Ei siinä mitään välijäähyä tartte. Pistät aquamistin vesiruutan niin jäähyttää ja ei tartte kikkailla mitään syylärien kans.Rockster kirjoitti:Siitähän puuttu karkeasti välijäähy, paksummat pinnapultit, paksumpi kannentiiviste, uudet tulpat, lock-up, jne...Sika-nauta kirjoitti:Mitä tuosta setisä puuttuu. Onko isoa rahareikää pakkoostos listalla tuon setin lisäksi, mitä puuttuu?
Kamat Samille tottakai ja mopoon kiinni.
Kamaa pitää laittaa aika läjä lisää jos haluat pyörän kestävän.
Melkein kannattaa konsultoida osaavaa rakentajaa siitä mitä keikkea satsiin tarvitsee lisää.
E: Niin ja tosiaan tuosta takistehosta saa nipistää tiukassa penkissä noin 20 hv. Oma pyörä näyttäisi näissä pilipali-penkeissä takikselta varmaan yli 500 kun Samilla se näytti 303
GEN 2 virittelyä..
337kmh/ 1609m ,Joensuu 2012
Rockster kirjoitti:Sika-nauta kirjoitti:Mitä tuosta setisä puuttuu. Onko isoa rahareikää pakkoostos listalla tuon setin lisäksi, mitä puuttuu?
Kamat Samille tottakai ja mopoon kiinni.
Siitähän puuttu karkeasti välijäähy, paksummat pinnapultit, paksumpi kannentiiviste, uudet tulpat, lock-up, jne...
Kamaa pitää laittaa aika läjä lisää jos haluat pyörän kestävän.
Melkein kannattaa konsultoida osaavaa rakentajaa siitä mitä keikkea satsiin tarvitsee lisää.
E: Niin ja tosiaan tuosta takistehosta saa nipistää tiukassa penkissä noin 20 hv. Oma pyörä näyttäisi näissä pilipali-penkeissä takikselta varmaan yli 500 kun Samilla se näytti 303
Perusturbosetillä voi ottaa 250-270hp (muutamat ovat ottaneet tuon vakiomoottoristakin ), kun siihen asennetaan 2mm sylinterin nostolevy .
Bensapuoli alkaa loppumaan 270hp jälkeen ja Mitsun TD05-16g loppuu 350hp kohdalla.
Jos tuo max. 270hp riittää , niin ei siihen perusturbosettiin muuta tarvi. Jos taas haluaa yli 300hp , niin kannattaa laittaa listalle bensapumppu , regu, pinnapultit ja vesiruisku.
Yli 350hp listalle sitten isompi turbo , kiertokanget, lock-up ....
99-K2 lienee ainoot mitkä menee läpi. Ja jos ihan tarkasti sääntöjä luetaan niin yhtään Busaa ei saa leimattua. Tosin kaikki katsastus miehet ei tunne kaikkia pykäliä niin tietämättömyyttään antavat leiman, teho/paino suhde on rajaava tekijä nykyään.anykala kirjoitti:Onko GEN2:sta mitään mahkuja saada katsatettua turbotettuna? Eli ei tartteis nappilakkien kans alkaa tappelemaan...
Kai sitä voi turbottaa niin pienellä ahtopaineella (tai muuten rajoittaa tehoa) että tehot pysyvät sallituissa rajoissa ja täten saisi ihan kaikki pykälät täytettyä?Ksthb kirjoitti:99-K2 lienee ainoot mitkä menee läpi. Ja jos ihan tarkasti sääntöjä luetaan niin yhtään Busaa ei saa leimattua. Tosin kaikki katsastus miehet ei tunne kaikkia pykäliä niin tietämättömyyttään antavat leiman, teho/paino suhde on rajaava tekijä nykyään.anykala kirjoitti:Onko GEN2:sta mitään mahkuja saada katsatettua turbotettuna? Eli ei tartteis nappilakkien kans alkaa tappelemaan...
Uusien ohjeistuksien mukaan Hayabusan teho/painosuhde on tapissa jo vakiona. mitään muutoksia ei käytännössä voi tehdä jos ohjeistusta noudatetaan kirjaimellisesti.jyka kirjoitti:Kai sitä voi turbottaa niin pienellä ahtopaineella (tai muuten rajoittaa tehoa) että tehot pysyvät sallituissa rajoissa ja täten saisi ihan kaikki pykälät täytettyä?Ksthb kirjoitti:99-K2 lienee ainoot mitkä menee läpi. Ja jos ihan tarkasti sääntöjä luetaan niin yhtään Busaa ei saa leimattua. Tosin kaikki katsastus miehet ei tunne kaikkia pykäliä niin tietämättömyyttään antavat leiman, teho/paino suhde on rajaava tekijä nykyään.anykala kirjoitti:Onko GEN2:sta mitään mahkuja saada katsatettua turbotettuna? Eli ei tartteis nappilakkien kans alkaa tappelemaan...
