Busan kovanykiminen (liekö lambda vika) - vika/onkelma

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

Koitin täältä haulla etsiä mutta en löytänyt,
saman moista
(ehkä uuden käyttäjän hyvää... tuuria)

tuoltakin kyseelyt,
moottoripyora.org

sieltä omaa lainaten
eli tossa pienemässä kakkos pyörässä onkelman on että alkio yllätin nykimään, mikä vaikutaisi johtuvan lambda anturista anturin johdon kun otti irti loppui nykiminen ja alkoi fi valo palamman
"kuten pitääkin" ja näytää vika koodin oikeen johto paikassan ei mitään koodia,
outoa hommassa on kun uuden anturin laittaa paikkansa/johdon kiinni niin heti nykii,
johdot ecun ja anturin väliltä tarkisteltu
(johto sarjojen suoja teippaiksia en vielä purkanut)
ja ehjiä ainakin mittailun mukaan ovat,

molemmat sekä uusi että vanha lambda anturi rikki?
ecu rikki?
jotain muuta? mitä?


Aluksi nyki ~2000-3000rmp välillä(tai sen oikeestaan varmaan vasta huomasi siinä) loppu vaiheessa,
sen huomasi aina tasakaasulla matkaa ajessa 1500-9000rmp mutta pahinta se oli 2000-3000rmp välillä, nykiminen oli terävää kovaa rynkytystä
(paikallan kun nosti kierrokset 3000rmp seilasivat 2500rmp ja 3000rmp
välillä, samaan tapaan kuin olisi laihalla)
nykimistä ei tuntunut kun kiihdyti tai muuten kuormitus muuttui raskaamaksi ylämäki tms 2002 malli kyseesä

laittelin ohjelmasta lambdan pois sen jälkeen kun irrotin johdon ja
siitä päätellen että nyt ei nyi vika lienee jotenkin lambdan systeemin liittyvä


systeemi saisi olla käytössä
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Jos toisen lambdan vaihto ei auta niin vika voisi paikantua ecuun. Missäpäin suomea vaikutat? Minulla olisi yksi ecu irrallaan millä voisi testaa.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

Se olisi hyvä testi jos toisella ecu:la ei toimi niin vika on jossain muulla,
Enimän osan aikaa Helsingin sunnassa

Tosiaan muistia kun kaivelee niin tuli vielä mahdolisesti vaivaan liityvää mieleen, hommatessa ton oli siitä lamdan johdot poikki(oli käynnyt kyljellän)
silloin laitoin sinne uuden lambdan, nypytystä tuli heti,
mutta oli kuitenkin jotenkin siedettävää (jos sitä nyt ylipäätänsä voi sietää) sen jälkeen vaihdoin narrmuisen vakio putken tilalle yoshimuran kokputken(lambdala)
nykiminen poistui lähes kokonaan muutenkin tomi paljon
pehmeämmin
(sitä ihmettelin että miksi näin totunut että yleens pelkän putken vaihto ilman säätöä tekee pyörästä huonnoman)
no hetken päästä tuttu nykiminen oli takaisin,
hiukan lisää bensaa niille kohdin missä nykimistä oli
poisti sen kokonaan kunnes tuli takaisin ~4000km ajon jälkeen ja nyt ei auta vaikka on koittanut uutta lambdaa
laitta rikaamalle/laihemalle tai vakio ohjelman,
ainoa mikä parantta tilanneta on kun ottaa lambdan
johdon irti
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Vähän kaakana kun itse Oulun seudulla. Mutta koeta löytää joku joka antaisi kokeilla omalla ecullaan?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

Melko pitkälle meni, kiitos kumminkin
Tai selvisihän se varmaankin toisinkin päin,
Kokeilemalla tota epäiltyä ecua johonkin toissen pyörään
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

Mitä sulla lukee siinä ECUn päällä tarrassa? Mulla on myös yks irtonainen wanhanliiton ECU, 32920-24F00. Tuota saa lainaan jos sattuu sopimaan. Purkki Vihdissä ja kulkee Espoon väliä tarvittaessa.
Club 100 m/s
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

-Artsi- kirjoitti:Mitä sulla lukee siinä ECUn päällä tarrassa? Mulla on myös yks irtonainen wanhanliiton ECU, 32920-24F00. Tuota saa lainaan jos sattuu sopimaan. Purkki Vihdissä ja kulkee Espoon väliä tarvittaessa.
Wanha, ei passaa (32920-24FG0 täytyy olla).
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

jarim kirjoitti:
-Artsi- kirjoitti:Mitä sulla lukee siinä ECUn päällä tarrassa? Mulla on myös yks irtonainen wanhanliiton ECU, 32920-24F00. Tuota saa lainaan jos sattuu sopimaan. Purkki Vihdissä ja kulkee Espoon väliä tarvittaessa.
Wanha, ei passaa (32920-24FG0 täytyy olla).
Joo noin siinä lukee Kiitos kumminkin

Mahtaakohan jenkimallin ecussa olla sisällä kaikki samat osat
Valmiina?

(onkos muuten oikea osato tälle jutulle?)
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Jenkkimallin ecussa (32920-24FK0) ei ole lambdan tarvitsemia osia ollenkaan.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

Kiitos varmistuksesta Sitä vähän epäilinkin,
varmistui se että voi unohtaa jenkki ecun tämän onkelman
selvitelyssä,
onneksi homma ei ole kauhean akuutti kun pystyy ajelemaan noinkin
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

Päivitystä tähän onkelmaan jos vaikka joku muu samanlaisita oireista kärsii
Eikä ECU:un uusinta syystä tai toisesta kiinnosta
~17tkm nyt ajellut lambdan irrotuksen jälkeen ilman oireita,
Viimäiset "oireet" vikakoodi hävisi ohjelmalla missä ei ole lambdaa,
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Vastaa Viestiin