Gen2 katteiden irroitus - Pari kuvallista ohjetta

Tänne kaikki Gen2 (k8 ja uudemmat) tekniset asiat jotka eroavat Gen1 Busasta
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
74-1302205404

Viesti Kirjoittaja 74-1302205404 »

Olis pitäny eilen selata Foorumi läpi ennenkuin lähti Busan katteita purkamaan olisi voinut säästyä aikaa.. :glare:

Mutta lähtihän ne pienellä tutkimisella ja kylmähiki ottalla virraten kun nyppi katteita irti pelkotila päällä että koska jotain hajoaa, mutta saa nähdä kuinka ne paikalleen takaisin päin menee... :p
Avatar
Timba
Viestit: 401
Liittynyt: 05 Helmi 2008, 20:49
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Timba »

Kokeilin joukkoliikennettä ja huomasin sen niin mukavaksi, että ostin oman Bussin työmatkoja varten......

Suzukilla vuodesta 1981

Copper/Silver
B-King

TEAM CAMPARI



Avatar
same
Viestit: 149
Liittynyt: 03 Joulu 2010, 20:27
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja same »

JaLe kirjoitti:Olis pitäny eilen selata Foorumi läpi ennenkuin lähti Busan katteita purkamaan olisi voinut säästyä aikaa.. :glare:

Mutta lähtihän ne pienellä tutkimisella ja kylmähiki ottalla virraten kun nyppi katteita irti pelkotila päällä että koska jotain hajoaa, mutta saa nähdä kuinka ne paikalleen takaisin päin menee... :p
Helpommin ne takaisinpäin menee.
Black -08
Avatar
Sika-nauta
Viestit: 42
Liittynyt: 05 Huhti 2011, 09:08

Viesti Kirjoittaja Sika-nauta »

Vaihdoin juuri yoshi R-77 putkiston ja suurin työ oli juuri nuo hemmetin katteet. Olisi pitänyt tosiaan lukea ensin vinkkejä
K8 Ormu .2011. 200.7hv ECUeditor/ Sami. 1/4 mile 9.78s / 230km/t
2012. 238hv 1/4 mile 9.65s / 243km/t
2013. 238hv 1/4 mile 9.51s
2014 "T" 305hv +200mph
101-1312022180

Viesti Kirjoittaja 101-1312022180 »


kyllä oli ohjeet tarpeen, miten näin yksinkertainen asia on saatu näin vaikeaksi, ja ne kaikki äänet mitä tulee kun katteita irroittaa, vielä on paikoileen laitto jäljellä. i tule tapahtumaan varmaan vähään aikaan, jos tulee vaikka jotain ideoita. Kiitokset linkin laittaneelle. :tongue:
83-1175441819

Viesti Kirjoittaja 83-1175441819 »

esat kirjoitti:
kyllä oli ohjeet tarpeen, miten näin yksinkertainen asia on saatu näin vaikeaksi, ja ne kaikki äänet mitä tulee kun katteita irroittaa, vielä on paikoileen laitto jäljellä. i tule tapahtumaan varmaan vähään aikaan, jos tulee vaikka jotain ideoita. Kiitokset linkin laittaneelle. :tongue:
...ja sitten ne jää irvistämään ja napit menee paskaksi ja kaikkea muuta mukavaa,,,sivukatteetkin on kolmesta osasta,,
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Snake kirjoitti:
esat kirjoitti:
kyllä oli ohjeet tarpeen, miten näin yksinkertainen asia on saatu näin vaikeaksi, ja ne kaikki äänet mitä tulee kun katteita irroittaa, vielä on paikoileen laitto jäljellä. i tule tapahtumaan varmaan vähään aikaan, jos tulee vaikka jotain ideoita. Kiitokset linkin laittaneelle. :tongue:
...ja sitten ne jää irvistämään ja napit menee paskaksi ja kaikkea muuta mukavaa,,,sivukatteetkin on kolmesta osasta,,
Oon kyllä ihan samaa mieltä, ihan persuuksista koko katteiden irrotus. takaisin menee kyllä kivasti.

Kattelin noita videoita ja sanoisin että kannattaa purkaa lisäksi mittariston alamuovi ja sitä seuraavat palat ensiksi. Rami putket ja sen katteen kiinnitys piste tulee näkösälle. Lisäksi olen irroittanut ram putkesta yläkatteen alakiinnityksen (yksi ristipää ruuvi).

Tällä kikalla sivukatteen irroitus helpoittuu vähän, sivukatteen ram putkeen tuleva kiinnityspistekin voi jäädä ehjäksi... :laugh:
Vajukki
Viestit: 53
Liittynyt: 04 Kesä 2010, 17:35

Viesti Kirjoittaja Vajukki »

Omasta pyörästä on nyt irroitettu kymmenisen kertaa ainakin oikean puolen kate ja klipsut ja kynnet katteissa on ehjät mutta silti alkaa se yläsauma etukatteeseen olemaan väljä ja vaatii kohta jotain tilkettä väliin.

Luulen että sitten kun näissä alkaa mittarissa olemaan yli sadantuhannen lukemia niin tohon saumaan viritellään jotain ruuvikiinnityksia niinkuin gen1:ssä. Mielestän siihen sopisi ruuvit ulkonäönkin kannalta hyvin mutta josko ne sitten lisää ilmanvastusta liikaa :)

Menee kyllä jo aika rutiinilla toi katteiden irroitus vaikka ensimmäisellä kerralla hirvitti niitä narskutella irti.
Avatar
Robin
Viestit: 286
Liittynyt: 24 Huhti 2007, 18:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Robin »

Pitäisi päästä mittariston taakse ja sivuille väsäämään ja ajattelin irroittaa etukatteen. Saako etukatteen helposti pois ilman että joutuu irroittamaan sivukatteet?
Avatar
waiski10
Site Admin
Viestit: 902
Liittynyt: 28 Touko 2004, 13:03
Paikkakunta: Jyskä

Viesti Kirjoittaja waiski10 »

Robinson Crusoe kirjoitti:Pitäisi päästä mittariston taakse ja sivuille väsäämään ja ajattelin irroittaa etukatteen. Saako etukatteen helposti pois ilman että joutuu irroittamaan sivukatteet?
Ei saa.
ennen kova, ehkä vielä joskus...
Avatar
jakehaanpää
Site Admin
Viestit: 1197
Liittynyt: 31 Touko 2004, 13:47
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jakehaanpää »

"Kateinssi" ois saanu potkut ehdotelmastaan :pylly:
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
Avatar
Jokimaa
Viestit: 240
Liittynyt: 23 Heinä 2005, 14:11
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jokimaa »

Käykö kuinka nuo gen2:n katteet gen1:een? Voisi suunnitella K6:n kate vaihtoa:D
Tänään liikun, syön ja juon tavalla, joka saa oloni tuntumaan hyvältä.
Avatar
Kekee
Viestit: 462
Liittynyt: 10 Touko 2008, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kekee »

No uskosin ja olen nähny että ne siihen istuu...mutta varmasti työtä vaatii, oiski yhtä helpot katteet tuossa uuemmassa ku vanhemmassa.
Avatar
Kekee
Viestit: 462
Liittynyt: 10 Touko 2008, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kekee »

Ota robin mittaristo ennemmin irti...jos sillai onnistut "väsäilemään"....
Vastaa Viestiin