En tiedä meneekö näin mutta Euro2 (2002/51/EY) tuli voimaan 20.09.2002 joten tätä aikaisemmin käyttöönotetut ei voi olla Euro2´sia vaan ovat Euro1, joten päästömittaus konttorilla onnistuu.
Trafin tulkintaohjeen lopussa sanotaan:
-Euro2 tuli mahdolliseksi 2002 2002/51/EY direktiivin julkaisun jälkeen
Näin sivumennen mainittuna....
Trafin tulkintaohjeen lopussa sanotaan:
-Euro2 tuli mahdolliseksi 2002 2002/51/EY direktiivin julkaisun jälkeen
Näin sivumennen mainittuna....
gsxr kirjoitti:En tiedä meneekö näin mutta Euro2 (2002/51/EY) tuli voimaan 20.09.2002 joten tätä aikaisemmin käyttöönotetut ei voi olla Euro2´sia vaan ovat Euro1, joten päästömittaus konttorilla onnistuu.
Trafin tulkintaohjeen lopussa sanotaan:
-Euro2 tuli mahdolliseksi 2002 2002/51/EY direktiivin julkaisun jälkeen
Näin sivumennen mainittuna....
Mun käsityksen mukaan euro2 tuli täysimääräisesti voimaan 1.7.2004 ja tuo 2002---> koskisi vain uusia malleja. Oma k3 on vielä euro1.
Eli busan kohdalla ennen 1.7.2004 pitäisi saada vielä leimattua?
edit: maffin sivuilta kopioitua:
Kansannimi Säädös Voimaantulo Suomessa
Euro 1 97/24/EY Voimaantulo koskee 17.6.1999 alkaen uusia tyyppejä, 17.6.2003 kaikkia käyttöönotettuja
Euro 2 2002/51/EY (A-rajat) Voimaantulo koskee 1.4.2003 alkaen uusia tyyppejä, 1.7.2004 kaikkia käyttöönotettuja (näistä enduro- ja trialpyörille annettu 1 vuosi lisäaikaa)
Euro 3 2002/51/EY (B-rajat) Voimaantulo koskee 1.1.2006 alkaen uusia tyyppejä, 1.1.2007 kaikkia käyttöönotettuja (paitsi alle 5000 kappaleen myyntierään kuuluvaa 1.1.2008 alkaen)
Edited By minizz66 on 1323542103
"Pidetääs pienempää ääntä että muut potilaat saa nukkua"
Tuosta teho/paino jutusta:
vakion teho/paino on noin 0,52 kw/kg
turbotettu (+20%) noin 0,62 kw/kg
eroa 0,1 kw/kg, trafin mukaan muistaakseni 0,3 saa olla eroa maksimissaan joten ei ongelmaa!
Ja noista euro jutuista:
En tiedä mistä mmaf tyypit on noita päivämääriä yms. ottanut (varmaan kyllä ovat oikeassa) mutta jos katsoo säädöstä 2002/51/EY googlesta niin sieltä löytyy ko säädöksen julkaisu yms. päivämääriä heti sivun alkuosasta.
Mistäpä näistä tietää, katsastusmies loppupeleissä arpoo mitä ja miten noudatetaan.
Edit: Modet poistakoot kirjoittelut jos kokevat haitalliseksi harrastuksen kannalta.
Edited By gsxr on 1323546851
vakion teho/paino on noin 0,52 kw/kg
turbotettu (+20%) noin 0,62 kw/kg
eroa 0,1 kw/kg, trafin mukaan muistaakseni 0,3 saa olla eroa maksimissaan joten ei ongelmaa!
Ja noista euro jutuista:
En tiedä mistä mmaf tyypit on noita päivämääriä yms. ottanut (varmaan kyllä ovat oikeassa) mutta jos katsoo säädöstä 2002/51/EY googlesta niin sieltä löytyy ko säädöksen julkaisu yms. päivämääriä heti sivun alkuosasta.
Mistäpä näistä tietää, katsastusmies loppupeleissä arpoo mitä ja miten noudatetaan.
Edit: Modet poistakoot kirjoittelut jos kokevat haitalliseksi harrastuksen kannalta.
