Turbo matkapyörään ?
On herännyt kiinnostus asennuttaa turbo omaan busaan.
Miten käy luotettavuuden/käytettävyyden, kun oma busa on ollut uudesta asti puhtaasti matkakäytössä (tosin , kilometrejä ei ole paljoa kertynyt, nyt 22 tkm ajettu) Tiedän ettei -06 mallista pysty muutoskatsastamaan, muttei ole vielä koskaan poliisit pysäyttäneet, joten riski voisi olla hallittu? Tuleeko ProBoostin peruspaketilla kytkimestä kovinkin raskas käyttää?, uskaltaako turbolla lähteä keski-eurooppaan baanalle, jossa valtaosa kilometreistä on tähänkin asti tullut. (kestävyys, poliisit)
Miten käy luotettavuuden/käytettävyyden, kun oma busa on ollut uudesta asti puhtaasti matkakäytössä (tosin , kilometrejä ei ole paljoa kertynyt, nyt 22 tkm ajettu) Tiedän ettei -06 mallista pysty muutoskatsastamaan, muttei ole vielä koskaan poliisit pysäyttäneet, joten riski voisi olla hallittu? Tuleeko ProBoostin peruspaketilla kytkimestä kovinkin raskas käyttää?, uskaltaako turbolla lähteä keski-eurooppaan baanalle, jossa valtaosa kilometreistä on tähänkin asti tullut. (kestävyys, poliisit)
ysi-ärrä kirjoitti:Mutta entäs kuka korvaa jos ryssit sillä turbopyörälläs kolarin ja turbo ei olekkaan otteessa-> laiton pyörä?
Entäs tällännen tilanne:
Ajat hesas muutos-katsatamattomalla pyörällä, joku lapsi jää suojatiellä sun alle ja halvaantuu kaulasta alaspäin
paikalle tulee poliisi/ ambulanssi
pyörästäsi on katteet hajalla ja fööni rötköttää siinä kaikkien nähtävänä
Epäilen vähä' et kyllä vakuutusyhtiö miellään siirtää 60v maksuvastuun pyörällä ajaneen/omistajan vastuulle
Kaikkihan me tiedetään et:
Jos ajat kolarin ja ajoneuvo on seisonnassa
maksaa vakuutusyhtiö törttöilysi vastapuolelle
mut perii rahat sit takasi (jos saa perittyä ulos-oton kautta)
SMR
Omaan "matkalehmäänkin" on tulossa talven aikana katteiden alle piiloon ProBuustin setti, ja mitä olen kuulluut niin maltillisilla paineilla kyllä kestää ja pelittää hyvin..
..tuohon lailisuuteen vielä senverran, että lähes jokaisen täälläkin kirjoittavan pyörä on yhtälailla "laiton" (kun lukaisee mitä laki sanoo pyörän rakentamisesta/ osien uusimisesta),kuin uudemmatkin turbopelit, joita ei enää leimalle helpolla saa.
..tuohon lailisuuteen vielä senverran, että lähes jokaisen täälläkin kirjoittavan pyörä on yhtälailla "laiton" (kun lukaisee mitä laki sanoo pyörän rakentamisesta/ osien uusimisesta),kuin uudemmatkin turbopelit, joita ei enää leimalle helpolla saa.
Turbo Ku/Mu -09
Kyllä ton tbo setin saa niin piiloon ettei purkamatta äkkinäinen tajuu olemassa oloa. Tupla putkisena, vakiot pömpelit modattuna, ahtimen ilmanotto koneen takaa (ei näy paineputki), hiukka mattamustaa, verkot katteen reikiin. Moposta saa ihan vakion näköisen.
Kerran tommosen väsäsin ja itse en kerinny ajaa ollenkaan kun yks osti mopon väkisin...
Kerran tommosen väsäsin ja itse en kerinny ajaa ollenkaan kun yks osti mopon väkisin...
- bussikoppa
- Viestit: 162
- Liittynyt: 26 Kesä 2009, 11:23
Näin pääs käymään itelläkin, paitti kerkesin kuiten puoltoista kautta pöristeleen.. ei siitä heti hokannu, no otteesta kyl ku katastin.Ksthb kirjoitti:Kyllä ton tbo setin saa niin piiloon ettei purkamatta äkkinäinen tajuu olemassa oloa. Tupla putkisena, vakiot pömpelit modattuna, ahtimen ilmanotto koneen takaa (ei näy paineputki), hiukka mattamustaa, verkot katteen reikiin. Moposta saa ihan vakion näköisen.
Kerran tommosen väsäsin ja itse en kerinny ajaa ollenkaan kun yks osti mopon väkisin...
"Ei tuu mittään, ei onnistu, pyörästä tulee niin kankea että voi vaan ajaa suoraan ja enintään 400 metriä kerrallaan ilman koneremonttia, eihän siihen saa matkatavaroitakaan ja poliisi sakottaa ja vie kilvet vankilaan, männät sulaa viimeistään Alpeilla, sitäpaitsi amerikassa on tehty V8-pyörä jossa on enemmän tehoa..."
jne.
Turbo ja RääRää reissaa
jne.
Turbo ja RääRää reissaa
Club 100 m/s
ei tule kytkimestä liian jäykkä ja siihen tottuu kyllä. turbotus on kyllä sen arvoista. baanalla ei ongelmia tule, mutta etelässä kaupunkiajossa kun muutenkin on kuuma niin kyllä mopotinkin lämpee. tosin kyllä siellä lämmöt saa nousemaan vakiommallakin.razaman kirjoitti:On herännyt kiinnostus asennuttaa turbo omaan busaan.
Miten käy luotettavuuden/käytettävyyden, kun oma busa on ollut uudesta asti puhtaasti matkakäytössä (tosin , kilometrejä ei ole paljoa kertynyt, nyt 22 tkm ajettu) Tiedän ettei -06 mallista pysty muutoskatsastamaan, muttei ole vielä koskaan poliisit pysäyttäneet, joten riski voisi olla hallittu? Tuleeko ProBoostin peruspaketilla kytkimestä kovinkin raskas käyttää?, uskaltaako turbolla lähteä keski-eurooppaan baanalle, jossa valtaosa kilometreistä on tähänkin asti tullut. (kestävyys, poliisit)
poliisit on perseestä.
jeejee 1/4 alle kympin
- toimeve
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
- Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
- Viesti:
...nuorilla miehillä aina se mielessä... (viittaan viittamiehen verbeilyyn), mutta eikhän tuo turbo pelaa myös matkapelissä (sen verran ittiäki kiinnosti että tuli selvitettyä asiaa monelta kannalta, harmi vain kun finanssipoliittiset realiteetit piti ottaa huomiihon kun paljon muutaki laittoa samalla) kunhan vaan on säädöt kohillaan, perusterve Busa ja painhet kohilhan.
Ittelle tullee myös, joskin ei ens vielä ens kesäksi ainakhan.
Ittelle tullee myös, joskin ei ens vielä ens kesäksi ainakhan.
SMR
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-