ECU päivitys - Vuosimallit 1999 ja 2000

Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

bussikoppa kirjoitti:Onko tämä nyt sitten faktaa, että kun -99 malliseen tehään ecu päivitys niin pitäisi laitella johtoja asentotunnistimelta ristiin?...hmm, täytyy ilmeisesti vaan testata?
ahtiksen pyörä alkoi pelaamaan huonommin kun johdot laittoi ristiin joten siihen nojaten en suosittele!
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
ahtis
Viestit: 51
Liittynyt: 28 Kesä 2006, 16:23
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja ahtis »

jeps rupesi röpeltää jne 8tonni jälkee..
Busa 1,5 N/A 1/4 mile 9.162/264km/h 60ft-1,601 1.mile 348.8km/h
TFM TAXI N/A + Nos (ME) 1.mile 397.41kmh (246.992mph) 0-1700m 400kmh (248,55mph)
2013 BUB Motorcycle Speed Trials. flying mile 203.213mph
Impreza sti type-r LHD 635hp/784nm
Corvette C5 385hp

Bonneville 200 MPH Club
Avatar
bussikoppa
Viestit: 162
Liittynyt: 26 Kesä 2009, 11:23

Viesti Kirjoittaja bussikoppa »

ihan ok tuntuu rokkaavan ecu päivitys, katella tarkemmin penkissä sitten...merkittävin muutos oli pitemmät startit ja ehkä pikkusen huonommat lähdöt, siis säätämättömänä :D
Avatar
bussikoppa
Viestit: 162
Liittynyt: 26 Kesä 2009, 11:23

Viesti Kirjoittaja bussikoppa »

oliko tuossa ecueditorissa muuuten joku erillinen fixi jippo siihen jos on huonompi käyntiinlähtö?
76-1271688384

Viesti Kirjoittaja 76-1271688384 »

Hiukan tekis mieli kokeilla tuota omaakin ilman PCtä. Mites toi nyt kokonaisuutena menee: hommaan piuhan ja softan läppäriin ja ajan ECUlle tuon paketin.

Pyörässä (-99) on K&N filsu, air-box modi ja Hindlen 4-2-1 kokoränni. Tre on vaihdenäytössä jonka haluaisin pitää. Onko tuohon valmiita karttoja vai pitääkö tuo säädättää kokonaan erikseen? Penkkisäädöltä tuolla ei vissiin välty? Nykynen kokoonpano on vuos-pari sitten säädetty Bike-Doctorilla.
Avatar
busajasa
Viestit: 890
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Rhe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

LeaderOfThePack kirjoitti:Hiukan tekis mieli kokeilla tuota omaakin ilman PCtä. Mites toi nyt kokonaisuutena menee: hommaan piuhan ja softan läppäriin ja ajan ECUlle tuon paketin.

Pyörässä (-99) on K&N filsu, air-box modi ja Hindlen 4-2-1 kokoränni. Tre on vaihdenäytössä jonka haluaisin pitää. Onko tuohon valmiita karttoja vai pitääkö tuo säädättää kokonaan erikseen? Penkkisäädöltä tuolla ei vissiin välty? Nykynen kokoonpano on vuos-pari sitten säädetty Bike-Doctorilla.

-02 vanhempiin (99, 00 ja 01) pitää tehdä ECUn vaihto sekä magneeton vaihto.

klix tuolta jostain sivulta 13 alkaa löytyä dataa noista muutoksista.

Kun nuo on vaihdettu niin sitten tässä threadissa mainittu pinnien muutos. Sitten kaapeli ja flashaamaan.

Jos sulla on Gipro:n vaihdenäyttö/TRE niin siitä saa TRE ominausuuden disabloitua. Mulla on esim Gipro vaihdenäyttönä ja TRE disabloituna.
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Sellainen juttu 99-00:sta "uutena tietona" että jos käyttää vakiota bensapumppua+regulaattoria niin se alipaineohjaus sille regulle kannattaa tukkia. Tällöin pysyy bensanpaineet tasaisena @ ~3bar mitä uudemman mallin kartat olettaa.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

Mitähän sitä tekee väärin? nyt
pikasen liikaa tuli ja koittanut naputella takaisin lähtöarvoon
mutta ei näytä menevän millään jos laitta vaikka +4 johonkin kohtaan ja seuraavaan versioon koittaa siitä -4 niin jää keltaiseksi
sitten kun kattelee winolsila niin jotain pientä on jäännyt pohjille(-vaikutus ei olekaan -4 vaan jotain muuta ~-3.99) tai lähtenyt hiukan ennemän pois kun ton -4

