Taxilla Bonnevilleen

Tänne projektikertomukset sekä topicit omaan pyörään tehdyistä muutoksista
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

Vielä pari muistutusta taikka linkkiä, kun ne tästä ketjusta puuttuu.

Käykääpä tykkään tästä, niin saatte tuoreimmat uutiset kun niitä on. Sivut näkyy myös muille kuin facebookin käyttäjille
TFM facebook sivu

Ja sitte muutama videolinkki
388km/h kypäräkamerasta
Taxi videot youtubessa
Yle AamuTV haastattelu
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

Huomenna Jarim ja muut laittelee Taxin Moteciin sopivia sutimisenesto parametrejä. Kauhavan ja Pudiksen aikasemmat testit oli lähinnä ilokaasuprosentin säätelyä jos suti.
slip
Viestit: 27
Liittynyt: 03 Elo 2009, 19:30
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja slip »

Onko teillä tuo suttailunesto siis aktiivinen vai passiivinen? Eli siis seuraako se esim renkaiden pyörimiseroa ajon aikana ja korjaa sen mukaan vai onko siellä jotku 'kiinteät' parametrit jotka esim rajoittaa kierrosten nousua eri vaihteilla?
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

slip kirjoitti:Onko teillä tuo suttailunesto siis aktiivinen vai passiivinen? Eli siis seuraako se esim renkaiden pyörimiseroa ajon aikana ja korjaa sen mukaan vai onko siellä jotku 'kiinteät' parametrit jotka esim rajoittaa kierrosten nousua eri vaihteilla?
Aktiivinen nyt. Eilen Taxiin tuli (tai ainakin oli puhe) OAMK:lla etupyörän pyörimisnopeusanturi. Aikasemmin se oli pelkästään GPS pohjainen. Kierrostennousunopeutta ei ole ainakaan toistaiseksi rajoitettu.
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

FB sivulla video, että miltä se sutimisenesto kuulostaa aktiivisena. Ykkösellä pientä parikkipaikkapyörittelyä.
Facebook/teamforcemajor
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

Wanted, männät. :welcome:

Mistähän pitäis katella?
86mm Muzzyn ryhmään pitäis löytää männät jotka olis turbomäntälookkia. Siis suunnilleen tämmöset

Tuppaa kaikilla valmistajilla loppumaan nuo (busan) turbomännät loppumaan 83mm kokoon.
Teettämällä tietty saa mitä vaan, mutta jos joku osais vinkata suoriltaan. Männäntappi sais olla 20mm tai 18mm.
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

tenhulttio kirjoitti:Wanted, männät. :welcome:

Mistähän pitäis katella?
86mm Muzzyn ryhmään pitäis löytää männät jotka olis turbomäntälookkia. Siis suunnilleen tämmöset

Tuppaa kaikilla valmistajilla loppumaan nuo (busan) turbomännät loppumaan 83mm kokoon.
Teettämällä tietty saa mitä vaan, mutta jos joku osais vinkata suoriltaan. Männäntappi sais olla 20mm tai 18mm.


Tuol on jokusia vaihtoehtoja 86mm. Sorvilla sitten loput? JE:kin kenties on moisia tehnyt, eli 'piirustukset' niillä varmaan on valmiina jos kysyy, tämän perusteella?

MPS
Club 100 m/s
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

Pistinki jo kyselyä JE:lle, MTC:lle ja Wössnerille. Saapa nähä kuka vastaa ekana. Taikka vastaako kukaan :tongue:
SMR
Viestit: 533
Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:09
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja SMR »

Samalla kun noita selvität ni kysy mikä on toi MTC:n prolite ? Liekö proo mallin köykänen.
Suomen nopein Hayabusa tiimi
Speed Metal Racing

---415kmh---

kilvan ajoa jo vuodesta 2012

http://www.youtube.com/watch?v=apDqrdTIik4



"La Hayabusa è bella, quando vince"
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

MTC vastaskin jo. Jos tarttee teettää, niin minimimäärä on 20kpl. Ja valikoimasta ei löydy sopivaa muuta ku 13:1 rutulla.
Ja jätti sitte vastaamatta prolite kysymykseen :glare:
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

tenhulttio kirjoitti:MTC vastaskin jo. Jos tarttee teettää, niin minimimäärä on 20kpl. Ja valikoimasta ei löydy sopivaa muuta ku 13:1 rutulla.
Ja jätti sitte vastaamatta prolite kysymykseen :glare:
Ja JE-pistons vastas kans. 850eur ja 4viikkoa. Harmi vaan, kun mieluummin otettais jotkut muut ku JE:t
Ameriikkalainen palvelu vaan on parempaa. Wössner ei ole välittänyt vastata ollenkaan. :glare:
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

Ja nyt tuli vastaus Wössneriltä. Custom madet maksaa 235EUR / kpl.
CPS pistons tais olla vähä alle tonnin/setti. Niillä on ihan Suomessakin edustaja: Paolo Ricci
Saas nähä mihin me päädytään.
Avatar
ysi-ärrä
Viestit: 974
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 19:54

Viesti Kirjoittaja ysi-ärrä »

Hieman aihetta sivuuttaen. Tuli muuten aamulla maxilta ohjelma tuolta bonnevillestä. Ajoivat sellasella sikarinmallisella kakspyöräsellä. Toki nurinhan se meni, mut mielenkiintoinen tunnin pläjäys.
337kmh/ 1609m ,Joensuu 2012
Avatar
suiza
Viestit: 359
Liittynyt: 07 Huhti 2006, 20:04
Paikkakunta: Oulun ympäristö

Viesti Kirjoittaja suiza »

ysi-ärrä kirjoitti:Hieman aihetta sivuuttaen. Tuli muuten aamulla maxilta ohjelma tuolta bonnevillestä. Ajoivat sellasella sikarinmallisella kakspyöräsellä. Toki nurinhan se meni, mut mielenkiintoinen tunnin pläjäys.

Tänään katsoin tuon ohjelman Maxilta. Aika tarkkaa touhua tuntuu olevan turvallisuuden ja ajolupien kanssa.
Pyöräluokassa käsittääkseni 6 hyväsyttyä vetoa eri nopusluokissa oltava, ennenkuin pääsee edes vetämään sinkki kireällä :oops:
Vaatinee useamman päivän aikatauluun paikanpäällä? Jos vaikka tekniikan kanssa on jotain pikku ongelmaa.
Paljonkohan osallistuminen maksaa itse tapahtumaan?
Avatar
ysi-ärrä
Viestit: 974
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 19:54

Viesti Kirjoittaja ysi-ärrä »

En tiiä onko tää ollu jo täällä, mut hyvin huomaa miten liukas tuo suola-aavikko on ku ei pysty vetää millään urku selällään ku meinaa sutia kokoajan.
Linkki
337kmh/ 1609m ,Joensuu 2012
Vastaa Viestiin