GEN 2 virittelyä..

Tänne kaikki Gen2 (k8 ja uudemmat) tekniset asiat jotka eroavat Gen1 Busasta
97-1272371316

Viesti Kirjoittaja 97-1272371316 »

Kertokaas viisaammat mitä seuraavaks kannattas alkaa laittamaan gen 2 busaan notta saa paukkua lisää? Tällä hetkellä Yoshimuran japan täys putkisto (ei cattia) ja aj-bikella säädetty ecu editorilla + niitten omalla softalla jonka ovat kehittäneet. Viime keväänä kun kävin sen säädättämässä niin noilla jutskilla lähti kyseisessä penkissä ilman säätöä n.190hv ja ja säädettynä noin 200hv takikselta. Tiedän että penkeissä on eroja mutta kysymys kuuluukin että mitkä ois seuraavat muutokset joita kannattais alkaa toteuttaa, ja tietenkin mitä edullisempi niin sen parempi :pomppu: eli kiitoksia etukäteen vastanneille!
P.S onko ecu-editoriin tullu mitään uutta kevään jälkeen?
106-1251057001

Viesti Kirjoittaja 106-1251057001 »

Hjuuu samin penkissä<tm> voit ottaa tosta tuloksesta 20 heppaa pois ;)
Ja se mitä kannattaa tehdä riippuu paljolti siitä miten paljon olet valmis sijoittamaan rahaa ja mikä on tehotavoite?
Avatar
Busa-Shop
Viestit: 25
Liittynyt: 13 Helmi 2011, 19:34
Paikkakunta: Kirkkonummii

Viesti Kirjoittaja Busa-Shop »

Ryhmä 84mm männällä ekaks, teho lisä n.15hp. Ja paljon vääntöä ala ja keski alueelle, hintaa n.1200-1300e
Seuraavaks kansi / nokat, lisää tehua n.15hp ja hintaa n.1500e. Vastaavalla paketilla dynottu +230hp koneesta Samin Dynostar penkissä.

Nämä tehon lisät on saatu aikaan 12:1 puristeisella koneella joka toimii katukäytössä pommin varmasti ilman mitään ongelmia...
Avatar
Ekoteko
Viestit: 299
Liittynyt: 05 Huhti 2009, 18:27
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ekoteko »

..ankka on elävä todiste siitä, että uiminen ei tee hyvää vartalolle..

CR 125R, TZR, SV 650S, K0, K9, L0
kuntofillari YZ400F


TEAM CAMPARI
Avatar
Jaakko
Viestit: 618
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 21:03
Paikkakunta: länsi suomi

Viesti Kirjoittaja Jaakko »

turbo 3000e
jeejee 1/4 alle kympin
97-1272371316

Viesti Kirjoittaja 97-1272371316 »

Kiitoksia vinkeistä! Ja niinkuin sanoinkin että penkeissä on eroja eli ei tuijoteta niitä :O mut toi turbo alko kiinnostaa mutta kuinkas sen kans pärjää nappilakkien kans eli tulee ongelmia?? ja pitääkö katsastaa uudelleen :ghostface:
minizz66
Viestit: 109
Liittynyt: 04 Elo 2010, 14:52
Paikkakunta: rajamäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja minizz66 »

anykala kirjoitti:Kiitoksia vinkeistä! Ja niinkuin sanoinkin että penkeissä on eroja eli ei tuijoteta niitä :O mut toi turbo alko kiinnostaa mutta kuinkas sen kans pärjää nappilakkien kans eli tulee ongelmia?? ja pitääkö katsastaa uudelleen :ghostface:

Pärjää ton turbosarjan kanssa niin kauan kun ei virkavalta huomaa...Leimalle sen kanssa on turha mennä. :)
"Pidetääs pienempää ääntä että muut potilaat saa nukkua"
Avatar
Sika-nauta
Viestit: 42
Liittynyt: 05 Huhti 2011, 09:08

Viesti Kirjoittaja Sika-nauta »

Jaakko kirjoitti:turbo 3000e

No voihan hanuri. Juuri tuli pistettyä taas toihutonni bussiin .... Tulos 38hv .... kiivaa sekin mutta. . . Ahdin.

Mitäs ISOT pojat (tietävät) . Mitä tuosta setisä puuttuu. Onko isoa rahareikää pakkoostos listalla tuon setin lisäksi, mitä puuttuu? :apua:


Kamat Samille tottakai ja mopoon kiinni.




Edited By Sika-nauta on 1323367570
K8 Ormu .2011. 200.7hv ECUeditor/ Sami. 1/4 mile 9.78s / 230km/t
2012. 238hv 1/4 mile 9.65s / 243km/t
2013. 238hv 1/4 mile 9.51s
2014 "T" 305hv +200mph
Avatar
Jaakko
Viestit: 618
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 21:03
Paikkakunta: länsi suomi

Viesti Kirjoittaja Jaakko »

Sika-nauta kirjoitti:Mitä tuosta setisä puuttuu. Onko isoa rahareikää pakkoostos listalla tuon setin lisäksi, mitä puuttuu? :apua:


Kamat Samille tottakai ja mopoon kiinni.
äänenvaimennin ja putki turbolta.
vaimennin pitää olla riittävän iso halkasijaltaan. alkuperäinen ei riitä. putkisto rakennetaan sit siihen.

proboostilta saanee kyl edelleen avaimet käteen asennuksen.
jeejee 1/4 alle kympin
Avatar
toimeve
Viestit: 2616
Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

Jaakko kirjoitti:proboostilta saanee kyl edelleen avaimet käteen asennuksen.
...syksyllä kun otin heiltä tarjouksen tuohon gen1:een, niin asennus "avaimet käteen" -tsydeemillä onnistuu joko Rovaniemellä tai Himangalla. Ja tekevät tietysti myös muuta tarpeellista joka ethen tulisi.

Ja ainaki Rovaniemellä vielä myös katsastuksen eli leimalla käyttävät (lähinnä siis gen1 ja sieltä ne vanhemmat).
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
Avatar
Sika-nauta
Viestit: 42
Liittynyt: 05 Huhti 2011, 09:08

Viesti Kirjoittaja Sika-nauta »

toimeve kirjoitti:
Jaakko kirjoitti:proboostilta saanee kyl edelleen avaimet käteen asennuksen.
...syksyllä kun otin heiltä tarjouksen tuohon gen1:een, niin asennus "avaimet käteen" -tsydeemillä onnistuu joko Rovaniemellä tai Himangalla. Ja tekevät tietysti myös muuta tarpeellista joka ethen tulisi.

Ja ainaki Rovaniemellä vielä myös katsastuksen eli leimalla käyttävät (lähinnä siis gen1 ja sieltä ne vanhemmat).
Pystytkö sanomaan summaa mitä itse asennus olisi maksanut
K8 Ormu .2011. 200.7hv ECUeditor/ Sami. 1/4 mile 9.78s / 230km/t
2012. 238hv 1/4 mile 9.65s / 243km/t
2013. 238hv 1/4 mile 9.51s
2014 "T" 305hv +200mph
97-1272371316

Viesti Kirjoittaja 97-1272371316 »

Mitäs virejä sika-naudalla on tällä hetkellä gen2:ssa?
turboman
Viestit: 60
Liittynyt: 01 Syys 2004, 06:43
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja turboman »

Sika-nauta kirjoitti:
toimeve kirjoitti:
Jaakko kirjoitti:proboostilta saanee kyl edelleen avaimet käteen asennuksen.

...syksyllä kun otin heiltä tarjouksen tuohon gen1:een, niin asennus "avaimet käteen" -tsydeemillä onnistuu joko Rovaniemellä tai Himangalla. Ja tekevät tietysti myös muuta tarpeellista joka ethen tulisi.

Ja ainaki Rovaniemellä vielä myös katsastuksen eli leimalla käyttävät (lähinnä siis gen1 ja sieltä ne vanhemmat).

Pystytkö sanomaan summaa mitä itse asennus olisi maksanut

Asennus kustantaa n. 1500e.
Ja mitä turbon laillisuuteen tulee, niin se rinnastetaan pakoputkistomuutokseen.
Eli on yhtä laillinen/laiton kuin pakoputkiston vaihto.
Avatar
Rockster
Viestit: 148
Liittynyt: 06 Loka 2009, 14:37

Viesti Kirjoittaja Rockster »

Sika-nauta kirjoitti:Mitä tuosta setisä puuttuu. Onko isoa rahareikää pakkoostos listalla tuon setin lisäksi, mitä puuttuu? :apua:

Kamat Samille tottakai ja mopoon kiinni.

Siitähän puuttu karkeasti välijäähy, paksummat pinnapultit, paksumpi kannentiiviste, uudet tulpat, lock-up, jne...

Kamaa pitää laittaa aika läjä lisää jos haluat pyörän kestävän.

Melkein kannattaa konsultoida osaavaa rakentajaa siitä mitä keikkea satsiin tarvitsee lisää.

E: Niin ja tosiaan tuosta takistehosta saa nipistää tiukassa penkissä noin 20 hv. Oma pyörä näyttäisi näissä pilipali-penkeissä takikselta varmaan yli 500 kun Samilla se näytti 303 :D




Edited By Rockster on 1323493420
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Rockster kirjoitti:
Sika-nauta kirjoitti:Mitä tuosta setisä puuttuu. Onko isoa rahareikää pakkoostos listalla tuon setin lisäksi, mitä puuttuu? :apua:

Kamat Samille tottakai ja mopoon kiinni.

Siitähän puuttu karkeasti välijäähy, paksummat pinnapultit, paksumpi kannentiiviste, uudet tulpat, lock-up, jne...

Kamaa pitää laittaa aika läjä lisää jos haluat pyörän kestävän.

Melkein kannattaa konsultoida osaavaa rakentajaa siitä mitä keikkea satsiin tarvitsee lisää.

E: Niin ja tosiaan tuosta takistehosta saa nipistää tiukassa penkissä noin 20 hv. Oma pyörä näyttäisi näissä pilipali-penkeissä takikselta varmaan yli 500 kun Samilla se näytti 303 :D

Ei nyt ihan kaikkea tarvii vaihtaa jos pysytään 240hp-270hp (} 0,5-0,7bar max) sisällä Samin penkin koneteho, edellyttäen että moottori on asiallisessa kunnossa.
Gen 1

http://www.proboost.fi/EN/tk_GSXR1300.html

Gen 2

http://www.proboost.fi/EN/tk_GSXR1300_gen2.html


Onhan tossa Total kitissä kaikki tarvittava....
Huolto osat, asennus ja katsastus tulee päälle ?
Vastaa Viestiin