Edited By gsxr on 1323546851
Ksthb kirjoitti:jyka kirjoitti:Ksthb kirjoitti:
99-K2 lienee ainoot mitkä menee läpi. Ja jos ihan tarkasti sääntöjä luetaan niin yhtään Busaa ei saa leimattua. Tosin kaikki katsastus miehet ei tunne kaikkia pykäliä niin tietämättömyyttään antavat leiman, teho/paino suhde on rajaava tekijä nykyään.
Kai sitä voi turbottaa niin pienellä ahtopaineella (tai muuten rajoittaa tehoa) että tehot pysyvät sallituissa rajoissa ja täten saisi ihan kaikki pykälät täytettyä?
Uusien ohjeistuksien mukaan Hayabusan teho/painosuhde on tapissa jo vakiona. mitään muutoksia ei käytännössä voi tehdä jos ohjeistusta noudatetaan kirjaimellisesti.
Jos se teho/paino on busassa jo tapissa , niin miten noita tonnisia giksereitä on sitten katsastettu ?
Tietoa moottorin tehoista voi lukea tuolta -> http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=1186.0
Ei taidakaan mennä noin tuo teho/paino suhteen laskeminen vaan onkin +20% TAI 0,3kw/1kg. Käytännössä sporttipyörissä aina % laskennan mukaan.gsxr kirjoitti:Tuosta teho/paino jutusta:
vakion teho/paino on noin 0,52 kw/kg
turbotettu (+20%) noin 0,62 kw/kg
eroa 0,1 kw/kg, trafin mukaan muistaakseni 0,3 saa olla eroa maksimissaan joten ei ongelmaa!
Ja noista euro jutuista:
En tiedä mistä mmaf tyypit on noita päivämääriä yms. ottanut (varmaan kyllä ovat oikeassa) mutta jos katsoo säädöstä 2002/51/EY googlesta niin sieltä löytyy ko säädöksen julkaisu yms. päivämääriä heti sivun alkuosasta.
Mistäpä näistä tietää, katsastusmies loppupeleissä arpoo mitä ja miten noudatetaan.
Edit: Modet poistakoot kirjoittelut jos kokevat haitalliseksi harrastuksen kannalta.
Kuinkas toi nitro homma oikeen toimii? Eli mitä pitää / kannattaa ostaa ja onko iso homma asentaa? Kuinkas kauan semmonen pullo kestää, tietenkin pullon koko ratkaisee mutta semmonen pullo jonka saa hyvin jemmattua esim. kuupan alle Ja mitä toi huvi maksaa ja missä pullon voi käydä täyttämässä vai pitääkö aina ostaa uusi?
anykala kirjoitti:Kuinkas toi nitro homma oikeen toimii? Eli mitä pitää / kannattaa ostaa ja onko iso homma asentaa? Kuinkas kauan semmonen pullo kestää, tietenkin pullon koko ratkaisee mutta semmonen pullo jonka saa hyvin jemmattua esim. kuupan alle Ja mitä toi huvi maksaa ja missä pullon voi käydä täyttämässä vai pitääkö aina ostaa uusi?
Riippuu tietty kuinka paljon meinaat/haluat tehoa lisää. Jos vain muutaman kymmenen hp:n lisääminen mielessä niin motille ei tarvi tehä mitään ja vakio bensapumpun tehokin rittää. Itellähän ei ole kuin pieni suutin paikallaan, vajaa 30 hp on tarvittaessa lisää tenkua. Eikä maksa maksanu mansikoita 2lb:n pullo ei mene gen2:n kuupan sisään, joutuu muovia leikkaamaan raakalla kädellä. Pullon täyttö muutaman kympin kustannus. Jos gen 2:een alkaa olla mielessä yli 50hp tehon lisäys mielessä niin sitten alkaa olla veivien ja mäntien vaihto edessä. Kertokoot ne tarkemmin, ketkä sen ovat tehneet. Mailin vedon jälkeen kyllä kannattaa pullo vaihtaa..
+210 mph kerhossa
Se aito OrMu (T)
Se aito OrMu (T)
Joo tollanen muuta kymmenen konia ois vaan hakusessa... Mitäs noi jota dragracella on myynnissä esim. tämä
http://www.dragrace.fi/product_info.php?products_id=8495
ja tämä http://www.dragrace.fi/product_info.php?products_id=8493
Piru kun ite ei ymmärrä noitten päälle mitään :p��sein��n:
http://www.dragrace.fi/product_info.php?products_id=8495
ja tämä http://www.dragrace.fi/product_info.php?products_id=8493
Piru kun ite ei ymmärrä noitten päälle mitään :p��sein��n: