Turbo matkapyörään ?

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
Avatar
razaman
Viestit: 4
Liittynyt: 30 Elo 2011, 10:36
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja razaman »

On herännyt kiinnostus asennuttaa turbo omaan busaan.
Miten käy luotettavuuden/käytettävyyden, kun oma busa on ollut uudesta asti puhtaasti matkakäytössä (tosin , kilometrejä ei ole paljoa kertynyt, nyt 22 tkm ajettu) Tiedän ettei -06 mallista pysty muutoskatsastamaan, muttei ole vielä koskaan poliisit pysäyttäneet, joten riski voisi olla hallittu? Tuleeko ProBoostin peruspaketilla kytkimestä kovinkin raskas käyttää?, uskaltaako turbolla lähteä keski-eurooppaan baanalle, jossa valtaosa kilometreistä on tähänkin asti tullut. (kestävyys, poliisit)
Hane-
Viestit: 17
Liittynyt: 19 Syys 2011, 16:59
Paikkakunta: Kempton

Viesti Kirjoittaja Hane- »

No kalliiksi se ainakin tulee. Ei se sitä tarkoita, että jos ne eivät ole sua nyt pysäyttäneet niin eivät jatkossakaan pysäytä.. Valintojen maailma :)
Avatar
Jaku
Viestit: 491
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:02
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Jaku »

Anna mennä vaan, kun piät paineet kohtuullisina niin on todella luotettava. Ja proboostin satsi on niin hyvin peitettävissä, ettei sitä kukaan edes huomaa

:turbobusa:
Avatar
ysi-ärrä
Viestit: 974
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 19:54

Viesti Kirjoittaja ysi-ärrä »

Mutta entäs kuka korvaa jos ryssit sillä turbopyörälläs kolarin ja turbo ei olekkaan otteessa-> laiton pyörä?
337kmh/ 1609m ,Joensuu 2012
Avatar
JakeS
Viestit: 237
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 18:48
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JakeS »

Ei varmaan sillään merkitystä ole. Enemmänkin sillä miksi ryssii sen kolarin.
Heksa
Viestit: 1190
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 19:51

Viesti Kirjoittaja Heksa »

ysi-ärrä kirjoitti:Mutta entäs kuka korvaa jos ryssit sillä turbopyörälläs kolarin ja turbo ei olekkaan otteessa-> laiton pyörä?

Entäs tällännen tilanne:
Ajat hesas muutos-katsatamattomalla pyörällä, joku lapsi jää suojatiellä sun alle ja halvaantuu kaulasta alaspäin
paikalle tulee poliisi/ ambulanssi
pyörästäsi on katteet hajalla ja fööni rötköttää siinä kaikkien nähtävänä
Epäilen vähä' et kyllä vakuutusyhtiö miellään siirtää 60v maksuvastuun pyörällä ajaneen/omistajan vastuulle

Kaikkihan me tiedetään et:
Jos ajat kolarin ja ajoneuvo on seisonnassa
maksaa vakuutusyhtiö törttöilysi vastapuolelle
mut perii rahat sit takasi (jos saa perittyä ulos-oton kautta)
SMR
83-1085581541

Viesti Kirjoittaja 83-1085581541 »

Entäs kaikki joilla on putkistot vaihdettu ja komentajat paikoillaan ja ei ole muutoskatsastettu/päästömitattu? Miten näiden kohdalla toimitaan? Euroopassa turbobusalla käyneenä voin vain suositella.. :turbobusa:
IIGOR
Viestit: 8
Liittynyt: 22 Heinä 2006, 02:33
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja IIGOR »

Omaan "matkalehmäänkin" on tulossa talven aikana katteiden alle piiloon ProBuustin setti, ja mitä olen kuulluut niin maltillisilla paineilla kyllä kestää ja pelittää hyvin..

..tuohon lailisuuteen vielä senverran, että lähes jokaisen täälläkin kirjoittavan pyörä on yhtälailla "laiton" (kun lukaisee mitä laki sanoo pyörän rakentamisesta/ osien uusimisesta),kuin uudemmatkin turbopelit, joita ei enää leimalle helpolla saa.
Turbo Ku/Mu -09
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Kyllä ton tbo setin saa niin piiloon ettei purkamatta äkkinäinen tajuu olemassa oloa. Tupla putkisena, vakiot pömpelit modattuna, ahtimen ilmanotto koneen takaa (ei näy paineputki), hiukka mattamustaa, verkot katteen reikiin. Moposta saa ihan vakion näköisen.
Kerran tommosen väsäsin ja itse en kerinny ajaa ollenkaan kun yks osti mopon väkisin...
Avatar
bussikoppa
Viestit: 162
Liittynyt: 26 Kesä 2009, 11:23

Viesti Kirjoittaja bussikoppa »

Ksthb kirjoitti:Kyllä ton tbo setin saa niin piiloon ettei purkamatta äkkinäinen tajuu olemassa oloa. Tupla putkisena, vakiot pömpelit modattuna, ahtimen ilmanotto koneen takaa (ei näy paineputki), hiukka mattamustaa, verkot katteen reikiin. Moposta saa ihan vakion näköisen.
Kerran tommosen väsäsin ja itse en kerinny ajaa ollenkaan kun yks osti mopon väkisin...
Näin pääs käymään itelläkin, paitti kerkesin kuiten puoltoista kautta pöristeleen.. ei siitä heti hokannu, no otteesta kyl ku katastin.
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

"Ei tuu mittään, ei onnistu, pyörästä tulee niin kankea että voi vaan ajaa suoraan ja enintään 400 metriä kerrallaan ilman koneremonttia, eihän siihen saa matkatavaroitakaan ja poliisi sakottaa ja vie kilvet vankilaan, männät sulaa viimeistään Alpeilla, sitäpaitsi amerikassa on tehty V8-pyörä jossa on enemmän tehoa..."

jne. :arskat:

Turbo ja RääRää reissaa
Club 100 m/s
Avatar
Jaakko
Viestit: 618
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 21:03
Paikkakunta: länsi suomi

Viesti Kirjoittaja Jaakko »

razaman kirjoitti:On herännyt kiinnostus asennuttaa turbo omaan busaan.
Miten käy luotettavuuden/käytettävyyden, kun oma busa on ollut uudesta asti puhtaasti matkakäytössä (tosin , kilometrejä ei ole paljoa kertynyt, nyt 22 tkm ajettu) Tiedän ettei -06 mallista pysty muutoskatsastamaan, muttei ole vielä koskaan poliisit pysäyttäneet, joten riski voisi olla hallittu? Tuleeko ProBoostin peruspaketilla kytkimestä kovinkin raskas käyttää?, uskaltaako turbolla lähteä keski-eurooppaan baanalle, jossa valtaosa kilometreistä on tähänkin asti tullut. (kestävyys, poliisit)
ei tule kytkimestä liian jäykkä ja siihen tottuu kyllä. turbotus on kyllä sen arvoista. baanalla ei ongelmia tule, mutta etelässä kaupunkiajossa kun muutenkin on kuuma niin kyllä mopotinkin lämpee. tosin kyllä siellä lämmöt saa nousemaan vakiommallakin.
poliisit on perseestä.
jeejee 1/4 alle kympin
Avatar
Rockster
Viestit: 148
Liittynyt: 06 Loka 2009, 14:37

Viesti Kirjoittaja Rockster »

Ahdinta vaan kehiin. Unohdat nämä lässytykset täältä ja ostat ahdinsarja joko Ruotsista (MCXPress) tai Briteistä. Turbo on hieno keksintö ja kestää kyllä normiajossa varmasti pitkään kun projektin toteuttaa oikea tyyppi.
Avatar
BaTTman
Viestit: 583
Liittynyt: 25 Huhti 2008, 09:06
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja BaTTman »

Pilkkua on hianoo nussia... Ahdin ja turbo ovat eri asioita. :p
Come what(ever) may.

--Under 200 mph club; 177 mph--
Avatar
toimeve
Viestit: 2616
Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

...nuorilla miehillä aina se mielessä... (viittaan viittamiehen verbeilyyn), mutta eikhän tuo turbo pelaa myös matkapelissä (sen verran ittiäki kiinnosti että tuli selvitettyä asiaa monelta kannalta, harmi vain kun finanssipoliittiset realiteetit piti ottaa huomiihon kun paljon muutaki laittoa samalla) kunhan vaan on säädöt kohillaan, perusterve Busa ja painhet kohilhan.

Ittelle tullee myös, joskin ei ens vielä ens kesäksi ainakhan.
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
Vastaa Viestiin