Miten arvo takaisin lähtö arvoon ? (muuten kuin kaikki uusiksi)
kun on painanut yhden plussa ja painaa saman miinusta niin jättää pohjia kohtaan mikä näkyy keltaisena, ylä palkin ruutu näyttä nollaa
Kuva

winolisila katseltuna
ero minkä jättä pohjia
Kuva



Kuva

Likekö käyttäjä virhe
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Arvaus: ecueditorissa näkyvät arvot on jollain algoritmilla muodostettuja likiarvoja jotta muutettavat arvot on järkevällä skaalalla. Nyt kun noita arvoja muuttaa vaikka juuri +4 ja -4 niin arvo ei palaakaan ihan tasan siihen alkuperäiseen (johtuen tuosta skaalausmuutoksesta).
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

jarim kirjoitti:Arvaus: ecueditorissa näkyvät arvot on jollain algoritmilla muodostettuja likiarvoja jotta muutettavat arvot on järkevällä skaalalla. Nyt kun noita arvoja muuttaa vaikka juuri +4 ja -4 niin arvo ei palaakaan ihan tasan siihen alkuperäiseen (johtuen tuosta skaalausmuutoksesta).
Saman suuntaisia arveluita tullut mieleen
(että pyöristää johonkin ja siten takaisin päin hiukan eri lukkun)
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
Cebusa
Viestit: 234
Liittynyt: 21 Kesä 2009, 10:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Cebusa »

jarim kirjoitti:Sellainen juttu 99-00:sta "uutena tietona" että jos käyttää vakiota bensapumppua+regulaattoria niin se alipaineohjaus sille regulle kannattaa tukkia. Tällöin pysyy bensanpaineet tasaisena @ ~3bar mitä uudemman mallin kartat olettaa.

Ainakaan minun pyörässä ('99) ei kannattanut tulpata.
TT-Motorsportin mukaan dynossa oli tullut varsin reippaat jälkipoltot jos letku ei ollut käytössä.

Sain tänään omani TT-Motorsportin säädöstä (ECUn vaihdettu uudempaan). Aivan käsittämättömän iso muutos parempaan! Moottorin reagointi parani kaikilla kierrosalueilla. Ihan kuin eri pyörä!

Kannattaa viedä oikeasti osaavalle henkilölle dynolla säädettäväksi niin tulee kerralla hyvä. :tapu:
GSX1584R
+200mph CLUB FINLAND
+100tkm CLUB FINLAND
Avatar
toimeve
Viestit: 2616
Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

Cebusa kirjoitti:(ECUn vaihdettu uudempaan). Aivan käsittämättömän iso muutos parempaan! Moottorin reagointi parani kaikilla kierrosalueilla. Ihan kuin eri pyörä!
...tuttu tunne kolmen vuoden takaa!
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
Avatar
Tepa
Viestit: 158
Liittynyt: 05 Helmi 2008, 19:21
Paikkakunta: laitamaa

Viesti Kirjoittaja Tepa »

mites gen1 -99 ja 00 vs. gen1 uudemmat,laskeeko kampuran asentotunnistin laskevaa vai nousevaa signaalia...?
"Right kick will send you to hospital,the left one to the cemetary" -Mirko Cro Cop-
122-1330943115

Viesti Kirjoittaja 122-1330943115 »

:apua:
1999 bussi johon vaihdettu olosuhteiden pakottamana -05 ecu&magneeton pyörijä.
lambdan lisäys tapetilla mutta mihin väliin se kytketään..

ecun päässä vapaana liittimet:
11-14
29-32, 34
38-41
45-47
56, 60
EDIT: :apua: :apua:




Edited By zmccc on 1332868578
109-1317649016

Viesti Kirjoittaja 109-1317649016 »

Ksthb kirjoitti:Hmm.. pikaisesti laitoin vanhan ja uuden pyörijän päällekkäin, ja mielestäni ei ihan osu kohilleen. Vanhasta puuttuu ainetta kriittisistä paikoista. Osan hampaista joutuis täyttään esim hitsaten, ei kuulosta mitenkään hyvältä....

http://kansiset.galleria.fi/kuvat/tekniikka+kuvat/15122008010.jpg

kumpi on kumpi?, itselläni tuo koneessa ylempi versio

selviskin ebaystä että alempi on uudempi




Edited By mopokuume on 1338397225
Vastaa Viestiin