 Touko 2008, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kekee »

noita tulppia kannattee käyä kyseleen ihan autotarvikeliikkeestä...mp-liikkeessä n. 2x hinta mitä noissa... toki tuo sparkplugs on varma paikka ja halvin. Kai se ihan hyvä öljy on ku jokku ajaa kiisseliauton öljyilläki ja kehuvat :kippis: itte käyttäny castrollia ku herrahuoltohemmo sitä mun mopoon vielä yoistaseksi laittaa...loppus tää rivariasuminen/ois tallipaikka/varaa oikiasti harrastaa vähä leveemmin :offtopic:



Edited By Kekee on 1330411069
vesa
Viestit: 9
Liittynyt: 27 Helmi 2012, 21:06
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja vesa »

Vissiin tuolla Haynesin vm.99-2004 oppaalla pärjäisi. Jos oikein käsittänyt niin vm 2006 on sama tekniikka?
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Huoltomanuaalilla tekee varmasti enemmän. :) Ladattavissa ilmaiseksi, löytyy latauslinkki tältäkin foorumilta kun hakee.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Quadron
Viestit: 366
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 14:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Quadron »

Omat ballastit on oikealla puolella, toinen ilmatorven päällä ja toinen kiinnitettynä mittariston pultin alle. Kuvatus Normipaksuiset, hyvin mahtu.
vesa
Viestit: 9
Liittynyt: 27 Helmi 2012, 21:06
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja vesa »

jarim kirjoitti:Huoltomanuaalilla tekee varmasti enemmän. :) Ladattavissa ilmaiseksi, löytyy latauslinkki tältäkin foorumilta kun hakee.

Vaikka kuinka haulla etsin en löytänyt muuta kuin 07 omistajaoppaan en mitään huoltomanuskaa joka käy vm 06... Suomi tai englanti käy
vesa
Viestit: 9
Liittynyt: 27 Helmi 2012, 21:06
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja vesa »

Quadron kirjoitti:Omat ballastit on oikealla puolella, toinen ilmatorven päällä ja toinen kiinnitettynä mittariston pultin alle. Kuvatus Normipaksuiset, hyvin mahtu.
Yksi polttimo vaan ja ballisti eli lähivaloksi H7 ja ballisti oikealle.
Avatar
PRM75
Viestit: 267
Liittynyt: 07 Touko 2008, 20:17
Paikkakunta: Rautalampi

Viesti Kirjoittaja PRM75 »

Mulla cobran mini ballastit oikean imutorven päällä päällekkäin. Ei oo aiheutanu häiriöitä. Öljynä mulla Motulin 300V ja iridiumit merkkiliikkeestä mut toi poikain suosima linkki on varmasti halvin vaihtoehto. :)
100 m/s club
:turbobusa:
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

vesa kirjoitti:
jarim kirjoitti:Huoltomanuaalilla tekee varmasti enemmän. :) Ladattavissa ilmaiseksi, löytyy latauslinkki tältäkin foorumilta kun hakee.

Vaikka kuinka haulla etsin en löytänyt muuta kuin 07 omistajaoppaan en mitään huoltomanuskaa joka käy vm 06... Suomi tai englanti käy

Max69 tarjoaa: http://www.elisanet.fi/max69/ :)

99-07 pieniä poikkeuksia lukuunottamatta miltei sama laite...




Edited By jarim on 1330457531
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
vesa
Viestit: 9
Liittynyt: 27 Helmi 2012, 21:06
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja vesa »

wiltzu kirjoitti:Omaan pyörääni olen noi lsl:n crash padit laittanut. Punainen reikäpora puuilosta, osta muutaman millin (esim. 4mm) isompi kuin katteen läpi tuleva tappi on.
-Pyörä paikalleen ja takapukilla ylös
-Pura sivukate
-Laita laser osoittamaan 90asteen kulmassa (sekä pysty, että vaakasuunnassa) kiinnityspultin kannan keskelle
-kate takas kiinni kaikilla ruuveilla, et on varmasti paikallaan
-Merkkaa laserin osoittama kohta
-kate irti, poraa reikä, kasaa kate ja kiinnitä tappi.

Kerran oon pikkuvauhdista pyörän kaatanut ja tappi suojas katteet 100% :thumbup:

Iridiumtulpat saat helposti ja halvalla www.sparkplugs.co.uk tms. Suomessa paljon kalliimpia.
Nyt on tatit paikallaan. Kohdistus onnistuis niin etä moottorin etukiinnitysreikään sopiva poranterä jonka pään sotkin merkkausliidulla, kate paikalleen ja pois. Liidun merkkiin pieni poraus. Kohdistaa taskulampulla katepaikalla että reikä suunnilleen oikeassa kohdassa. Muistaakseni vedin 30mm rasiaporalla reiät ja tuli hyvät. Reiät juuri sopivasti piilossa kun tatit paikallaan :)
Avatar
CormaX
Viestit: 663
Liittynyt: 11 Elo 2009, 22:15
Paikkakunta: Etelä-pohojanmaa/Peräseinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CormaX »

vesa kirjoitti:
wiltzu kirjoitti:Omaan pyörääni olen noi lsl:n crash padit laittanut. Punainen reikäpora puuilosta, osta muutaman millin (esim. 4mm) isompi kuin katteen läpi tuleva tappi on.
-Pyörä paikalleen ja takapukilla ylös
-Pura sivukate
-Laita laser osoittamaan 90asteen kulmassa (sekä pysty, että vaakasuunnassa) kiinnityspultin kannan keskelle
-kate takas kiinni kaikilla ruuveilla, et on varmasti paikallaan
-Merkkaa laserin osoittama kohta
-kate irti, poraa reikä, kasaa kate ja kiinnitä tappi.

Kerran oon pikkuvauhdista pyörän kaatanut ja tappi suojas katteet 100% :thumbup:

Iridiumtulpat saat helposti ja halvalla www.sparkplugs.co.uk tms. Suomessa paljon kalliimpia.
Nyt on tatit paikallaan. Kohdistus onnistuis niin etä moottorin etukiinnitysreikään sopiva poranterä jonka pään sotkin merkkausliidulla, kate paikalleen ja pois. Liidun merkkiin pieni poraus. Kohdistaa taskulampulla katepaikalla että reikä suunnilleen oikeassa kohdassa. Muistaakseni vedin 30mm rasiaporalla reiät ja tuli hyvät. Reiät juuri sopivasti piilossa kun tatit paikallaan :)
Joo joo, ja kuvaa löytyy? :)
--Still Counting --

http://cormax.kuvat.fi/kuvat/

:on_the_quiet:
Avatar
waiski10
Site Admin
Viestit: 902
Liittynyt: 28 Touko 2004, 13:03
Paikkakunta: Jyskä

Viesti Kirjoittaja waiski10 »

Mitäs tuo, porasin Toimeven pyörän kylkeen Peekeen kans 3 promillen käämissä reiät bädeille eikä niistäkään ole kuvaa. Video ainostaan ja sitäkään ei ole lupaa julkaista. :baaa:
ennen kova, ehkä vielä joskus...
Avatar
toimeve
Viestit: 2616
Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

waiski10 kirjoitti:Mitäs tuo, porasin Toimeven pyörän kylkeen Peekeen kans 3 promillen käämissä reiät bädeille eikä niistäkään ole kuvaa. Video ainostaan ja sitäkään ei ole lupaa julkaista. :baaa:
...ja voin kertoa, että tarkempaa silmäilyä ei kestä... :laugh:
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
Vastaa Viestiin